۱۰۷۷۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۵ اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

اتود سه‌پاره لوسين فرويد، الماس صورتي‌رنگ ۸۳ قيراطي، سگ نارنجي برنجی و ... از جمله مهمترین آثاری هستند که در سال گذشته به بالاترین قیمت فروخته شدند.

باشگاه خبرنگاران: آثار هنری هرکدام دارای ارزش های خاص هستند و این مورد را معمولا کارشناسان باید تخمین بزنند. برخی مواقع تخمین کارشناسان تنها در حد پیدا شدن قیمت حدودی اثر است ولی ممکن است در حراجی ها به چندین برابر این قیمت فروخته شود.

در سال ۲۰۱۳ حراجی های مختلف در دنیا برگزار شد که طی آن ها تعدادی از اثرات هنری قابل توجه فروخته شدند. در اینجا ۵ اثر هنری گران قیمت سال گذشته را برای شما آماده کرده ایم:

اتود سه‌پاره لوسين فرويد

قيمت: ۱۴۲ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار

5 اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

تابلوي «اتود سه‌پاره لوسين فرويد» اثر «فرانسيس بيكن» گران‌ترين اثر هنري است كه تاكنون به فروش رفته. شاهكار جنجالي «بيكن» در ماه نوامبر در شعبه‌ نيويورك «كريستي» چوب حراج خورد. پيش از اين، عنوان گران‌ترين نقاشي جهان متعلق به تابلوي معروف «جيغ» شاهكار ماندگار «ادوارد مونش» بود كه در ماه مي‌۲۰۱۲ به قيمت ۱۱۹ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار خريداري شد.

تصادف ماشين نقره‌اي

قيمت: ۱۰۵ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار

5 اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

تصادف ماشين نقره‌اي» اثري از «اندي وارهول» است. اين تابلو روز ۱۳ نوامبر به قيمت ۱۰۵ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار در «ساتبي» نيويورك به فروش رسيد. ركورد پيشين نقاشي‌هاي وارهول متعلق به «تصادف ماشين سبز» بود كه سال ۲۰۰۷ به قيمت ۷۱ ميليون و ۷۰۰ هزار دلار چوب حراج خورد. بزرگ‌ترين موزه دنيا كه به يك هنرمند اختصاص دارد موزه اندي وارهول در پيتزبورگ پنسيلوانياست.

الماس صورتي‌رنگ ۸۳ قيراطي

قيمت: ۸۳ ميليون و ۲۰۰ هزار دلار

5 اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

«ايزاك وولف»، الماس‌تراش معروف نيويوركي با الماس صورتي رنگ ۸۳ قيراطي خود در رده‌ سوم اين جدول قرار گرفت. «ساتبي» ژنو اين جواهر را به قيمت ۸۳ ميليون و ۲۰۰ هزار دلار به فروش رساند. اين الماس كه «ستاره‌ صورتي» و «روياي صورتي‌رنگ» نام گرفته، بزرگ‌ترين قطعه سنگ تراش‌خورده و بي‌نقصي است كه در موسسه گوهرشناسي آمريكا به ثبت رسيده است.

سگ نارنجي

قيمت: ۵۸ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار

5 اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

«جف كونز»، مجسمه‌ساز ۵۸ ساله با «سگ بادكنكي» يا «سگ نارنجي» در «كريستي» نيويورك عنوان پرفروش‌ترين هنرمند زنده جهان را از آن خود كرد. مجسمه‌ او در دوازدهم نوامبر به قيمت ۵۸ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسيد. اين در حالي است كه ارزش اين اثر هنري بين ۳۵ تا ۵۵ ميليون دلار پيش‌بيني شده بود. سبك هنري «جف كونز» همواره در بين اهالي هنر جنجال‌برانگيز بوده است.

نقاشي شماره ۱۹

قيمت ۵۸ ميليون و ۳۶۰ هزار دلار

5 اثر هنری گرانقیمت در سال گذشته

«نقاشي شماره ۱۹» تابلوي سال ۱۹۴۸ «جكسون پولاك» است كه به قيمت ۵۸ ميليون و ۳۶۰ هزار دلار چوب حراج خورد و پنجمين اثر هنري گران‌قيمت سال ۲۰۱۳ لقب گرفت. در حالي كه ارزش اين اثر بين ۲۵ تا ۳۵ ميليون دلار تخمين زده شده بود‌، «كريستي» آن را به اين قيمت فوق‌العاده به فروش رساند. پولاك نقاش برجسته‌ سبك اكسپرسيونيسم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج