۱۰۷۶۸۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سرمربی آنتورپ؛ ویلموتس، فن‌بومل یا پرودوم؟

باشگاه آنتورپ که در تابستان ایوان لکو را به‌عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرده بود، حالا تنها با گذشت نیم‌فصل از حضور این مربی کروات به‌دنبال یافتن جانشینی مناسب برای اوست.

روزنامه فرهیختگان: باشگاه آنتورپ که در تابستان ایوان لکو را به‌عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرده بود، حالا تنها با گذشت نیم‌فصل از حضور این مربی کروات به‌دنبال یافتن جانشینی مناسب برای اوست.

باشگاه آنتورپ که در تابستان ایوان لکو را به‌عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرده بود، حالا تنها با گذشت نیم‌فصل از حضور این مربی کروات به‌دنبال یافتن جانشینی مناسب برای اوست. لکو که در این فصل نتایج نسبتا خوبی با این تیم باسابقه بلژیکی گرفته بود پس از دریافت پیشنهادی اغواکننده از تیم چینی گوانگژو SIPG تصمیم گرفت به‌صورت توافقی از آنتورپ جدا شود.

همبازیان علیرضا بیرانوند در پایان هفته نوزدهم لیگ بلژیک با ۳۱ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند و با توجه به فاصله کم تیم‌ها در بالای جدول یکی از شانس‌های قهرمانی محسوب می‌شوند. آنتورپ در لیگ اروپا نیز موفق به صعود از گروه خود شد و حالا در مرحله حذفی باید با گلاسکو رنجرز؛ تیم آماده این روزهای استوین جرارد دیدار کند. سایت دیلی‌رکورد بریتانیا درباره وضعیت حریف این تیم اسکاتلندی و گزینه‌های مربیگری در این تیم می‌نویسد: «آنتورپ پس از جدایی سرمربی خود دو گزینه نامدار را مدنظر دارد و احتمالا از بین مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک یا مارک فن‌بومل، ستاره سال‌های قبل بایرن‌مونیخ و بارسلونا یکی را به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب خواهد کرد. در ابتدای فصل ایوان لکو هدایت تیم را برعهده داشت اما پیشنهادی که از چین برایش رسید به‌قدری از لحاظ مالی خوب بود که قید ادامه کار در بلژیک را زد و راهی آسیا شد.

این تیم چند هفته دیگر در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا باید به مصاف رنجرز اسکاتلند برود اما هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده است. ویلموتس ۴ سال هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشت و این تیم را به یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی هم رساند اما پس از کسب نتایج ضعیف در یورو ۲۰۱۶ از سمتش برکنار شد. او سپس در تیم‌های ملی ساحل عاج و ایران مربیگری کرد و از یک سال پیش که قراردادش با فدراسیون ایران را فسخ کرد همچنان بدون تیم مانده است. فن‌بومل‌هاندی نیز که ۱۸ ماه هدایت آیندهوون را برعهده داشت از این تیم برکنار شده و این روزها بیکار است. او همچنین سابقه دستیاری برت فن‌ماوریک در تیم ملی هلند و در جام‌جهانی ۲۰۱۸ را دارد.»

آنتورپ در تابستان هزینه زیادی برای تقویت تیم خود انجام داد و برنامه‌ریزی آنها برای قهرمانی در پایان فصل بود اما جدایی لکو باعث شد این برنامه‌ریزی دچار مشکل شود. رسانه‌های بلژیکی معتقدند که این تیم علاوه‌بر این دو مربی نامدار، نفرات دیگری را نیز مدنظر دارد. سایت «فوتبال ۲۴» بلژیک در گزارشی در این‌باره نوشته است: «لکو زودتر از آنچه تصور می‌شود نیمکت آنتورپ را ترک کرد و حالا سران باشگاه به‌دنبال یافتن جانشین او هستند.

فرانک ورکاترن، ریکاردو ساپینتو، پاتریک ویرا، مارک ویلموتس و میشل پرودوم گزینه‌هایی هستند که لوسیانو دی‌اونوفریو، مدیر ورزشی باشگاه مدنظر دارد و مشغول بررسی رزومه و شرایط آنهاست تا بهترین مربی را برای تیمش انتخاب کند. به نظر می‌رسد ترجیح آنها انتخاب پرودوم باشد، چراکه او یکی از بهترین مربیان کنونی بلژیکی محسوب می‌شود و پس از جدایی از استاندارد لیژ در فصل گذشته هدایت تیمی را برعهده نگرفته است. به خدمت گرفتن این مربی باتجربه می‌تواند این تیم را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مطرح کند و باعث بهتر شدن شرایط باشگاه شود. درنهایت باید دید آیا دی‌اونوفریو می‌تواند سنگربان سابق تیم ملی بلژیک را برای پذیرفتن این سمت راضی کند یا مجبور است سراغ گزینه‌های بعدی برود.»

بسیاری دلیل جدایی لکو را مسائل مالی عنوان می‌کنند اما به عقیده پیتر ون‌دن‌بمپت، روزنامه‌نگار مطرح بلژیکی یکی دیگر از دلایلی که باعث ترک این باشگاه از سوی مربی کروات شد، اختلافاتش با مدیر ورزشی تیم بود: «لکو احساس می‌کرد نزد دی‌اونوفریو و سایر مدیران باشگاه اعتبار لازم را ندارد و به اندازه موفقیت‌هایی که برای آنتورپ کسب کرده، به او اهمیت داده نمی‌شود. او فهمیده بود که پس از ژانویه دوران سختی در این باشگاه خواهد داشت و به همین دلیل تصمیم گرفت زودتر تیم را ترک کند.

او در همین مدت کوتاه توانست بروژ را در جام‌حذفی شکست دهد و با غلبه بر تاتنهام در لیگ اروپا و صعود از گروهش در این تورنمنت موفقیت بسیار مهمی به دست آورد. حالا جانشین او کار بسیار دشواری در این تیم خواهد داشت و باید دوران موفق این مربی را ادامه دهد. به همین دلیل انتخاب جانشین او به چالش دشواری برای باشگاه تبدیل شده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج