۱۰۷۹۸۸۰
۳۶ نظر
۵۰۶۸
۳۶ نظر
۵۰۶۸
پ

فائزه هاشمی یا دشواریِ ثبات عقیده

فائزه همیشه همین بوده، خوب و بدش را اهالی سیاست می‌دانند، اما این با چشم غیرمسلح هم قابل تشخیص است که مواضع او تغییر نکرده چه در دهه ۷۰، چه در دهه ۸۰، چه همین امروز و حالا!

برترین‌ها: فائزه همیشه همین بوده، خوب و بدش را اهالی سیاست می‌دانند، اما این با چشم غیرمسلح هم قابل تشخیص است که مواضع او تغییر نکرده چه در دهه ۷۰، چه در دهه ۸۰، چه همین امروز و حالا! شاید محسن و یاسر و دیگران، بسته به ایام مواضع متفاوت داشتند، اما فائزه همان هست که بود. این مطلب نگاهی گذرا و سریع به برخی فراز‌های زندگی سیاسی فائزه هاشمی دارد.
فائزه هاشمی یا دشواریِ ثبات عقیده

شرق خلاصه‌ای از مواضع فائزه را در یک مطلب مختصر گردآوری کرده:

‌معمولا دروغ نمی‌گویم

‌معمولا دروغ نمی‌گویم و همیشه خیلی هم رک هستم. اگر بگویید آخرین بار چه وقت دروغ گفته‌ای و چه گفته‌ای یادم نمی‌آید، ولی نمی‌توانم قاطعانه بگویم دروغ نگفته‌ام. حتما گفته‌ام گه‌گاهی. من فکر می‌کنم خیلی از ویژگی‌هایی که من الان دارم، از مادرم است. یعنی ارث و ژن ایشان است که به من رسیده است. فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از هر چیزی که ما داریم برای مادر است. به‌ویژه مامان ما که در بسیاری دوره‌ها جای پدر هم بود. این زندان تأثیری که روی من گذاشت، این بود که به آرمان‌هایم، باورم بیشتر شد. قوی‌تر ایستادم!

انصار حزب‌الله سرِ دوچرخه سواریِ زنان با من چپ شد

عامل مهمی که بیشتر باعث مطرح‌شدن نام و رأی من در مجلس پنجم شد، همین قضیه دوچرخه‌سواری بود. یک‌سال‌ونیم قبل از اینکه اصلا من وارد کارگزاران بشوم یا کاندیدا بشوم، شهرداری تهران یک سمینار برگزار کرد با عنوان دوچرخه، به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل. از من هم دعوت کرد برای قسمت بانوانش سخنرانی کنم. من گفتم اگر قرار است که دوچرخه وسیله حمل‌ونقل باشد، پس باید هم زنان استفاده کنند هم مردان. پس زمینه اجتماعی‌اش را فراهم بکنید. آن موقع اصلا حساسیت ایجاد نکرد؛ یعنی هیچ‌کس نگفت چرا فائزه این حرف را زد. من بلافاصله که کاندیدا شدم انصار حزب‌الله شروع کرد. من قبل از آن هر‌جا می‌رفتم، به‌به و چهچه بود!
فائزه هاشمی یا دشواریِ ثبات عقیده

کسی انتقاد نمی‌کرد اصلا! اینجا حمله شروع شد، با این ادبیات که فائزه گفته دوچرخه‌سواری بانوان اشکالی ندارد! فائزه منظورش این است که باید بی‌حجاب بشوید تا دوچرخه‌سواری بکنید. انصار حزب‌الله شروع کرد روی این قضیه مانوردادن، این سبب می‌شد من هرجا سخنرانی انتخاباتی می‌رفتم، اولا مجلس من پُر و غلغله جوان‌ها بود و اولین سؤالی هم که از من می‌کردند، این بود که دوچرخه‌سواری آزاد می‌شود یا نمی‌شود؟ درصورتی‌که اصلا دوچرخه‌سواری ممنوع نبود..

‌در کانادا خانه‌ای ندارم

دروغ‌هایی که می‌گویند متأسفانه! مثل همان‌هایی است که اموال اینجا برای من هست! آن برج برای من هست! آن ویلای نمی‌دانم عظیم برای من هست! برای مهدی هست! برای محسن هست! من هیچ چیز در کانادا ندارم، من هیچ چیز خارج از کشور ندارم! بکینهام که بودم خانه‌ام اجاره‌ای بود! یعنی من پول نداشتم خانه بخرم! انگیزه نداشتم خانه بخرم.

عمه‌ی ۹۰ ساله و ویلای کلاردشت

‌سال ۸۴ یک سی‌دی پخش کرده بودند که من به اتفاق مثلا عمه ۹۰ ساله‌ام یک شرکت نفتی عظیم داریم، به میزان تیراژ خیلی وسیع در نمازجمعه‌ها توزیع کرده بودند. محسن رفته بود شمال با پسرخاله‌ام... وقتی شما وارد کلاردشت می‌شوید یک تپه‌ای هست، یک ویلای گردی آن بالا هست، مدت‌ها شایعه بود این برای فائزه هست. محسن یک مدتی بود این‌ها را دنبال کرده بودند که یکی‌یکی این شایعات را دربیاورند تهش از کجاست که بتوانند با آن مقابله کنند، حتی با آدم‌هایی که این شایعه‌ها را درمی‌آورند برخورد شود.
فائزه هاشمی یا دشواریِ ثبات عقیده

چون خیلی حاد شده؛ محسن می‌سپرد به یکی از آقایان محلی که برو ببین چرا می‌گویند این خانه برای فائزه است؟ می‌رود یک نفر را می‌فرستد در می‌زنند؛ سرایدار می‌آید دم در، می‌پرسد این خانه برای کیست؟ بچه سرایدار می‌گوید برای فائزه هاشمی است.‌

می‌رود به نیروی انتظامی می‌گوید که صاحب این ملک را بخواهید، به صاحب ملک می‌گوید خانم هاشمی گفته حالا آب‌ها از آسیاب افتاد، ملک را به نامم کن! مرد عصبانی می‌شود که یعنی چه؟ این ملک برای من است؛ چه ربطی به خانم هاشمی دارد؟ می‌گوید خب سرایدارت هم می‌گوید این برای خانم هاشمی است؛ جریان آن چیست؟ آن شخص به لکنت و غلط کردم می‌افتد. می‌گوید من آمدم اینجا مجوز بگیرم. نه آب، نه برق، نه مجوز می‌دهند.
فائزه هاشمی یا دشواریِ ثبات عقیده
دیدم تنها راهی که دارم این است که بگویم این برای فائزه است! یک‌برجی هست در میدان قدس سر خیابان یاسر. سر خیابان نیاوران خوشگل هم هست؛ روزنامه جوان زمان انتخابات عکسش را انداخت؛ اسم من را فقط ننوشت. نوشت ف. هـ انگلیس بوده، درس خوانده، اینجا بوده، آنجا بوده، تمام مشخصات من را گفت و گفت این برج برای اوست!

شایعه طلاق برای خانم ف. ه

آقای پالیزدار می‌آید می‌گوید پوست هندوانه‌هایی که اسب‌های فائزه می‌خورند فقط ۳۰۰ هزار تومان است، حالا بقیه مخارج این اسب‌ها را ببینید چقدر است؟ من نه اسبی دارم نه اسبی داشتم. یک اسبی خانم منتظمی باشگاه‌دار به من هدیه داد که من اصلا نبردمش، گفتم برای خودت، خودت هم اجاره بده. اصلا احساس نکردم که این برای من است؛ حتی یک بار هم سوارش نشدم، چون من گاه‌گاهی می‌رفتم اسب‌سواری، یا شایعه طلاق من. این خیلی عجیب بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حداقل جرات داره دمش گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش یکیم به ما یه اسب هدیه میداد

      • بدون نام

        باز شما خاندان چه کلکی سوار کردید ، دست از سر این ملت بردارید بذارید به حال خودمون باشیم

    • بدون نام

      اگریک ادم راستگو وشجاع ودلسوز بین همه آقایان وخانمها واقازاده هاباشد خانم فائزه هاشمی است،خیلیها شکم سیر هستند وصدایشان درنمیادکه از رفاه وامتیازاتی که گرفته اند کم نشود،ولی ایشان حتی اگر بگوییم ازطبقه آدمهای سیر هست چیزی ازبزرگی وشهامتشان کم نمیشود

    • بدون نام

      بلخره از یکی یه بخاری بلند شد

    • بدون نام

      الان واقعا دروغ نگفتی فائزه سرمایه شما تمام دنیا را گرفته چرا انقدر دروغ میگید

    • بدون نام

      آره واقعا
      همیشه طرف حزب باد نیست و همین خوبه
      اصلا هم براش مهم نیست بقیه چی میگن
      کار خودش رو میکنه و این خیلییییی خوبه
      ماش مسئولین هم کمی جنم داشتن

    • مینا

      با سلام. حرفاش به دلم میشینه. به خصوص اینکه راحت حرفاشو میزنه و محترمانه. بیشتر وقتا واقعا حرف دل مردم رو میزنه. به خدا من یه فرد عادی هستم و دلم درده از اینکه نمیتونم صادقانه حرف بزنم و مشکلاتم رو بگم و مورد قضاوت بد و غضب یه عده قرار نگیرم. والا جرأت نداریم بگیم اگه مخالفیت اشکال نداره اگه جایی ما بد میگیم و اشتباه میکنیم شما درستشو بگین و یا اصلاح کنید تا ما دیگه شبهه ای توی ذهنمون نباشه. امیدوارم روزی برسه آزادی بیان واقعی رو احساس کنیم

    • بدون نام

      خب مسلمه چون فائزه یک زنه اصلا راحت نیست تغییر یک زن این از ذات زنان هست وقتی چیزی خوبه برای همیشه خوبه و وقتی چیزی بده برای همیشه بده وقتی یک زن راه زندگیش رو با عقل و منطق و درک بالا انتخاب کرد محاله به خاطر صلاح دید و منافع ظاهری تغییرش بده اینو از نظر سیاسی نمیگم بلکه فقط ذات زن رو توضیح دادم
      زن اگر بدونه اشتباه کرده و راهش غلط بوده ممکنه برگرده ولی اگر به راهش ایمان داشته باشه هرگز

    • حرف فائزه

      حرف فائزه حرف ملت ایران است .

      پاسخ ها

      • سمنک

        از قول خودت حرف بزن

      • ح

        ازقول ملت ایران میگویم فائزه یک زن نیست یک ملت پاکدامن ودرستکاراست

      • ح

        ازقول ملت ایران میگویم فائزه یک زن نیست یک ملت پاکدامن ودرستکاراست

    • بدون نام

      دیگه از بس دروغ به ملت تحویل دادند نمیدونم کی راست میگه کی دروغ...

    • بدون نام

      بنده خدا حتمن تحت پوشش کمیته امدادی

      پاسخ ها

      • karin kord

        فک کنم یارانه 120تومنی میگیرن

      • بدون نام

        حرف فایزه حرف 70 میلیون ایرانی هست

    • عبدالرحمن

      حدا کنه درست باشه مایه افتخاره!

    • مهدی

      خداوند شما را حفظ کند و بدخواهانتان را هدایت نماید،یک خانم شایسته و با شخصیت،موفق باشید.

    • امیر

      خانم هاشمی درغگو خودت هستی ! شما در کانادا شهرک سازی نکردی ؟ یکی ازدوستهات که فامیل سببی و خودت که فامیل نسبی من هستی باهم تو کانادا نبودید برای ساخت و ساز ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیر منم بلدم از این دروغها بگم .

    • سید سعید

      نمیدونم چرا ولی حرفاش اولا منطقیه و دوم خیلی به دل میشینه.
      البته کاملا هم مشخصه که چرا میزننش

    • رضا

      در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی کشور ایشان حرف حق و درستی می زنند

    • بدون نام

      آفرین به شهامت این خانم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ایت الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله
        علیه راخیلی دوست داشته ودارم واز هواداران ایشان میباشم وخیلی برای این
        مملکت زحمت کشیدوازیاران باوفای امام
        خمینی بودند ولی خیلی ها نسبت به
        ایشان بی احترامی کردن وقدرش را ندانستند۰اما خدمت او برای رضای خدابود
        فرزندان ایشان راهم دوست داریم ۰
        خصوصا خانم فایزه وفاطمه دختران نجیبشان را ۰وبرای ما عزیز هستند

    • مهرزاد۲

      متولدسال ببر بی پروا طغیانگربرعلیه قدرتها جسور اهل سیاست نیست چون سیاست باروراستی یکجا جمع نمیشه. دوستان زیادی خودشون رو دوست اومعرفی نمی‌کنند. ازعاقبتش میترسن. حرف حساب میزنه به مذاق خیلی خوش نمیاد.

    • بدون نام

      منم دوسش دارم امیدوارم پشیمون نشم

    • بدون نام

      همین که جرئت انتقاد داره توی این خفقان، دمش گرم

    • بدون نام

      پدرش از قبل از انقلاب پولدار بوده واقعی واقعی

    • علیرضا

      دمت گرم فائزه!

    • حرف چرت زیاد می زند مثل این که گفت چرا مردان حق دارند تا ۴ تا زن بگیرند اما زنان نباید ۴ تا شوهر داشته باشند حالا تصور کنید در اینصورت چه اتفاقی می افتاد ای

      اصلا خانواده ای نمی ماند معلوم نبود کی به کی است چه کسی زن کیست و چه کسی شوهر کیست؟

    • بدون نام

      بیشتر یک آدم عقده ای است

    • هم ولایتی

      از برادراش جنوش بیشتره بیشترین از اونا پیگیر جریان بالاش بود

    • بدون نام

      مردتر از همه مردان سیاست

    • مردم

      حالا که اینطوره از کمیته امداد تقاضا داریم مستمری ماهانه برای ایشان در نظر بگیره و سبد معیشتی هم به ایشان تعلق می گیره...فقط به اندازه ای مستمری بدن خرج سفرهای خارجی و اجاره خونه اش در انگلیس و کانادا و.. تامین بشه..

    • مردم

      دوباره انتخابات نزدیک شده و لشکرکشی ها و سخنرانی های شجاعانه ..دروغ و راست و....شروع شد ...ملت دوباره فریب حرفهای توخالی این جماعت رو نخورید...این خانم تا حالا کجا بود چند ماه مونده به انتخابات شیر شده و غرش می کنه...ولی غرشش دیکته شده است نه واقعی و راست...
      امشب پول جمع کنید اجاره خونه اش تو کانادا عقب نیفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج