۱۰۸۱۹۱۱
۷۵ نظر
۵۰۰۵
۷۵ نظر
۵۰۰۵
پ

کنایه‌های تند قالیباف به روحانی درباره بورس

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار سرمایه، تاکید کرد: وضعیت بورس قابل قبول نیست، دولت پاسخگو باشد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب بازار سرمایه، تاکید کرد: وضعیت بورس قابل قبول نیست، دولت پاسخگو باشد.

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور گفت: سند بودجه مهم ترین سند مالی دولت و سند تعیین کنندگی زندگی مردم در طول یک سال است، سرچشمه مشکلات اقتصادی کشور از کسری بودجه است، برای حل مشکلات و بازگرداندن ثبات اقتصادی و رفع التهاب بازار باید از اصلاح ساختار اقتصادی آغاز کرد با این وجود ذکر چند نکته در خصوص رویکرد مجلس یازدهم درخصوص اصلاح ساختار بودجه ضروری است.

کنایه‌های تند قالیباف به روحانی درباره بورس

وی افزود: هرچند بنای مجلس از روز اول تلاش برای تعامل با دولت محترم در مسیر رفع ایرادات لایحه بودجه بوده است ولی مسئولین اجرایی باید توجه کنند که با ارائه اطلاعات ناقص نمی توان گره ای از مشکلات مردم باز کرد، دولت در اظهارات رسانه ای تاکید می کند که معیشت مردم در اولویت است ولی متاسفانه در عمل لایحه بودجه با محوریت تقویت معیشت مردم نوشته نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب پس از اظهارات برخی مسئولین اجرایی علی رغم میل باطنی برای روشن شدن افکار عمومی در خصوص لایحه بودجه لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم، لایحه بودجه ۱۴۰۰ علاوه بر ایجاد بی انظباتی مالی در کشور، بخشی از عواید، امکانات و منابع کشور را از سر سفره مردم برمی‌دارد و به جیب سودجویان می‌ریزد، اعتبارات دستگاه‌های اجرایی دولت رشد بی‌سابقه‌ای داشته چنانکه اعتبار برخی دستگاه‌ها بیش از صد درصد رشد داشته اند.

وی ادامه داد: پرسش مهم اینجاست چرا وقتی هزینه های زندگی مردم چند برابر شده و باید اتفاقا در هزینه دستگاه های دولتی صرفه جویی کنند، اینقدر آسوده ریخت و پاش کردند؟ وظیفه ما در مجلس آن است که اولویت توزیع امکانات را از چاق کردن دلال ها به سمت قوی کردن مردم تغییر دهیم، ما در این مسیر ثابت قدم هستیم و از جوسازی‌های شبکه خطرناک رانت خواران هراسی نداریم، برخی می‌گویند چون در میانه جنگ اقتصادی هستیم، این حجم از سختی‌ها و فشارها اجتناب‌ناپذیر است، درست است و ما هم قبول داریم ولی این فشار باید اول بر مسئولان وارد آید و نباید با سوء مدیریت زندگی مردم را سخت‌تر کنند.

قالیباف بیان کرد: نمی‌شود در جنگ اقتصادی انتظار داشت مردم در خط مقدم مقابله با دشمن بایستند و سختی بکشند اما برخی افراد در ساحل امن و آسایش، روز به روز مرفه‌تر شوند، ما مسئولان باید از پوسته اطرافیان خود خارج شویم، فقط زعفرانیه را نبینیم، به غیزانیه هم نگاه کنیم و ببنیم سیاست‌های تبعیض آمیز ما چگونه عده‌ای از مردم را از حق خودشان محروم کرده است، بفهمیم که حقوق‌هایی که به نیمه ماه هم نمی‌رسد، یعنی چه و متوجه شویم با یارانه زندگی کردن چه مفهومی دارد، این روند توزیع تبعیض‌آلود امکانات باید ابتدا در بودجه تغییر کند و مردم در اولویت مسئولان قرار گیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این توزیع تبعیض آمیز بحث نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ است، نرخ ارز با دستور مسئولان تعیین نمی‌شود، نرخ ارز با عملکرد آنها و مجموعه سیاست‌های پولی و مالی تعیین می‌شود. بگذارید نرخ ارز در فضایی شفاف، قانونمند و طبق سازوکارهای اقتصادی تعیین شود، مردم دقت داشته باشند که مجلس تا کنون هیچ نرخ ارزی را تکلیف و تحمیل نکرده است، باید با تصمیمات اقتصادی خود نرخ ارز را به ثبات برسانیم، سیاست ارزی مطلوب، واقعی بودن و تک ‌نرخی بودن ارز است ولی باید همزمان جلوی رانت ارز ۴۲۰۰ هم گرفته شود.

وی ادامه داد: نرخ ارز همان است که دولت توانسته در بازار مدیریت کند، ما هیچ کفی برای آن نخواهیم گذاشت و هیچ سقفی هم برای فروش نفت تعیین نمی‌کنیم. دولت قیمت ارز را هرقدر می‌تواند پایین بیاورد و همچنین هر مقدار که می‌تواند نفت بفروشد، ما در تنظیم بودجه مانع این کار نخواهیم شد، ما اجازه نمی دهیم منابع کشور، صرف هزینه های بیهوده شود، نرخ ارز به مدیریت دولت بستگی دارد و این نرخ روی هیچ کاغذی و پشت هیچ تریبونی تعیین نمی شود. به هر میزان که دولت تلاش کند، نرخ واقعی ارز پایین بیاید، همان نرخ معیار مجلس خواهد بود.

قالیباف گفت: مجلس شورای اسلامی در فرایند اصلاح ساختار بودجه به نفع مردم، ۵ رویکرد اصلی را مد نظر قرار داده است، رویکرد اول تقویت معیشت مردم از طریق حفظ قدرت خرید آنها، کاهش ریخت و پاش‌ها و جلوگیری از پرشدن جیب دلال ها و رانت خواران است، رویکرد دوم تاکید بر محرومیت‌زدایی با محوریت سیاست‌های ضد تبعیض است، مشکل ما کمبود امکانات نیست، مشکل ما توزیع ناعادلانه و تبعیض آمیز امکانات است، از آغاز به کار مجلس یازدهم تلاش ما بر آن بود تا محرومانی را که از دایره‌ توجه مسئولان خارج شده بودند به کانون توجهات و تصمیم‌گیری‌ها باز گردانیم، بسیاری از افراد مستضعف معتقدند اصلا کسی آنها را نمی‌بیند چه برسد به اینکه تصمیمی به نفع آنها و در جهت محرومیت‌زدایی گرفته شود.

رییس مجلس ادامه داد: رویکرد سوم ما در اصلاح ساختار بودجه تاکید بر اشتغال زایی، قوی کردن همزمان کارگران و تولیدکنندگان واقعی و تلاش برای تحقق عملی جهش تولید و تقویت صنایع دانش‌بنیان است، وقتی ما به فعالیت‌های ضد تولید و دلالی پاداش دهیم و به تولیدکننده و کارگر و کارآفرین سخت بگیریم، نتیجه‌ای بهتر از تعطیلی کارخانه‌ها و بی‌کاری کارگران نصیبمان نخواهد شد.

وی تصریح کرد: توجه ما بر آن است که منابع عمومی در بودجه اعم از یارانه‌های تولید و واگذاری طرح‌های نیمه ‌تمام عمرانی را پایه‌ای برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی قرار دهیم تا بر اساس آن بتوان به اشتغال پایدار رسید، رویکرد چهارم ما تلاش برای رفع دغدغه های اصلی زندگی مردم به خصوص در حوز بهداشت و سلامت خواهد بود، امروز ممکن است ابتلا به یک بیماری، خانواری را از طبقه متوسط به فقر مطلق برساند، ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جز درد بیماری، درد دیگری را تحمل نکنند. مجلس خود را متعهد می‌داند تا بودجه را تا جای ممکن به نحوی تنظیم کند که آسیب‌پذیری خانوارها در برابر مشکلات با گسترش چتر حمایت بیمه‌ای کاهش یابد، رویکرد پنجم ما توجه به مسائل فرهنگی با تاکید بر سبک‌زندگی و اوقات فراغت غنی شده است.

قالیباف همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان بازار بورس اظهار کرد: بازار سرمایه سقوط شدیدی را تجربه کرده است و حتی صندوق پالایشی که شدیدا توسط دولت تبلیغ می‌شد تا ۴۴ درصد زیان را به خریدارانش تحمیل کرده است و صندوق دارا یکم نیز در حالی که ۳۵ درصد کمتر از ارزش واقعی اش معامله می شود، حتی هزینه‌ی فرصت پول خریدارانش را هم پوشش نداده است، این وضعیت بازار سرمایه را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد.

رییس مجلس در پایان اضافه کرد: نمی شود پشت تریبون های رسمی از مردم دعوت کرد تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم‌ ارزش کند، مجلس نمی تواند نسبت به اینگونه ضرر و زیان گسترده مردم در بورس بی تفاوت باشد، بر همین اساس وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی احضار شده‌اند و در صورتی که سوء مدیریت آنها برای نمایندگان احراز شود مجلس با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد، دولت باید هرچه سریعتر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به بازار سرمایه را احیا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارشون شده نیش و کنایه زدن به هم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کنایه چه فایده

      • بدون نام

        خودش چرا کاری نمیکنه

      • احمد

        دولت پاسخگوی چی باشه؟
        جمع میشید دور هم میگید برای کجاها کسری بودجه دارید راهشو هم که بلدید
        ملت طمع کار ایران رو هم که خوب شناختید همیشه اماده به صف هستن
        اگر الان هم نمیگید که معامله یه سرش باخته به خاطر اینه مطمعنید دوباره باید روی جهل ملت برای کسری پول حساب کنید

      • 007

        این اقا حاضره تمام ایران را زیر پا بذاره و رئیس جمهور بشه .مگه خدا بتونه کاری برای این مردم بکنه وگرنه اینا همه تشنگان قدرت هستند

    • بدون نام

      از کی تا حالا تو شدی مثل مردم؟همتون مثل همین دوره روحانی تمومه دارین فیلم بازی میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادران سایبری از خواب بیدار شدن از کامنتهای منفی معلومه

    • علی

      خود تو از همه بدتر و ریاکار تری

      پاسخ ها

      • حقیرفقیرسراپاتقصیر

        غافل همه رابه کیش خودپندارد.

      • فقط قالیباف

        اگه قالیباف رئیس جمهور بشه ببین که چقدر وضعیت مردم دگرگون میشه بعد میگی ای کاش هشت سال پیش بهش رأی میدادیم

      • بدون نام

        تو برچه مبنایی قضاوت ناحق میکنی حتما با ایشان کینه داری وگرنه از چه طریقی باید ضررمردم جبران یا پیگیری شود

      • ferishon

        ای کاش قالیباف اصلا کاندید نشه و نیت و کارش که میخواد بکنه همون تو مجلس انجام بده
        وگرنه که عکس میشه با کاندید شدن

      • بدون نام

        شما از این بدتری

    • بدون نام

      مردم مقاومت كنند اقايون پشت ميزها با پست و مقامهاي رنگارنگ و حقوق و رانتهاي نجومي

    • بدون نام

      چرا خودتو مستثنی میکنی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش و دیگران مدافع بورس بودن همشون یکی هستند

      • مهدی

        تازه چند ماه اومده

    • سیدحسین

      به خیر هیچکدامتان امیدی نیست
      نه دولت نه مجلس
      شر نرسانید به این ملت مظلوم.

    • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

      کم‌ سیاه بازی‌ کن

    • بدون نام

      خودتم ازاونایی

    • بدون نام

      پس شما جزئی از آقایان نبودی ونیستی؟!!!

    • ایرانی

      اقای قالیباف شماهم سرته همین کرباسید چون هدفتون خدمت بمردم نیست ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد فقط اقای قالیباف

      • علی

        درود بر مرد خدا قالیباف

    • بدون نام

      فقط حرافی. فقط حرف شنیدیم.اونم حرفای قشنگ

    • بدون نام

      خوب چرو مذاکره نمیکنی. ...

    • بدون نام

      اینم شبیه احمدیه

    • بدون نام

      باز نزدیک انتخابات شد..یادت رفته خودت یکی از اون اقایونی

    • بدون نام

      دقیقا یه سوزن به خودت بزنی بد نیستا خالی جون

    • ایران وطنم.پاره ی تنم

      فقط شعار.مدیرت تو هم در شهرداری دیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا کارای بزرگی ایشون تو شهرداری تهران کردن

      • فقط قالیباف

        کور بودی ندیدی تو شهرداری چکار کرد الکی نظر نده

      • بدون نام

        تهران زمان ایشون خیلی خوب بود الکی دری وری نگو

      • ferishon

        تهران این ساخت
        و توی این شورا شهر و شهر داری یک متر هم مترو جلو نرفته

    • بدون نام

      مسیولین از اول هم در رفاه کامل بودند و مردم در سختی کامل.از عدالت در ایران فقط اسمش رو شنیدیم.حقوق نجومی بری مسئولین.خونه در منطقه ۱برای مسیولین.و......

    • مردم

      این چون میخواد رئیس جمهور بشه الان به دولت گیر میده.
      بعد که بشینه جای روحانی کاری میکنه مردم بگن کاش روحانی برگرده

    • بدون نام

      فقط حرف حرف یبار نشد عمل باشه چقدر دروغ

    • بدون نام

      نه اینکه تو وخانواده تو فقرزندگی می‌کنی همه تون سرتو یک کرباسین

    • بدون نام

      کسری بودجه از جیب مردم !
      الان باز یه عده میان می گن حقشونه طمع کردن طمع چی بورس همه جا ساز و کار داره نه اینطوری بی حساب کتاب شما سهام یک شرکت تولیدی و می خری که داره کلی فروش و سود می کنه چطوری سهم تو ضرر می ده؟!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      واعظ بی عمل آقای قالیباف خودت هم جزو یکی از آقایان هستی که زندگیه لاکچری آن چنانی داری زطب خورده ورا کی توان منع رطب کرد با این حرفهای مضحک دیگر نمیتونید جابگاهی برای خود پیش مردم درست کنید چون ماهیت همه تان مردم شناختند که چه دروغگوئیهای هستید

    • بدون نام

      فقط شعار بدید
      همتون مثل همید

    • بدون نام

      افرین قالی باف

    • بدون نام

      دلار رفت بالا بورس اومد پايين دلار اومد پايين بورس اومد پايين سهام پالايش يكم كه ارزش 5 هزارتوماني داشت را به قيمت 10 هزار تومان به مردم انداختن ...!!!!

    • بدون نام

      فقط دنبال ماهی گرفتن از اب گل الود هست فریب نخورید دعوای جناحی است

    • بدون نام

      یقه این دولت رو سفت نگیرید همه رو میبره ته دره

    • بدون نام

      پالايش يكم توزيع ثروت بين مردم بود يا زدن جيب مردم ...!!!!

    • جمیل

      گوش ملت از این حرفها پره.

    • بی نام

      خیلی واضح هست که تمام این مشکلات به خاطر حقوقی های طرفدارجناح اصولگرا هست که بازار را بهم ریخته و باعث تخریب دولت شده اند.و تبلیغی زود هنگام برای ایشان

    • حقگو

      اقای قالیباف شنیدن ملامت دولت از زبان شما مردم را بیشتر ناراحت می کند چون خود شما هم دست کمی از دولتمردان نداری.

    • بدون نام

      بزرگ ترین و واضح ترین دزدی از جیب مردم رو دولت انجام داد

    • بدون نام

      سال انتخابات اومده
      باید خوب همدیگه را بکوبند برا یه رای

    • بدون نام

      همه حرفا و کارهاتون نمایشی و نمادین هست همتون مثل هم هستید.. الکی جو سازی نکن... هیچ کدوم بفکر مردم نبوده و نیستید جز منفعت و منصب و قدرت خودتان..... بسه دیگه... نزدیک انتخابات میشه همتون اینطوری وعده می‌دهید و بعدش یادتان میره و مردم فراموش میشن. سیاه بازی بسه

    • عاشق

      اقاقالیباف درست میگن یه عده دارن بورس و ورشکست میکنند تامردموبیچارهکنند

    • حامد

      ما کاری به حرف های دولت و مجلس نداریم همگی ما در بورس زیان دیده ایم فقط حرفمان این است که دولت جبران ضرر و زیان ما را بکند

    • بدون نام

      اگر ریس جمهور استیظاء کردید ورای بی کفایتی بهش دادید آن وقت یعنی مجلس مستقل وانقلابی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کم املا تمرین کن

    • بدون نام

      خالی بافی هم حدی دارد

    • بدون نام

      خودتی خالیباف اون چیزی که فکر میکنی مردم هستند

    • عباس علیزاده

      احسنت به شجاعت رییس مجلس حرف دل محرومین و حقوق بگیران ثابت رو زده خدا خیرش بده و مغرضین و معاندین و غرب گرایان را نا بود کنه مجلس انقلابی متشکریم

    • بدون نام

      اونهایی که چشم و گوش بسته نظر میدن مطمئنا همونطوری هم به روحانی رای دادن و کشور رو به این وضع رسوندن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف تویی ،کی وقت کردی بیای کامنت بذاری

    • بدون نام

      دولت کی پاسخگو بوده که بایدپاسخگوکنید...

    • ناشناس

      کی بود کی بود من نبودم!

    • بدون نام

      کار و وظیفه مجلس و در راس رئیس ش فقط کنایه زدن به دولت است و اینکه بگید قابل قبول نیست ؟؟؟؟!!!! از حداقلی ها انتظاری جز این نیست !!!!

    • بدون نام

      چهل ساله که شماها دارید با این حرفها با اعصاب و روان و پول و اعتبار و....مردم بازی میکنید و سال به سال دریغ از پارسال!
      من فقط یه جمله میگم اقایان مسؤل آخرتی هم در کاره!
      بترسید از روز قیامت!
      در دادگاه عدل خدا دیگه نمیشه سیاه بازی کرد!

    • بدون نام

      دولت وقتی کسری بودجه می‌کند، به هر ترفندی مردم رو تشویق می‌کند سرمایه گذاری به هر طریق بکنند... وقتی خیالشون راحت شد و جیب مردم خالی شد و یه شگرد دیگه در میاره و پولها خودبخود غیب میشن و در جاهایی که خود نیاز دارد خرج می‌کند و مردم را بخاک سیاه می‌نشاند بعدش میگه مردم مقصرست... این شگردشان هست و بس... جز دوروغ و کلک و اختلاس کاری نمی‌کند و ادای دلسوزی برای مردم در میارن.. خودتو ن هستی آنچه رو فرض میکنید. خالی کردن جیب مردم وپرکردن جیب خودتان...

    • بدون نام

      بازار گرمی راه انداختند اره شما دلسوز مردم هستید وجدانتون درد گرفته بس کنید مردم دیگه گول امثال شما رو نمیخورن طلا دلار رو الکی وارین میارین پایین برای انتخابات کسی دیگه ب شما ها توجه نمیکنه

    • بدون نام

      ضعیف ترین رییس مجلس هستندخود مجلس هم بارای ۱۰درصدی ضعیف است خدا عاقبت ما را به خیر کنه

    • محمد

      همتون مثل همین!!! فقط خون مردم را به شیشه گرفتید

    • بدون نام

      همتون سروته یه کرباسید

    • بدون نام

      تو چرا کاری نمیکنی؟

    • ....

      چه عجب از این مجلس یک حرف درست زده شد

    • بدون نام

      چقدر قدرت برای اینها مزه داره که دارند ملت را قربانی خواست های سیاسی خود میکنند

    • بدون نام

      تا قبل رئیس شدن قالیباف وضع خوب بود ولی از روزی رئیس شد مجلس 10 درصدی انقلابی هر روز چند طرح اعلام وصول کرد طرحهای بیخود و مقابله مجلس ودولت باهم کار رابه اینجا کشانده بهتر همگی شون دولت مجلس مجمع و... یک مدت بجای حرافی یک کار درست انجام بدهند از جمله شما قالیباف به این حرفها دیگه رای نمی دهند راه دیگه پیدا کن

    • بدون نام

      فعلا تو بجای کارکردن بپر به این و اون ،راست میگی قانون درست برای حفاظت از مصالح ومنافع مردم وضع کنید ،این چندماه بجز هارپ و هورپ چکار کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج