۱۰۸۱۴۹۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

از استقلال پیشنهاد ندارم؛ نمی‌خواهم دستیار باشم

شاید اگر بگویم به دستیاری علاقه ندارم حقیقت باشد، ولی فوتبال است و هزار اتفاق. مخصوصا حالا که می‌دانم سرمربیگری فضایی متفاوت‌تر از مربیگری دارد. شاید درحال حاضر چنین حسی دارم و یک ماه دیگر چنین حرفی را نزنم، اما درحال حاضر تمایلی به دستیاری ندارم.

روزنامه فرهیختگان: شاید اگر بگویم به دستیاری علاقه ندارم حقیقت باشد ولی فوتبال است و‌ هزار اتفاق. مخصوصا حالا که می‌دانم سرمربیگری فضایی متفاوت‌تر از مربیگری دارد. شاید درحال حاضر چنین حسی دارم و یک ماه دیگر چنین حرفی را نزنم اما درحال حاضر تمایلی به دستیاری ندارم.

زمانی که محمود فکری به تیم استقلال رفت و وحید فاضلی در تیم نساجی ماند خیلی‌ها گفتند فکری مغز متفکر تیمش را در قائم‌شهر جا گذاشته است. با این حال سودای سرمربیگری در تیمی لیگ برتری برای فاضلی که سال‌ها مربیگری می‌کرد خواسته کمی نبود و به همین دلیل در نساجی ماند تا وارد چالش تازه‌ای شود. همه چیز خوب پیش می‌رفت و حتی طعم صدر جدول را هم چشید ولی فاصله به‌وجود آمده در مسابقات ورق را برگرداند و کار به جایی کشید که فاضلی برکنار شد. حالا او یکی از گزینه‌های استقلال است. فکری که در همه این هفته‌ها جای خالی یار غار خود را خالی می‌دید بدش نمی‌آید توانایی‌هایش را با کمک فاضلی تکمیل کند. با این حال خودش می‌گوید صحبتی در این باره با او نشده است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فاضلی را در ادامه می‌خوانید.

بحث حضور شما در استقلال چقدر جدی است؟

استقلال هیچ پیشنهادی به من نداده و اینها همه گمانه‌زنی برخی افراد است و نمی‌دانم چرا مطرح شده است. هیچ بحثی در مورد استقلال ندارم و پیشنهادی نشده که بخواهم به آن فکر کنم.

مشکلی با دستیاری در استقلال ندارید؟

شاید اگر بگویم به دستیاری علاقه ندارم حقیقت باشد ولی فوتبال است و‌ هزار اتفاق. مخصوصا حالا که می‌دانم سرمربیگری فضایی متفاوت‌تر از مربیگری دارد. شاید درحال حاضر چنین حسی دارم و یک ماه دیگر چنین حرفی را نزنم اما درحال حاضر تمایلی به دستیاری ندارم.

خیلی‌ها فکر می‌کنند شما مغز متفکر فکری بودید و باید به کادر او برگردید!

استقلال در این هفته‌ها اول و دوم جدول بوده و نتایج خوبی با کادر خودش گرفته است. بیش از این نباید در مورد تیم دیگر صحبت کرد.

اگر فکری به شما پیشنهاد بدهد می‌پذیرید؟

در حال حاضر من پیشنهاداتی دارم و اگر استقلالی‌ها پیشنهاد دهند به آنها هم مثل سایر پیشنهاداتم فکر می‌کنم.

نتایج تیم نساجی در زمان همکاری با فکری چقدر به واسطه حضور شما بود؟

من در ۶ سال اخیر با فکری همکار بودم. همه جا با او بودم. ایشان به من لطف داشتند و بقیه نفرات شاید جا‌به‌جا می‌شدند ولی من همیشه بودم. برای تیم استقلال هم لطف داشتند و می‌خواستند که من همراه‌شان باشم ولی من نساجی را انتخاب کردم. تجربه بزرگی بود و برای من چالش جذابی شد.

چقدر افت تیم شما به لغو بازی با تیم پرسپولیس و وقفه در مسابقه‌تان بستگی دارد؟

تیم ما از لغو همان بازی ضربه خورد. بعد از آن مقابل سپاهان شکست سنگینی را متحمل شدیم و متاسفانه این شرایط از طرف کادر فنی و باشگاه به‌خوبی مدیریت نشد و تیم نتوانست روند روبه رشد خود را تکرار کرده و ادامه دهد. من هر کاری از دستم بر می‌آمد کردم ولی عوامل بیرونی هم نقش داشتند. مثلا کمیته داوران به خاطر ۵ امتیاز از دست رفته از تیم ما عذرخواهی کرد. اگر همان ۵ امتیاز به امتیازات تیم من اضافه می‌شد با توجه به فاصله امتیازی کم بین تیم‌ها در نیمه بالای جدول قرار می‌گرفتیم. متاسفانه این عوامل شرایط بدی ایجاد کرد. بدشانس هم بودیم در خلق موقعیت عالی بودیم ولی توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شد. تیم ما در انسجام تیمی عالی بود و حتی به حریفان اجازه خلق موقعیت نمی‌دادیم. متاسفانه تک‌موقعیت برخی حریفان گل می‌شد. تنوع تاکتیکی تیم ما بالا بود و مقابل تیم‌هایی چون فولاد و صنعت نفت بهترین عملکرد و تنوع تاکتیکی را داشتیم.

تیم شما از ابتدا مشکل گلزنی داشت. فکر نمی‌کنید باید قبل از به‌وجود آمدن چالش‌های بعدی این نقص را برطرف می‌کردید؟

بازیکنان ما خیلی تلاش می‌کردند و اصلا مشکلی از سوی بازیکنان وجود نداشت. در بازی‌های مختلف موقعیت‌های زیادی به‌دست می‌آوردیم ولی گل نمی‌زدیم. وقتی هم تیمی گل نزند همه مقصر هستند. من هیچ ایرادی از مهاجمانم نمی‌گیرم چراکه همه تلاش‌شان را کردند. ما همه سعی‌مان را کردیم تا این مشکل را برطرف کنیم و اغلب تمرینات در همین زمینه بود ولی با وجود این تمرینات و تلاشی که برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس بازیکنان انجام دادیم موفق نشدیم. بحث گلزنی ذاتی است. برخی بازیکنان گلزنی در خون‌شان است. بازیکنان ما تلاش می‌کردند و خلق موقعیت زیادی داشتیم ولی در زدن ضربات آخر مشکل داشتیم. تا قبل از آن بازیکنان ما همه کار می‌کردند ولی در ضربه آخر مشکل داشتیم که آن هم تا حدودی به مشکلات روحی و روانی بستگی داشت. با این حال من از بازیکنانم به خاطر تلاش‌شان ممنونم.

چه چیزی باعث شد تمرکز تیم نساجی به‌هم بریزد؟

تیم من متحد‌ترین تیم تاریخ نساجی بعد از تیم جواد نکونام بود. همدیگر را دوست داشتیم. احساس من این است بعد از بازی با تیم مس رفسنجان حرف‌هایی زده شد و برخی گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب جانشین من باعث شد تمرکز بازیکنانم به‌هم بریزد. این اتفاقات از بیرون هدایت شد و از درون مدیریت نشد. این اواخر باشگاه حمایت کرد ولی تیم به لحاظ روحی و روانی وارد منطقه قرمز شده بود. ولی صادقانه می‌گویم حدادیان یک انسان واقعی است و از او به خاطر حمایت‌هایش تشکر می‌کنم و امیدوارم نساجی به آرامش برسد.

غیبت شما می‌تواند مشکلات نساجی را حل کند؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد و در نبود من حال این تیم بهتر شود. من سه دوره در این تیم بودم و به نوعی سرنوشت فوتبالیم با این تیم عجین شده است. این تیم را دوست دارم و امیدوارم عدم حضورم برایشان کمک‌کننده باشد.

جلالی گزینه خوبی برای این تیم است؟

جلالی از مربی‌های کارنامه‌دار فوتبال ماست و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

درست است که امیری از مخالفان شما بود و در اعتراض به همین موضوع استعفا داد؟

امیری از حامیان من بود و بعید می‌دانم این‌طور باشد. از استعفای او هم چنین برداشتی نمی‌کنم. دوست دارم از این پس باز هم در آرامش کار کنم. تجربیاتی که در تیم نساجی کسب کردم به اندازه ۱۰ سال سرمربیگری کمکم کرد. امیدوارم در ادامه با تجربه و آرامش بیشتر کار فنی انجام دهم و برای نساجی آرزوی موفقیت می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج