۱۰۷۵۴۷۲
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

درخواست تجدیدنظر بر افزایش قیمت خودرو

بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی گفت: طرحی که شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو در نظر گرفته است از طرف سازمان بازرسی کشور مورد ایراد است و باید تجدیدنظر شود.

خبرگزاری مهر: بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی گفت: طرحی که شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو در نظر گرفته است از طرف سازمان بازرسی کشور مورد ایراد است و باید تجدیدنظر شود.

اشکان میرمحمدی درباره مصوبه اخیر شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با فرمول جدید افزود: با بررسی‌های به عمل آمده، شرایط بازار برای به کنترل گرفتن قیمت خودرو متوقف نخواهد ماند و همزمان با این مصوبه قیمت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

میرمحمدی تصریح کرد: مقرر شده تا در بازه زمانی یک ماهه و طی سه ماه به صورت ۳۰ درصد، ۳۰ درصد این قیمت برای تعدادی از خودروها افزایش پیدا کند، ولی این رقم در مابقی خودروها هم مؤثر خواهد بود و بازار را دچار التهاب می‌کند.

وی گفت: با این مصوبه شورای رقابت؛ مرجع تعیین قیمت بازار به نوعی تحت هدایت خودروسازان قرار می‌گیرد و با عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان، نبض بازار را کنترل می‌کنند که این شرایط یک فشار را به مردم تحمیل خواهد کرد.

بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی افزود: با توجه به این شرایط که ایده آل هم نیست تصمیم گرفته شده مستلزم تجدید نظر خواهد بود.

میرمحمدی ادامه داد: هفته گذشته نامه‌ای به شورای رقابت ارسال کردیم و درخواست تجدید نظر را ارائه دادیم، ولی روز گذشته مصوبه شورای رقابت ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش تولید منجر به کاهش قیمت یا افزایش قیمت می‌شود هم گفت: افزایش تولید در صورت عرضه مناسب در بازار می‌تواند قیمت را به نوعی کاهش دهد، ولی مدیریت این موضوع در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد.

میرمحمدی افزود: اقدام شورای رقابت شتابزده است و بایستی با شاخص‌های دیگر در ارتباط با کاهش قیمت خودرو و تدبیر برای زیان انباشته خودروسازان تصمیمی اتخاذ کند تا هم از تولید حمایت شود و هم به مصرف کننده فشار وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که مدیریت بازار در اختیار تولیدکنندگان باشد قطعاً برای حفظ منافع خود اتفاقاتی رخ می‌دهد که زیان آن به مردم می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچی به نفع مردم نمیشه اینو مطمبن باشید
      تایه ذره قیمت روبه کاهش بود بااین شگرد جلوشو گرفتن

      پاسخ ها

      • حسین

        دقیقا

      • بدون نام

        مطمن باشید خوب سواری میگیرن از مردم بیچاره
        دیه انسان که انقدر مهمه سالی ی بار اضافه میشه که از همه چیز مهمتر تو دنیا جان آدمی است ،ولی شماها ذره ذره جان ما رو هم دارید مفت می گیرید.این بدن که بخاطر بی لیاقتی شما مسولین داره آسیب میبینه کی میخواد ضرر ش و بده ،که به فکر ضرر ماشینهاتون هستید خیلی دقت که گوشت نگرفتیم و میوه نخوردیم

    • نقی

      شیوا را خریدن. شیوا پوست اندازی کرده و شده نوچه خودروسازها

    • بامداد

      خدا لعنتتون کنه،این آشغال ها رو با روش مافیایی با چه قیمتی به مردم تحمیل میکنید

    • بدون نام

      واقعا این حق مردم شریف ایران اسلامی نیست بازار خودرو ارام ارام میامد پایین شورای رقابت یه حرفی که زد دلالها هم منتظر دستور آقای شیوا بودند دوباره همه خودروها گرون کردند هیچ کارگری دیگر ماشین بخر نیست

    • بدون نام

      مردم را شناختند تنها راهش فقط نخریدن است

    • جهان

      فقط کاری میکنندکه قیمتها بالابرود.وجیب مردم راخالی کنند.همه دست اندرکاران بیگانه وخائن هستند.درکشورهای دیگرقیمت ماشین مفت است.اونوقت ایتجا ماشین ضاقارت میلیادی است.بایدخجالت بکشندبااین مدیریت.

    • بدون نام

      آقای شیوا با این قیمت، خودروها را صادر کنید اگر راست می گویید و قیمت واقعی محصولاتتان همین است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج