جاباما
۱۰۷۹۵۲۹
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت مسکن در آگهی‌ها قابل مشاهده شد

به دنبال رفع محدودیت درج قیمت خودرو در آگهی ها که از روز پنج شنبه انجام شد روز گذشته نرخها در سایت های فروش مسکن هم قابل رویت شد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال رفع محدودیت درج قیمت خودرو در آگهی ها که از روز پنج شنبه انجام شد روز گذشته نرخها در سایت های فروش مسکن هم قابل رویت شد.

پس از هشت ماه ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو که به دستور دادستانی انجام شده بود دوباره نرخ ها به سایتهای فروش اتومبیل و مسکن برگشت. روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه قیمتها در سایتهای فروش خودرو درج شد و از دیروز ۲۲ دی ماه نیز قیمت‌های مسکن قابل مشاهده است.

قیمت مسکن در آگهی‌ها قابل مشاهده شد

از اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال ایجاد التهاب در بازارهای خودرو و مسکن دادستانی اعلام کرد که سایت ها اجازه ندارند نرخ پیشنهادی فروش مسکن و خودرو را در آگهی ها درج کنند.

این اقدام که به کاهش بازدید سایت ها انجامید انتقاداتی را از سوی مدیران کسب و کارهای مجازی به همراه داشت. آنها معتقد بودند سانسور نرخها نه تنها نمی تواند تاثیری در روند رشد قیمت داشته باشد بلکه شفافیت را از بازار می گیرد و خود به عاملی برای رشد قیمت تبدیل می شود.

در سوی دیگر موافقان عدم مشاهده قیمت با این استدلال که درج قیمت به ایجاد فضای رقابتی می انجامد و بازار را ملتهب می کند بیان می کردند که بازار مسکن از آگهی های بی هویت آسیب خواهد دید.

از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی بر اساس نظر وزیر راه و شهرسازی که می گفت اطلاعات قیمتی از تهران بر روی شهرستان ها تاثیر گذار است از مرداد ماه امسال به بعد گزارش معاملات و قیمت در بازار مسکن شهر تهران را ارائه نکرد تا اینکه در آبان ماه گزارش تحولات بازار مسکن در مراکز استانها را منتشر و اعلام کرد که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در کل کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است.

در روزهای گذشته و به دنبال برگزاری جلساتی با فعالان کسب و کارهای مجازی در مرکز پژوهش های مجلس، برخی نمایندگان اعلام کردند که با بازگشت قیمت به آگهی های مسکن و خودرو موافقند. پس از آن دادستانی هم محدودیت هشت ماهه را مشروط به رعایت برخی موارد از جمله احراز هویت کاربران در سامانه امتا و عدم درج قیمت های نامتعارف، برداشت.

مسکن در آگهی ها ۵ درصد ارزانتر شد

بررسی نرخهای پیشنهادی فروش مسکن شهر تهران در دو هفته اخیر از کاهش متوسط ۵.۲ درصدی حکایت دارد؛ در اغلب مناطق قیمتها نسبت به دو هفته قبل ۱ تا ۱۳ درصد کاهش یافته و بیشترین میزان افت در منطقه ۱۲ رخ داده است. در منطقه یک نیز ظرف ۱۴ روز قیمتها ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

به روزترین اطلاعات به دست آمده از سامانه کیلید نشان می دهد از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به دو هفته قبل از آن قیمت فروش هر متر مربع مسکن در آگهی های مربوط به منطقه یک ۳.۳ درصد، منطقه دو ۲.۹ درصد، منطقه سه ۰.۴ درصد، منطقه چهار ۱.۰۶ درصد و منطقه پنج ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

این اطلاعات که از نرخهای ثبت شده در آگهی ها استخراج شده نشان می دهد طی هفته دوم و سوم دی ماه در مقایسه با دو هفته قبل از آن قیمتها در منطقه شش پایتخت ۷.۷ درصد، منطقه ۹ به میزان ۵.۸ درصد، منطقه ۱۰ بالغ بر ۶.۶ درصد، منطقه ۱۲ به میزان ۱۳.۵ درصد و منطقه ۱۴ بالغ بر ۱.۹ درصد درصد افت کرده است.

در عین حال قیمت آگهی ها در منطقه هفت ۲.۷ درصد، منطقه هشت ۱.۱ درصد، منطقه ۱۱ به میزان ۱۵ درصد، منطقه ۱۳ بالغ بر ۴.۱ درصد، منطقه ۱۵ بالغ بر ۱.۲ درصد، منطقه ۲۱ به میزان ۹.۸ درصد و منطقه ۲۲ بالغ بر ۱.۲ درصد طی دو هفته اخیر افزایش یافته است. مناطق ۱۶ تا ۲۰ به دلیل پایین بودن تعداد آگهی ها و نبود داده های کافی در این گزارش لحاظ نشده است.

به طور متوسط در ۱۷ منطقه یاد شده از شهر تهران، میانگین قیمت کل ۵.۷ درصد و میانگین قیمت هر متر مربع ۵.۲ درصد طی هفته دوم و سوم دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به دو هفته قبل از آن پایین آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دادستانی یه حکم بده تلگرام و هم آزاد کنه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت ها خودرو و مسکن تهران صد در صد روی شهرستانها گذار بوده قطعه زمین 250 متری که در بعضی شهرستانها 45 یا 50 میلیون بوده حالا رسیده به 800 میلیون ببینید چه خبره یا منزل مسکونی که 250 متری که 150 میلیون بوده رسیده به یک میلیارد 500 تومان کسی هم جوابگوی مردم نیست در بعضی جاها هم شهر داریها مقصر هستند قیمت زمین را در مزایده بالا اعلام می کنند

      • بدون نام

        برای حق مسلم خودت هیچوقت التماس نکن

    • بدون نام

      200 300برابر قیمت خونه رفته بالا 5درصد ارزون شده واقعا شرم اوره

    • بدون نام

      امیدوارم اینقدر قیمتها پایین بیاید و واقعی شود تا همه بتوانند خونه دار شوند چند سالی است قیمتها بی رویه و بدون هیچ نظارتی اینقدر بالا رفته که فروشندگان حقشونه که بدون مشتری بمونن و همچنین آژانسهای مسکن که اکثرشون پول مفتی به چنگ میارن بدون هیچ زحمتی و با حرافی و گزافه گویی های بیهوده !!!!

    • بدون نام

      چطوردستورمیدید قیمتا رو درج کنن یابردارن عرضه ندارید قیمتارو کنترل و باگران فروشی برخوردکنید خدالعنتتون کنه فقط بلدید جیب ملت روبزنید

    • بدون نام

      اولا مردم دیگه قدرت خرید ندارند و قیمتها چاره ای جز پایین آمدن ندارند و ربطی به سانسور و این چیزها ندارد.
      ثانیا تا زمانی که دولت موافق گرانی زمین و مسکن باشه(چون خودش ملک زیاد داره) چه قیمتها درج بشه و چه نشه تاثیر چندانی روی اصل ماجرا نداره!
      خلاصه با این حقوق‌های چندرغازی که کفاف خورد و خوراک هم نمیشه چه برسه به خرید مسکن و ماشین قیمتهای زمین و مسکن و خودرو باید پایین بیایند!

    • رضا

      دخالت دولت در بخش خصوصی

    • بدون نام

      چطور روشون میشه قیمت مسکن خودرو باز بیاد تو سایت ها خجالت داره

    • بدون نام

      لعنت به مالک املاکی

    • بدون نام

      چند روز پیش صبح در رادیو هیاهوی انتقاد از همین عدم درج قیما در سایت ها بویژه سایت دیوار بود.خب معلوم شد نقشه ای پشت برنامه بوده

    • امیرحسین میرزایی

      من صاحب خونه بودم و مستاجر شدم. دنبال یه قبز اکازیون میگردم :/

    • بدون نام

      واقعا کار بیهوده ای انجام داده شد مثلا قیمت نرنید تورم از بین میره واقعا یه مشت نادان شدن تصمیم گیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج