۱۰۷۴۴۹۲
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابلاغ شد

قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم کا شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، را ابلاغ نمود.

بر مبنای جزئیات این ابلاغ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۵ آذرماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۶ آذرماه به تایید شورای نگهبان رسیده است جهت اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابلاغ شد

*نرخ مالیاتی موثر، ویژگی مثبت قانون جدید

به گزارش فارس، این قانون جایگزین ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 می‌شود. این برای دومین بار است که اصلاحیه ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم توسط مجلس تصویب و برای اجرا ابالغ می‌شود.

لازم به تاکید است، فرآیند خوداظهاری دقیق به منظور شناسایی واحدهای مسکونی خالی و نرخ مالیاتی موثر از جمله ویژگی‌های مثبت قانون ابلاغی به حساب می‌آید.

گفتنی است، فرآیند خوداظهاری تمام مردم به منظور تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان پس از ابلاغ این قانون باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ سهراب بعد از نوشدارو، الان دیگر چه فایده، در این چند سال فقط سوداگران و محتکران مسکن خانه خریدند و احتکار کردند و مستاجران نتوانستند خانه بخرند، و الان هم انقدر مبلغ مالیات کم و بی تاثیر خواهد بود که باز هم فقط سوداگران و محتکران مسکن بتوانند خانه بخرند و احتکار کنند و مستاجران نیز نتوانند خانه بخرند، چون مشکل اصلی مسئولان هستند که خودشان نیز باید مالیات بدهند که چکار کنند مالیات ندهند وگرنه اگر اینطور نبود، حداقل این بود که از کشورهای دیگر تقلید میکردند و سوداگری و احتکار مسکن را به صفر میرساندند و ........

    • آرش

      بعد از اجرای این قانون جدید مالیاتها برای خانه های خالی و دریافت مالیاتها حتما مسولان محترم توقع دارند که مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت حداکثری نمایند و واقعا جای تاسف دارد با این همه تورم و گرانی

    • کهنه سربازارتش

      هرکس بیش ازیک خانه داردبایدمصادره شوداگرمن قدرت داشتم بخداعمل میکردم

    • چراغ شب

      این چیزا برا مردم خونه نمیشه دولت دنبال در آمد برا خودشه

    • اسم

      از این قانونا که ابلاغ میشه خیلی داریم اجراش مهمه که......

    • بدون نام

      ایا از خانه های مسئولین که انهارا بزور وازاموال این کشور ریگان بچنگ اوردهاند هم مالیات میگرند ،؟یافقط برای عوام ملت است؟

    • بدون نام

      هر روز کیسه جدید برای ملت دولت خدمت گذار چرا فکری بحال زالوهای که با گران کردن مایهتاج مردم واحتکار خون مردم تو شیشه کردن نمیکنه لابد چون اکثر کارخانه ها ومرغ داریها گشتارگاها وخودرو سازها متعلق به افراد خاص و پر نفوض هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج