جاباما
۱۰۸۲۶۰۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهاد مالیِ بن‌سلمان به فرانسه علیه ایران

ولی‌عهد سعودی در گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر خود با رئیس‌جمهور فرانسه، به وی پیشنهاد کمک مالی هنگفت در ازای جلب حمایت وی علیه ایران داده است.

خبرگزاری فارس: منابع آگاه سعودی روز چهارشنبه گفتند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به وی پیشنهاد داده است که در ازای کمک مالی گسترده، از دولت سعودی حمایت کند.

این منابع به وبسایت سعودی لیکس گفتند که سخنان «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در روز یکشنبه گذشته در خصوص لزوم مذاکرات بر سر فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران، بازتابی از این تماس تلفنی بود.

وزیر خارجه فرانسه گفته است که احیای توافق هسته‌ای کافی نیست و لازم است تا گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم.

پیشنهاد مالیِ بن‌سلمان به فرانسه علیه ایران

به گفته این منابع، لحن فرانسه علیه ایران که نزدیک به موضع سال‌های اخیر آمریکا بود، با مواضع سال‌های اخیرش فاصله داشت. به طوریکه پاریس همواره با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، خواستار پایبندی به این توافق و عدم درگیر کردن دیگر مسائل می‌شد. اما تغییر ناگهانی موضع فرانسه پس از تماس تلفنی مکرون و بن سلمان رخ داد.

منابع عربستانی همچنین گفتند با کنار رفتن دونالد ترامپ، ولی‌عهد سعودی خود را در برابر مسائل داخلی و منطقه‌ای و حتی بین‌المللی تنها می‌بیند و با ارائه پیشنهاد مالی به مکرون، تلاش کرده تا با جلب حمایت وی، تا حدودی جای خالی دونالد ترامپ را برای خود پر کند.

در ادامه این گزارش آمده است که محمد بن سلمان به مکرون قول حمایت مالی از او و حزبش در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را داده است. در حالی که امارات نیز قرار است از «مارین لوپن» رقیب مکرون و از رهبران راست افراطی فرانسه حمایت کند.

ولی‌عهد سعودی همچنین به مکرون گفته که حاضر است تمامی خسارات مالی فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا را پرداخت کرده و همزمان قراردادهای گسترده‌ای برای خرید سلاح از فرانسه امضاء کند.

محمد بن سلمان در مقابل از امانوئل مکرون خواسته است تا موضع شدیدی علیه ایران اتخاذ کرده و دولت بایدن را برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای قانع کند. همچنین مکرون باید با میانجی‌گری میان بن سلمان و جو بایدن، رضایت رئیس‌جمهور جدید آمریکا را برای چشم پوشی از پرونده «محمد بن نایف»، «جمال خاشقچی»، «سعد الجابری» و دیگر فعالان حقوق بشر زندانی و همچنین جنگ یمن، جلب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیاست غلط وهزینه های ناشی از دشمن تراشی را مردم پرداخت می کنند بیچاره مرحوم رفسنجانی تلاش می کردند روابط دوستانه با کشورهای منطقه همواره برقرار شود متاسفانه بجای حمایت شروع به تخریب روابط کردند جنگ مذهب دشمنی با وهابی گری را براه انداختند عاقبت به ان حادثه کشتار حجاج منجر شد همچنان دشمنی ها باقی و ادامه دارد

    • ز ب

      حق داره چون ازایران ترسیده

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      اولا که دارندگی و برازندگی دوما شما اونجا بودید و دیدید که میخواد پول بده سوما این که حالا نه عربستان بلکه همه کشورها سیاست دوستی دارن ما چرا ناراحتیم اگر ما هم برش داریم خوب به بقیه کشورا فشار بیاریم و آخر اینکه همچین میگید بایدن اومده انگار همه رو میخواد نابود کنه و فقط و فقط به ایران میخواد خدمت کنه برید جمع کنید این مسخره بازیا رو؟؟؟

    • بدون نام

      اینها هم برای اب خوردن باج میدهن برای همین شیرا هستن (بی عرضه ها ی پست فترت)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج