جاباما
۱۰۷۶۰۵۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شکایت شستا از فدراسیون فوتبال متوقف شد

معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه روند شکایت شستا از فدراسیون فوتبال متوقف شده است، گفت: مذاکراتی انجام شد تا فدراسیون بتواند در چند ماه آینده مطالبات شستا را پرداخت کند.

خبرگزاری ایرنا: معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه روند شکایت شستا از فدراسیون فوتبال متوقف شده است، گفت: مذاکراتی انجام شد تا فدراسیون بتواند در چند ماه آینده مطالبات شستا را پرداخت کند.

«مهدی علی‌نژاد» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص روند شکایت از فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: موضوع روشن است و شکایت شستا به خاطر دو میلیون یورویی است که برای پرداخت به ویلموتس در اختیار فدراسیون قرار داده است. صحبت‌هایی انجام پذیرفت و روند شکایت فعلا متوقف شده تا فدراسیون بتواند در چند ماه آینده بدهی را پرداخت کند.

وی افزود: اکنون فدراسیون ۱۶ میلیارد تومان را پرداخت کرده اما اینکه بدهی ریالی یا به صورت یورو پرداخت شود موضوعی بود که موجب شد تا شستا کار را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

علی‌نژاد در خصوص روند خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت، عنوان کرد: روز چهارشنبه مجمع پرسپولیس را داشتیم که صورت‌های مالی به تصویب رسید و حسابرسی شد. در چند روز آینده با همکاری باشگاه اقدامات لازم برای پذیرش باشگاه در فرابورس انجام می‌شود و از آنجا به بعد کار از طریق سازمان خصوص‌سازی و فرابورس انجام می‌شود.

معاون وزارت ورزش ادامه داد: امروز هم مجمع استقلال برگزار می‌شود و اقدامات این باشگاه هم انجام خواهد شد. خوشبختانه در پرسپولیس اقدام مربوط به افزایش سرمایه انجام شده و برای استقلال هم بعد از حسابرسی، اعلام خواهد شد. برگزاری مجمع این باشگاه‌ها قدم بزرگی برای واگذاری است. تقریبا یک یا دو هفته دیگر بیشتر در وزارت ورزش برای این باشگاه‌ها کار نداریم و بقیه روند واگذاری باید در حوزه خصوص‌سازی و فرابورس انجام گردد.

وی در خصوص اینکه ساختمان پرسپولیس نیز از سوی شستا توقیف شده است، توضیح داد: سند ساختمان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون است و شستا دنبال اسنادی بوده که برای فدراسیون باشد. اکنون نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

هفته گذشته بحث بدهی فدراسیون فوتبال به شستا بابت پرداخت مطالبات ویلموتس بسیار خبر ساز شد تا جایی که رییس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد شستا از طریق اجرای احکام مجتمع قضایی ساختمان فدراسیون را توقیف کرد و ساختمان فدراسیون فوتبال توسط کارشناسان حدود ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین شب گذشته قبل احسان قاضی زاده نماینده مجلس اعلام کرد به غیر از ساختمان فدراسیون فوتبال، ساختمان باشگاه پرسپولیس نیز به دلیل اینکه سند آن به نام فدراسیون است از سوی شرکت شستا توقیف شده است.

در همین راستا صفی‌الله فغان‌پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی فدراسیون فوتبال به شستا را تایید کرد و گفت: به کمک های وزیر صمت برای متوقف شدن این شکایت امیدوار است.

علی‌نژاد در مورد حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: طبق تاکید فیفا و براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی است و بازنشسته‌ها نمی‌توانند برای ریاست و پست‌های اجرایی که شغل محسوب می‌شود ثبت نام کنند. اما برای هیات رئیسه که پاره وقت بوده و شغل نیست، مانعی وجود ندارد.

انتخابات فدراسیون فوتبال پس از یکسال از استعفای تاج در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که آیا هشت نفری که قرارداد ویلموتس را امضا کرده‌اند امکان حضور در انتخابات را دارند؟ عنوان کرد: فرایند روشنی است و نهادهای نظراتی مشخص هستند. اینکه این افراد می توانند شرکت کنند در اختیار من و وزارت ورزش نیست.

وی در مورد روند برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، گفت: ثبت نام فدراسیون‌هایی که نیاز به انتخابات داشتند را انجام دادیم. بحث آمدن تایید صلاحیت‌ها و موج سوم کرونا موجب شد روند با تاخیر روبرو شود و امکان برگزاری نبود.

علی‌نژاد گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکول‌های بهداشی از سوی مردم، شرایط بهتر شد و توانستیم امکان برگزاری مجمع چهار فدراسیون را فراهم کنیم. مجمع روستایی روز چهارشنبه و پروش اندام، امروز برگزار شد. دوشنبه پزشکی ورزشی را داریم و چهارشنبه هم اسکی را خواهیم داشت که نشان دهنده عزم وزارت ورزش است. نگاه وزارتخانه این است هرچه سریعتر انتخابات‌ها برگزار شود.

معاون وزارت ادامه داد: برای فدراسیون‌های اتومبیلرانی و نجات‌غریق هم در انتظار آمدن تایید صلاحیت‌ها هستیم. شطرنج هم موضوعاتی دارد که در حال بررسی است و با حل شدن آن، برگزار خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم در صورتیکه شرایط کرونا نرمال باشد، این سه انتخابات را تا پایان سال انجام دهیم.

وی در خصوص انتخاب «عبدالمهدی نصیرزاده» به ریاست فدراسیون بدنسازی، گفت:‌او فردی دانشگاهی است که پیش از این تجربه حضور در این فدراسیون را داشته و در کشتی هم سابقه فعالیت مدیریتی را در کارنامه دارد. امیدوارم بتواند این فدراسیون را با نگاهی علمی راهبری کند.

علی‌نژاد در خصوص اینکه گفته می‌شود شائبه مهندسی انتخابات این فدراسیون وجود داشته است؟ عنوان کرد: همیشه از این حرف و حدیث‌ها بوده و هیچگاه مستندی وجود ندارد. رای مجمع آزادانه است و هیچ فردی از رای کسی باخبر نمی‌شود و بدیهی است که برای این حرف‌ها سندی وجود ندارد.

وی در خصوص صحبت‌های یکی از روسای هیات فدراسیون پزشکی ورزشی که گفته است وزارت ورزش می‌خواهد فرد مورد نظرش را به ریاست فدراسیون برساند، عنوان کرد: انتخابات در راستای اساسنامه هستند و اکثریت اعضای مجمع، روسای هیات‌ها هستند. این حرف معنی ندارد و روسای هیات‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند. فدراسیون پزشکی ورزشی برای ورزش کشور تعیین کننده است و روسای هیات ها استقلال رای دارند. آنها گروه فرهیخته‌ای هستند و زیر بار توصیه‌ها نخواهند رفت. دلیل تاخیر در روند برگزاری مجمع آنها نیز همانطور که اعلام کردم، موج سوم کرونا و نیامدن تایید صلاحیت‌ها بود.

معاون وزارت ورزش توضیح داد: فدراسیون پزشکی برای ما بسیار مهم است. به واسطه اینکه خدماتی به ۵۰ فدراسیون دیگر می دهد و تاکید داریم رقابت سالم باشد و اعضای مجمع آزادانه بتوانند انتخاب شایسته‌ای داشته باشند. منابع فدراسیون پزشکی ورزشی که از حق بیمه ورزشکاران است باید برای درمان و بهداشت ورزشکاران باشد و جای دیگری هزینه نشود.

وی سپس در خصوص فدراسیون دوچرخه سواری نیز اعلام کرد که بزودی سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از کجا از جیب مردم چه فرقی بین شما و دزد وجود داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج