۱۰۷۲۹۳۲
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پرسپولیس به اوج برمی‌گردد؛ فینال را فراموش کن!

«در فوتبال، سال‌ها طول می‌کشد که یک تیم اعتماد به نفس به دست بیاورد، اما این اعتماد به نفس، ممکن است گاهی تنها ظرف چند ثانیه از بین برود». این جمله معروف شاید بهترین جمله در توصیف این روز‌های پرسپولیس باشد.

روزنامه توسعه ایرانی: «در فوتبال، سال‌ها طول می‌کشد که یک تیم اعتماد به نفس به دست بیاورد اما این اعتماد به نفس، ممکن است گاهی تنها ظرف چند ثانیه از بین برود». این جمله معروف شاید بهترین جمله در توصیف این روزهای پرسپولیس باشد. تیمی که تا همین چند روز قبل در اوج امیدواری فینالیست آسیا بود و حالا به عنوان «بازنده» آن مسابقه به لیگ برمی‌گردد. به جز جدایی بشار، حفظ «انگیزه» نفرات تیم برای ادامه فصل پس از شکست روبه‌روی اولسان، بزرگ‌ترین چالش این روزهای یحیی به شمار می‌رود.

قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا، نساجی یکی از آخرین رقبای داخلی پرسپولیس به شمار می‌رفت اما دیدار بین این دو تیم، سرانجام لغو شد. باشگاه پرسپولیس حاضر نبود برای برگزاری این جدال به قائمشهر سفر کند و در خطر کرونا قرار بگیرد و باشگاه نساجی هم با طرح تعویض میزبانی دو تیم در دو نیم‌فصل موافقت نکرد تا مسابقه در نهایت لغو شد. این دیدار معوقه فردا در ورزشگاه وطنی برگزار می‌شود. استادیومی که کیفیت بد چمنش حسابی در این فصل صدای اعتراض بازیکنان را درآورده است.

مصنوعی بودن چمن این ورزشگاه به خودی خود مساله‌ای نگران‌کننده برای بازیکنان به شمار می‌رود اما حتی در بین چمن‌های مصنوعی هم، چمن وطنی در سطح بسیار پایینی قرار می‌گیرد. در حقیقت حتی تلاش نشده یک چمن مصنوعی باکیفیت برای این استادیوم انتخاب شود. این اتفاق به شدت روی کیفیت بازی‌های نساجی اثر گذاشته است. نماینده مازندران در لیگ برتر در حالی آماده میزبانی از پرسپولیس می‌شود که در هر دو دیدار اخیرش شکست خورده است. نمایش‌های این تیم این اواخر با انتقاد گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند و بعید نیست در صورت سومین ناکامی پیاپی، تغییراتی در کادر فنی نساجی صورت بگیرد.

قرمزهای قائمشهر در ۶ مسابقه این فصل، سه بار شکست خورده‌اند و فقط دو بار طعم پیروزی را چشیده‌اند. آنها در این ۶ بازی فقط هفت امتیاز گرفته‌اند و با منطقه سقوط فقط به اندازه دو امتیاز فاصله دارند. پرسپولیس یحیی در این فصل با دو بازی کم‌تر از نساجی، یک امتیاز بیشتر از این حریف به دست آورده است.

پرسپولیس در چهار مسابقه‌اش در این فصل، دو بار برنده شده و هنوز هیچ شکستی نداشته است. در بین ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس تنها تیمی به شمار می‌رود که هنوز هیچ گلی دریافت نکرده و عدد صفر مقابل تعداد گل‌های خورده‌اش دیده می‌شود. قرمزها هنوز هم با حامد لک در جریان بازی تسلیم نشده‌اند. هرچند که ضربات پنالتی همین چند روز قبل، بدجوری برای تیم گران تمام شده‌اند.

مسابقه فردای پرسپولیس در حالی برگزار می‌شود که آثار روحی شکست در فینال آسیا، قطعا همراه سرخ‌ها خواهد بود. آنها برای دومین بار در یک قدمی فتح جام قرار داشتند اما باز هم موفق نشدند این کار را انجام بدهند. ضربه چنین اتفاقی برای باشگاهی مثل پرسپولیس که در تمام تاریخش هرگز روی سکوی اول آسیا نرفته، بیش از حد سنگین به نظر می‌رسد

مسابقه فردای پرسپولیس در حالی برگزار می‌شود که آثار روحی شکست در فینال آسیا، قطعا همراه سرخ‌ها خواهد بود. آنها برای دومین بار در یک قدمی فتح جام قرار داشتند اما باز هم موفق نشدند این کار را انجام بدهند. ضربه چنین اتفاقی برای باشگاهی مثل پرسپولیس که در تمام تاریخش هرگز روی سکوی اول آسیا نرفته، بیش از حد سنگین به نظر می‌رسد. آنها قطعا خستگی سفر و یک مسابقه سنگین را در ساق‌های‌شان احساس می‌کنند اما بیشتر از ریکاوری جسمی، نیازمند ریکاوری روحی هستند. بدون تردید از این هفته، وحید امیری و احسان پهلوان به ترکیب ثابت تیم یحیی برمی‌گردند.

آنها در این فصل نیمکت‌نشین بوده‌اند تا گل محمدی ترکیب نهایی تیمش برای فینال آسیا را محک بزند. خیلی‌ها دوست دارند بدانند که سرنوشت مهدی شیری در ترکیب پرسپولیس چه خواهد بود. بعد از آن اشتباه مهلک در فینال آسیا، بعید نیست این بازیکن به نیمکت منتقل شود و سیامک نعمتی در سمت راست خط دفاعی تیم قرار بگیرد. این اولین بازی لیگ برتری سرخ‌ها پس از جدایی بشار رسن به شمار می‌رود. بدون تردید این موضوع روی خلق موقعیت تیم تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

مهدی عبدی هم پس از درخشش در فینال لیگ قهرمانان دوباره به استان زادگاهش برمی‌گردد تا برابر نساجی مهاجم ثابت تیم یحیی باشد. پرسپولیس هیچ زمانی برای باقی ماندن در پیله شکست ندارد. آنها برای بازگشت به روزهای درخشان، باید خیلی زود این غم بزرگ را به یک کار بزرگ تبدیل کنند. نمایش این هفته روبه‌روی نساجی، نشان خواهد داد که این تیم به لحاظ انگیزه در چه شرایطی قرار گرفته است. حریف این هفته پرسپولیس، اصلا تیم ساده‌ای نیست. چراکه به خاطر نتایج اخیر، با فشار قابل توجهی روبه‌رو شده و نیاز مبرمی به بردن دارد.

«برمی‌گردیم برای قهرمانی پنجم». زمان ثابت می‌کند که این نوشته سیامک نعمتی، چقدر می‌تواند درست باشد. بردن بازی‌های لیگ، تنها راهی است که می‌تواند به آنها کمک کند تا ماجرای دیدار فینال را به فراموشی بسپارند. آنها این اواخر با انبوهی از کری روبه‌رو شده‌اند و برای اثبات این حقیقت که هنوز از رقبای داخلی‌شان بهتر هستند، به زمین مسابقه قدم می‌گذارند. آنها باید دیدار با نساجی را درست به اندازه فینال آسیا جدی بگیرند. این همان مسابقه‌ای است که می‌تواند دوباره یک تصویر درخشان از این تیم در فوتبال ایران بسازد و مسیر پرسپولیس به طرف صدرنشینی دوباره را هموار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سبحان

      اتفاقا برعکس، الان ک پرسپولیس دستش به جام قهرمانان آسیا نرسیده برای لیگ تلاش میکنه، من نگران بودم وقتی قهرمان آسیا بشه کلا بیخیال لیگ بشه!
      ما ایرانیا مُدلمون اینه، جلو آرژانتین جوری بازی میکنیم ک همه دنیا کیف میکنن بعدش جلو بوسنی سه تا میخوریم!

    • محمدی

      یعنی اگه الان توزمین نساجی بازی کنن همه کرونامیگیرن یا مصدوم میشن؟مزد ترس....

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخ لنگلنگلنگلنلنگ

      پاسخ ها

      • پرسپولیس

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخ کیسههههههههه

    • CR7

      اقایون. خانوما . جهت اطلاع لیگ رو بیخیال بشین چون لیگ مال بابا مسعوده و در وهله اول به تیم حکومتی میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج