۱۰۷۸۶۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پینگ‌پنگ مازوتی دولت ومدیریت شهری

در حالی که مسوولان مدیریت شهری تهران از ارسال نامه به ریاست جمهوری برای کنترل آلودگی هوای تهران و جلوگیری از تشدید آلودگی به واسطه مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران و شهر‌های اطراف آن خبر می‌دهند، دولت استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها را رد کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی که مسوولان مدیریت شهری تهران از ارسال نامه به ریاست جمهوری برای کنترل آلودگی هوای تهران و جلوگیری از تشدید آلودگی به واسطه مصرف مازوت در نیروگاه‌های تهران و شهرهای اطراف آن خبر می‌دهند، دولت استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها را رد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته با اشاره به اینکه آلودگی هوا موضوعی جدی است که در رابطه با آن کارهای پراکنده‌ای انجام شده است، اظهار کرد: امروز بنزین و گازوئیل مصرفی در کشور از استانداردهای دنیا برخوردار است به‌‌طوری‌که در دوران تحریم فرآورده‌های نفتی ایران به ویژه بنزین مشتریان پروپاقرص خود را دارند که دلیل آن استاندارد و کیفیت خوب این محصول تولیدی ایران است.

اسحاق جهانگیری ادامه داد: در تولید خودرو هم مشکلاتی وجود دارد که البته از حجم آن کاسته شده است. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در موضوع آلودگی هوای پایتخت و کلان‌شهرها با یکدیگر همکاری کنند و هیچ دستگاهی حق تعلل ندارد. درخصوص موضوع سوزاندن مازوت برای نیروگاه‌ها نیز باید گفته شود هیچ‌کدام از نیروگاه‌های تهران، کرج و شهرهای اطراف از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

در سال ۹۲ حدود ۴۸درصد سوخت نیروگاه‌ها به کشور از گاز بود، امسال با وجود افزایش مصرف خانگی سوخت بیش از ۷۰ درصد نیروگاه‌های کشور گازی است.وی با طرح این پرسش که چرا با وجود اجرای کارهای بزرگ در پایتخت همچنان مشکلات بزرگی نظیر ترافیک، آلودگی هوا و توزیع نامناسب امکانات وجود دارد، گفت: اگر طرح‌ها با رویکرد مناسب و برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شد باید هر سال بخشی از مشکلات کاسته می‌شد اما به نظر می‌رسد موازی با این طرح‌ها اقداماتی انجام داده‌ایم که آثار مثبت طرح‌های انجام شده را از بین برده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در حالی به صراحت اعلام کرده است در نیروگاه‌ها و صنایع اطراف تهران وکرج از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود که شورای شهر تهران از ارسال نامه‌ به ریاست جمهوری برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا به واسطه مصرف سوخت مازوت خبر می‌دهد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران دیروز با اشاره به ارسال نامه به حسن روحانی به دلیل تشدید آلودگی هوا در پایتخت گفت: رئیس‌جمهور باید برای جلوگیری از سوخت مازوت فکری عاجل کند. زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار کرد: متاسفانه همه دستگاه‌های مربوطه در حال حاضر می‌گویند در مورد آلودگی هوا کاری از دست‌مان برنمی‌آید و شهروندان برای سومین هفته متوالی درحال استشمام هوای آلوده در پایتخت هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع به نوعی از سوی مسوولان وزارت نفت و محیط زیست مورد تایید قرار گرفته است، گفت: با وجود این مساله مسوولان می‌گویند کاری از دست‌مان برنمی‌آید و ما معتقدیم اگر نمی‌توانند اقدامی انجام دهند حداقل اجازه دهند شهرداری جلوی مصرف سوخت مازوت را بگیرد.عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت نیرو در حال مصرف مازوت و وزارت نفت در حال در اختیار قراردادن مازوت به وزارت نیرو است و از آن طرف نیز سازمان محیط زیست می‌گوید نمی‌تواند کاری انجام دهد در حالی که مسوول اجرای قانون هوای پاک هم هست.

نژادبهرام بیان کرد: صراحتا نامه‌ای در زمینه آلودگی هوا و جلوگیری از آلودگی هوا به عیسی کلانتری نوشتم و امروز نیز نامه‌ای در این زمینه به حسن روحانی رئیس‌جمهور ارسال خواهم کرد.وی تصریح کرد: نمی‌شود طی سه هفته متوالی هوا به دلیل عدم تصمیم متناسب با وضعیت کنونی در پایتخت آلوده باشد و این وضعیت به شهروندان تحمیل شود بنابر این طی این نامه از آقای روحانی خواسته‌ام برای جلوگیری از مصرف مازوت در کلان‌شهرها از جمله تهران اقدام عاجل و ویژه‌ای انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج