۱۰۸۰۲۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حمایت از رحمتی؛ شهر خودرو در آمپاس!

جایگاه تیم فوتبال شهرخودرو همچنان در جدول رده‌بندی لیگ برتر نوسان دارد و هنوز این تیم نتوانسته به ثبات تیمی برسد.

روزنامه خراسان: جایگاه تیم فوتبال شهرخودرو همچنان در جدول رده‌بندی لیگ برتر نوسان دارد و هنوز این تیم نتوانسته به ثبات تیمی برسد. تیمی که از ابتدای فصل دچار نوسانات زیادی بوده و‌ نمی‌تواند به راحتی راهی برای گلزنی به حریفان پیدا کند.‌ جوانی بازیکنان، بی‌تجربگی آن‌ها‌ و هماهنگ نشدن‌شان در بازی‌ها باعث شده تا رحمتی سرمربی شهرخودرو در حاشیه امن‌ قرار نگیرد. باخت مقابل نفت مسجد‌سلیمان برای شهرخودرویی‌ها سنگین تمام شده‌، به‌طوری که خیلی‌ها در فضای مجازی خواستار استعفای رحمتی شده‌اند.

به‌هر حال نماینده فوتبال استان با چالش‌ رو‌به‌رو شده ‌و باید هر‌چه زودتر مشکلش را حل کند، و‌گرنه با منطقه خطر فاصله چندانی ندارد. این‌که مدیریت باشگاه با توجه به عملکرد ضعیف تیم‌، باز‌هم‌ از کادر فنی حمایت می‌کند، ارزشمند است و ما کمتر در باشگاه‌های ایران شاهد هستیم که این اتفاق بیفتد. این موضوع‌ می‌تواند به‌ثبات و تمرکز تیمی‌ کمک زیادی کند. اما جدای از این مسئله، مالک شهرخودرو حتما باید دست به اقداماتی بزند تا تیمی که سال قبل صدرنشینی را هم تجربه کرده و در لیگ آسیا به میدان رفته‌، شرایطش بدتر از این نشود و در پایان فصل با اما‌و اگر برای ماندن در لیگ برتر مواجه نشود چراکه پیش از این هم نماینده‌های خراسانی چنین شرایطی را‌ تجربه کرده‌اند.

بدون خلق موقعیت

شهرخودرویی‌ها همان‌طور که در گزارش‌های قبلی به آن اشاره کرده‌ایم، در خلق موقعیت با ضعف‌های اساسی مواجه هستند. این تیم در خط حمله با وجود این‌که امین قاسمی‌نژاد یک تنه گل می‌زند، اما دچار مشکل است. هر‌چند‌ در بازی‌های شهرخودرو شاهد بازی‌های مالکانه هستیم‌، اما متاسفانه این بازی مالکانه به موقعیت خطرناک منجر نمی‌شود و هیچ آورده‌‌ای برای عنابی‌پوشان ندارد. شاگردان رحمتی در ۱۱ هفته ابتدایی لیگ برتر، ۱۵‌گل دریافت کرده و در رده دوم بدترین خطوط دفاعی لیگ برتر قرار دارند و ثبات خوبی در خطوط دفاعی ندارند.

باید گفت به نوعی خلا یک فرمانده در قلب دفاع به شدت احساس می‌شود و فرشاد فرجی هم هنوز نتوانسته جای خالی مرادمند را پر کند. شهرخودرو در ۱۱ هفته ابتدایی مسابقات، در ۸ بازی به رقبا امتیاز داده که تنها در ۲ بازی آن مالکیتی کمتر از تیم حریف داشته است. آن‌ها برابر پیکان ۶۰ درصد، برابر صنعت‌نفت آبادان ۵۷ درصد، برابر استقلال ۵۳ درصد (با وجود ۱۰ نفره بودن)، برابر گل‌گهر سیرجان‌(۵۰ درصد)، برابر آلومینیوم اراک ۵۰ درصد (با وجود ۱۰ نفره شدن) و برابر نفت مسجدسلیمان ۶۱ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند اما به حریف خود امتیاز دادند. با وجود مالکانه بازی کردن شهرخودرو در این بازی‌ها، آن‌ها تنها در دیدار با پیکان آمار بهتری در خلق موقعیت نسبت به حریف خود داشتند و در سایر دیدارها تعداد شوت به دروازه شاگردان رحمتی از حریف کمتر بوده‌. جوان بودن بازیکنان رحمتی، کار دست این مربی جوان داده و به‌قولی، او ابزار کافی برای اجرای ایده‌هایش در زمین را ندارد و بازیکنانش بلد نیستند؛ بازی مالکانه را چطور اداره کرده و‌ ایجاد موقعیت‌ کنند.

ناراضی اما حامی

پس از شکست شهرخودرو مقابل نفت‌مسجد‌سلیمان، زمزمه‌هایی مبنی‌بر استعفای رحمتی به گوش می‌رسید که در فضای مجازی بازتاب‌های زیادی داشت‌. اما باشگاه شهرخودرو اعلام کرد‌ با وجود این‌که از نتایج ناراضی است‌، اما از رحمتی حمایت می‌کند. معاون اجرایی باشگاه شهرخودرو خراسان نسبت به این حواشی واکنش نشان داد و گفت: «همه مدیران باشگاه از رحمتی حمایت می‌کنند و بارها عنوان شده ‌که قرارداد ما با رحمتی ٣ ساله است.‌ تیم ما نسبت به فصل‌های قبل تغییرات زیادی داشته و بسیار جوان شده‌‌ و در‌حال‌حاضر نباید توقعات گذشته را از این تیم داشت.»

داود سید عباسی افزود: «بازیکنان جوان تیم‌مان کم‌کم به مرز پختگی می‌رسند. هرچند ما در اوایل فصل تاوان همین جوانی تیم را دادیم و شاید هم در آینده باز هم این اتفاق رخ بدهد. با این وجود به کادر فنی تیم و شخص رحمتی ایمان داریم و از او به شکل کامل حمایت می‌کنیم. هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه از نتایج رضایت‌ ندارند‌، اما این مسئله باعث نشده تا آن‌ها از سرمربی تیم حمایت نکنند؛ چرا‌که می‌دانند رحمتی با تمام وجود کارش را انجام می‌دهد و از جانش مایه می‌گذارد و بارها نیز عنوان کرده‌اند که رحمتی تا پایان قرارداد ٣ ساله‌اش سرمربی شهرخودرو خواهد بود.

برخی از بازیکنان تیم هم باید تلاش‌شان را بیشتر کرده و توقعات را از خودشان برآورده کنند.» سید‌عباسی درباره شایعاتی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر استعفای رحمتی مطرح شده‌، خاطر‌نشان کرد: «برخی مواقع برخی رسانه‌ها که حساب‌شان از اهالی خبر‌ و رسانه‌های پاک و زحمتکش جدا‌ست‌، اخباری را منتشر می‌کنند که خیالی است. قطعا باشگاه شهرخودرو نیز از آن‌ها شکایت می‌کند تا یاد بگیرند اگر در رابطه با باشگاه شهرخودرو قصد انتشار خبر دارند، آن را با منبع منتشر کنند و شایعه‌پراکنی نکنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج