۱۰۷۳۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فکری به حال وطنی کنید این ورزشگاه نیست!

این هم یکی از همان شوخی‌هایی است که دست روزگار رقم می‌زند.

روزنامه اعتماد: اين هم يكي از همان شوخي‌هايي است كه دست روزگار رقم مي‌زند. اينكه درست در روزهايي كه فدراسيون فوتبال ايران اصرار دارد ميزباني جام ملت‌هاي آسيا را به دست آورد تصاوير منتشرشده از ورزشگاه وطني قائمشهر در روز بازي نساجي و پرسپوليس دستمايه شوخي كاربران داخلي و خارجي قرار مي‌گيرد.

خبرنگاران خارجي مخصوصا آنهايي كه كشورشان براي ميزباني جام ملت‌ها با ما در رقابت است، تصاوير تي كشيدن چمن مصنوعي ورزشگاه براي خارج كردن آب را در شبكه‌هاي اجتماعي خود به اشتراك گذاشتند و نوشتند: امكانات پيشرفته استاديوم‌هاي فوتبال ايران! سال‌هاست اين معماي لاينحل در فوتبال ما باقي مانده است كه چرا در خطه شمال ايران كه از دل سيمان چمن بيرون مي‌زند،ورزشگاه‌ها از چمن مصنوعي استفاده مي‌كنند؟ برخي مي‌‌گويند به دليل بارش شديد باران در اين منطقه هزينه نگهداري و ترميم چمن طبيعي بسيار سخت است و ما را ارجاع مي‌دهند به زمين‌هاي باتلاقي تيم‌هاي شموشك نوشهر يا ملوان بندرانزلي و داماش گيلان در چند سال قبل. اما آنچه روز شنبه در وطني اتفاق افتاد فراتر از اين پرسش بود.

نيروهايي كه با جارو و تي در حال خارج كردن آب از چمن استاديوم بودند و بعد جاي خودشان را به دستگاه‌هاي تخليه فاضلاب دادند اين فكر را به ذهن متبادر مي‌كرد كه انگار عده‌اي عمدا مي‌خواهند سوژه خنده و استهزاي فوتبال ايران را جور كنند، و گرنه چه دليلي دارد مسوولان استاديوم و تيم نساجي در حالي كه مي‌دانند و مي‌بينند باران با شدت در حال باريدن است زحمت كاور كشيدن روي چمن ورزشگاه را به خودشان ندهند و بعد هم دقيقه ۹۰ و وقتي تيم‌ها براي گرم كردن وارد زمين شدند تازه يادشان بيفتد كه در استخر نمي‌شود فوتبال بازي كرد؟ حكايت اعتراض پرسپوليسي‌ها به چمن مصنوعي آب گرفته كه اجازه هرگونه بازي سالم را از تيم‌ها مي‌گيرد حكايت شعر عماد خراساني است كه گفت: «از ما گذشت نيك و بد اما تو روزگار/ فكري به حال خويش كن اين روزگار نيست» بازي پرسپوليس و نساجي تمام شد اما اين نه شروع ماجراست و نه پايان داستان. سال‌هاست تيم‌هايي كه به قائمشهر مي‌روند از چمن مصنوعي اين استاديوم شكايت دارند و بعد از اين هم هر تيمي به اين شهر سفر كند با همين مشكلات روبه‌روست.

چمن مصنوعي وطني حتي روي بازي خود نساجي‌چي‌ها هم تاثير منفي گذاشته و بسياري از بازيكنان از اين وضعيت ابراز ناراحتي مي‌كنند. در اين شرايط است كه واقعا بايد فكري به حال ورزشگاه وطني كرد. هفته گذشته نايب‌رييس باشگاه نساجي گفت تامين اعتبار براي ساخت چمن طبيعي چند سال است كه صورت گرفته اما معلوم نيست چرا اين كار انجام نمي‌گيرد.

رضا درويشي رييس هيات فوتبال قائمشهر اما بعد از بازي در واكنش به شرايط زمين بازي گفت، شرايط براي هر دو تيم برابر بود و به دليل اينكه برف در كار نبوده نيازي به كشيدن كاور روي چمن ورزشگاه احساس نشده است. از كنار هم قرار دادن اين دو اظهارنظر مشخص مي‌شود كه مشكل دقيقا از كجا ناشي مي‌شود. از نظر مديران فوتبال شهرستان قائمشهر برابر بودن شرايط كافي است و نيازي به كار بيشتر وجود ندارد. براي اين مسوولان اصلا اهميت ندارد كه وجهه فوتبال ايران با وجود چنين ورزشگاه و چمني به‌طور كامل مخدوش مي‌شود و از آن بدتر همان نيمچه فوتبالي را هم كه از تيم‌ها مي‌ديديم ديگر نخواهيم ديد.

بعد از اينكه معلوم شد فدراسيون فوتبال در كليپ معرفي ورزشگاه‌ها به اي‌اف‌سي در راستاي گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا از تصاوير استاديوم ويسنته كالدرون شهر مادريد به جاي ورزشگاه مس استفاده كرده، اتفاقات ورزشگاه وطني تبديل به سند افتخار ديگري براي مديران فوتبال ايران شد تا با نشان دادن آن بتوانند مديران فوتبال آسيا را قانع كنند به جاي ورزشگاه‌هاي مجهز كشورهاي حوزه خليج‌فارس، ميزباني را به ما بدهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهراب

      وقتی همه اعضای شورای شهر یک استان بجرم مفاصد اقتصادی دستگیر میشن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج