۱۰۷۶۲۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حضور در جمع بهترین داوران دنیا سخت است

گلاره ناظمی در واکنش به خبر حضور در بین ۱۰ داور برتر فوتسال دنیا در سال ۲۰۲۰ گفت خوشحالم که در لیست قرار گرفته ام، اما خوشحال‌تر می‌شوم که ببینم این اخبار باعث می‌شود خیلی‌ها بانوان را جدی‌تر از قبل ببینند

طرفداری: به بهانه قرار گرفتن نام گلاره ناظمی در بین ۱۰ داور برتر فوتسال دنیا، با او به صحبت پرداختیم تا درباره این افتخار و البته پایان دور رفت رقابت های لیگ برتر بانوان به صحبت بپردازیم.

درباره پایان دور رفت بازی های لیگ برتر بانوان و آغاز دور برگشت توضیح می دهید؟

خداراشکر دور رفت بازی های لیگ را توانستیم با شرایط خوبی به پایان برسانیم. هم بازی ها از کیفیت بالایی برخوردار بود و هم اینکه مشکل خاصی برای برگزاری این بازی ها به وجود نیامد. به امید خدا بازی های دور برگشت نیز از جمعه پیش روز آغاز می شود.

ساز و کار تیم های مختلف برای رسیدن به عنوان قهرمانی چیست؟

دو تیم برتر از هر گروه به محله بعدی صعود می کنند و چهار تیم تعیین شده به صورت رفت و برگشت با یکدیگر بازی می کنند تا حقی از هیچ تیمی ضایع نشود. پس از آن نیز تیم قهرمان از همین مرحله از بازی ها مشخص می شود.

درباره تیم یا تیم های سقوط کننده هم توضیح دهید.

ما در حال حاضر یک گروه پنج تیمی و یک گروه شش تیمی داریم. از گروه پنج تیمی، سقوط کننده نخواهیم داشت و در گروه بعدی نیز تیمی که به عنوان ششم دست پیدا می کند به لیگ دسته اول فوتبال بانوان سقوط می کند.

موضوع تیم قشقایی چیست؟ اگر آنها از مالی ضعیف بودند چرا تیم داری کردند و به بازی ها اضافه شدند؟

نمی دانم برای ما هم این موضوع سوال است. البته این را باید بگویم تاکنون هیچ چیزی از آنها به صورت مکتوب و غیرمکتوب به سازمان لیگ نیامده و این موضوع مشکلات مالی را ما هم به مانند شما از رسانه ها می بینیم. به هرحال امیدواریم که جریان به صورتی نباشد که می گویند و شرایط برای این تیم در بازی های لیگ مهیا باشد.

قشقایی همان تیمی است که آخر از همه به لیگ اضافه شد. درست است؟

بله و اتفاقا برای همین هم ما از وضعیتی که گفته می شود ناراحتیم. در حالی که قرار بود بازی ها آغاز شود از شیراز گفتند نماینده فارس حذف نشود و در بازی ها به میدان برود و ما هم به خاطر دختران ورزشکار و فوتبالیست استان فارس تصمیم گرفتیم این تیم کماکان در بازی های لیگ حضور پیدا کند و چه زمانی بهتر از الان که اسپانسری هم برای این تیم پیدا شده و آنها می توانند با نام قشقایی در بازی های لیگ حضور پیدا کنند.

حضور در جمع بهترین داوران دنیا سخت است

در حال حاضر وضعیت این تیم برای ادامه حضور در بازی های لیگ چه می شود؟

به هرحال هدف ما فرصت دوباره به دختران شیرازی بود و توقع سازمان لیگ نیز این بود که حمایت حداقلی هم که شده بشود و آنها بتوانند بازی کنند. نه اینکه با اولین مشکلاتی که به وجود می آید هیچ گونه حمایت نشود و تیم یا به بی انگیزگی برسد و 11 گل دریافت کند یا از بازی ها کنار بکشد. باور کنید وقتی نتیجه باخت 11 بر 0 را دیدیم خستگی برگزاری بازی ها در تن ما ماند.

خیلی وقت است که ما نتایجی این گونه نداریم و تیم ها در حال پیشرفت هستند و الان 6 تیم می توانند به قهرمانی برسند. سال هاست تلاش می کنیم در همه باشگاه ها در فوتبال بانوان ایران پیشرفت حاصل شود. حالا می بینید که فوتبال بانوان از تک قطبی و دو قطبی درآمده و رقابت ها به هم نزدیک شده و نتیجه ای اینچنینی باعث می شود همه زحمات زیر سوال برود و خستگی به تن همه بماند.

قشقایی در یک دیدار حضور نیافت این ترس به وجود می آید که در نیم فصل دوم اتفاقات ناخوشایندی با توجه به بازی کردن یا نکردن این تیم به وجود بیاید.

ما نمی گذاریم حقی از تیمی ضایع شود. ما به خوبی می دانیم که ممکن است هر تیمی برای رسیدن به رتبه بالاتر نیاز به تفاضل گل داشته باشد و بنابراین حواسمان را جمع می کنیم و به همین دلیل هم هنوز حکمی درباره غیبت این تیم برابر تیم ایلامی نداده ایم.

درباره حضورتان در میان ۱۰ داور برتر فوتسال جهان چه نظری دارید؟

مسلم است که خوشحال باشم. به هرحال این اتفاق ویژه ای در کارنامه هر کسی می تواند باشد و به لطف خدا و کمک همه دوستانم در فوتسال من توانستم در این لیست قرار بگیرم.

برای چندمین بار است در این لیست حضور پیدا کردید؟

برای سومین بار پیاپی است که در این لیست حضور دارم.

به هرحال حضور در لیست بهترین ها سخت است اما امیدی برای رسیدن به عنوان بهترین شدن دارید؟

همان طور که گفتید حضور در این لیست سخت است و مهم ترین دلیل آن هم به فرصت هایی بر می گردد که در اختیار داوران ایرانی قرار نمی گیرد. به هر حال ما به مانند داوران دیگر کشورها ابلاغ برای قضاوت نمی گیریم و به همین دلیل باید از فرصت های به دست آمده، استفاده کنیم و قضاوت خوبی به نمایش بگذاریم.

به عنوان آخرین سوال هم باید به دعوایی که اخیر بین دو پیشکسوت فوتبال ایران اتفاق افتاد و در این میان حملات آنها به یکدیگر از فوتبال بانوان نیز نام برده شد، صحبتی دارید؟

آن دوستان از پیشکسوتان فوتبال ایران هستند و انتظار نمی رفت که این حرف ها را بر زبان بیاورند. به عنوان یک عضو از جامعه زنان بسیار از این موضوع ناراحت شدم. مگر زن بودن توهین است که یکی به دیگری بگوید تو نامردی و باید به فوتبال زنان بروی! متاسفانه باید بگویم خیلی ها درک نمی کنند با چه سختی هایی فوتبال زنان دست و پنجه نرم می کند. ای کاش همه می فهمیدند که فوتبال زنان نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد که درک نمی شود و اگر می شد دوستان این گونه در دعواهای خود از آن نمی گفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج