جاباما
۱۰۷۵۶۰۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۲ شرط مجلس برای مذاکره با آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جزئیات طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» را تشریح کرد.

خبرآنلاین: در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نمایندگان مجلس دست به کار تهیه طرحی شده اند که براساس آن ایران باید اقداماتی متقابل درمقابل این جنایت آمریکایی ها انجام دهد.

در همین رابطه فداحسین مالکی، با اشاره به اعلام وصول طرح اقدام متقابل علیه آمریکا در سالگرد ‌شهادت سردار سلیمانی، گفت: مجلس یازدهم در راستای مطالبه برزمین‌مانده رهبر انقلاب مبنی بر مقابله مجلس با خباثت‌های آمریکا، در سالگرد سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری‌زاده، از طرح انقلابی در قالب «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» رونمایی کرد.

بنا به روایت مهر، وی با اشاره به مفاد این طرح، اظهار داشت: ضرورت پاسخ به شرارت‌های تروریست‌های آمریکایی در کشور میزبان، ممنوعیت مذاکره بر سر توان تسلیحاتی، شکست حصر غزه و یمن، ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا، ممنوعیت مذاکره با آمریکا تا پیش از عذرخواهی بابت خروج از برجام و محکوم کردن ترور شهید سلیمانی، از جمله مفاد این طرح است.

۲ شرط مجلس برای مذاکره با آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در آغاز سال ۹۸ با اشاره به مشارکت فعال مجلس آمریکا در فشار خصمانه به جمهوری اسلامی، از کم‌کاری مجلس ایران در این زمینه گله نمودند و فرمودند، «کنگره آمریکا -این آمار جالبی است- در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده یا ارائه کرده! ۲۲۶ طرحِ ضدّیّت و خباثت علیه جمهوری اسلامی؛ شرارت است دیگر. حالا البتّه اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان چند طرح و لایحه در مقابل خباثت‌های آمریکا ارائه کرده‌اند یا تصویب کرده‌اند؟!»

مالکی تصریح کرد: با روی کار آمدن مجلس یازدهم که آیت‌الله خامنه‌ای آن را مجلسی قوی و انقلابی خواندند، امید و انتظار نخبگان کشور به جبران فروگذاری‌های گذشته در زمینه مقابله با شرارت‌ها و خباثت‌های دشمن افزایش یافته‌است.

وی اظهار داشت: در این راستا، در ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلم شهید فخری‌زاده، مجلس انقلابی یازدهم، گام شایانی برای این منظور برداشت، طرح مهم «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» در قالب سه بخش در دستور کار قرار داد، که عبارت است از: « اخراج تروریست‌های آمریکا از منطقه، حمایت از مقاومت، سیاست خارجی عزتمندانه.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: بخش نخست طرح در صدد اجرای انتقام سخت شهید سلیمانی یعنی اخراج تروریست‌های آمریکا در منطقه، مفاد مهمی را در بر دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

-ضرورت پاسخ به هرگونه اقدام نظامی تروریست‌های آمریکایی در همان کشور مبدأ و همچنین مجوز پاسخ نظامی جداگانه به کشور میزبان به‌عنوان شریک جرم تروریست‌های آمریکایی

- ممنوعیت اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی نهادهای کشور

- ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا، کاهش دادن نقش دلار در مبادله‌های اقتصادی بین‌المللی

- ممنوعیت مذاکره یا توافق بر سر توان جنگ‌افزاری کشور

- ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا تا پیش از عذرخواهی برای خروج از برجام و محکومیت ترور شهید سلیمانی

- ضرورت پاسخ بازدارنده به ترور افزون بر مجازات عاملان آن

وی تاکید کرد: بخش دوم برای حمایت از محور مقاومت، دولت را مکلف به شکست حصر غیرانسانی یمن در گام نخست و سپس غزه در گام دوم، و ارسال کمک‌های داوطلبانه مردمی به مردم مظلوم این کشورها کرده است. شکست حصر غزه واکنشی بازدارنده به صهیونیست‌ها در برابر جنایت ترور شهید فخری‌زاده در نظر گرفته شده.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این طرح همچنین بر همکاری‌های گسترده میان کشورهای مقاومت در قالب فراهم آوردن زیرساخت‌های رفاهی پیاده‌روی اربعین با همکاری دولت عراق، بومی‌سازی راهیان نور در جبهه‌های مقاومت عراق و سوریه، جذب نخبگان برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور، از دولت مطالبه شده است.

مالکی با بیان اینکه سومین بخش که به سیاست خارجی عزتمندانه اختصاص دارد،گفت: شرایطی برای بازگشت شرکت‌های بدعهد خارجی به کشور در نظر گرفته شده است، تا ضمن مجازات آنها از تکرار عهدشکنی پیشگیری به عمل آید.

وی تاکید کرد: طرح یادشده بستن مجدد هرگونه پیمان با دولت‌های دارای سوءپیشینه پیمان‌شکنی را منوط به ملاحظه‌های سختگیرانه کرده تا دیگر شاهد توافق‌های ناموفق نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صنار بده آش،به همین خیال باش،
      دست از توهمات بردارید،دنبال واقعیت های منطقه باشید. جزیره نشینان برج‌ساز،مردم را سیل گرانی با خود برد

    • بدون نام

      قطعا باید انتقام خون سردار گرفته شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج