جاباما
۱۰۸۲۷۵۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

محرز: وضع روانی جامعه خطرناک است

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به احتمال زیاد واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ بین مردم توزیع می‌شود و چون این توزیع در شرایط پاندمی صورت می گیرد، باید رایگان به دست مردم برسد.

خبرگزاری ایرنا: عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به احتمال زیاد واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ۱۴۰۰ بین مردم توزیع می‌شود و چون این توزیع در شرایط پاندمی صورت می گیرد، باید رایگان به دست مردم برسد.

مینو محرز روز پنجشنبه در دومین روز از اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید۱۹ در دانشگاه شریف اظهار داشت: چاره بیماری عفونی واکسن است ما چندین نوع واکسن داریم. واکسن فایرز و مدونا بسیار آلرژیک است و هر دو واکسن آلرژی زیادی ایجاد می کنند.

وی گفت: موسسه برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به موضوع واکسن ورود پیدا کرده است و برای تولید واکسن ویروس از بیماری که کووید داشته گرفته شده و تاکنون کارآزمایی موفق بوده است.

محرز افزود: تزریق واکسن ایرانی در میمون ۹۰ درصد آنتی بادی ایجاد کرده در حالی که سطح ایمنی بالای ۵۰ درصد کافی و در دنیا قابل قبول است. این نوع واکسن که از ویروس کشته و ضعیف شده ساخته می شود مثل واکسن سرخک و سرخجه است که عارضه بسیار کمی دارد.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ما به دلیل تحریم ها باید واکسن در کشور خودمان تولید کنیم.

وی افزود: پروژه واکسن در حال ساخت ایرانی کاملا استاندارد است اما متاسفانه پیشتر امکانات لازم به دلیل تحریم ها در اختیار نداشتیم و در حال حاضر آزمایشگاه سطح سه داریم و کارخانه ساخت آن نیز ایجاد شده است.

واکسن ایرانی کرونا تاکنون هیچ عارضه‌ای نداشته است

محرز توضیح داد: مرحله اول تست بالینی واکسن برروی ۵۶ داوطلب انجام می شود که این افراد پس از تزریق اول ایزوله تا نوبت دوم تزریق انجام شود. تاکنون ۲۱ داوطلب تحت واکسیناسیون قرار گرفتند که هیچ عارضه شدید نداشتیم البته هنوز برای قضاوت نهایی زود است.

وی افزود: پس از تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۵۶ داوطلب؛ واکسیناسیون بر روی ۳۰۰ تا ۵۰۰ داوطلب انجام می گیرد و اگر نتایج در این مراحل موفقیت آمیز باشد، تزریق در سطح کلی انجام می شود.

این استاد دانشگاه توضیح داد: همچنین واکسنی که در ایران تولید می شود تمام مراحل آن در سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است.

محرز با بیان اینکه به احتمال زیاد واکسن ایرانی کرونا تا خرداد ماه ۱۴۰۰ در اختیار تمام مردم قرار می گیرد، گفت: در حال حاضر نیاز است کادر پزشکی این واکسن بزنند.

وی ادامه داد: موج های بعدی بیماری کرونا در حال آغاز شدن است و به عبارتی ‌ما هنوز درگیر بیماری هستیم، اگر اغلب مردم ماسک بزنند می توانیم بیماری را تا زمان استفاده واکسن کنترل کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قیمت واکسن کرونا ایرانی گفت: هنوز مبلغ واکسن تعیین نشده اما دولت باید واکسن را مجانی به مردم بزنند زیرا بیماری به صورت پاندمی است.

وضع روانی جامعه خطرناک است

وی، یکی از آسیب های بیماری کرونا را معضلات روانی اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ مشکلات روانی ناشی از این بیماری، وضعیت نامناسب بوده نیاز است مسئله روانی جدی گرفته شود و باید به مردم از این نظر کمک شود و رادیو و تلویزیون از لحاظ روانی مردم را تسکین دهد.

محرز ادامه داد: مردم شدیدا به روانکاوی و روانشناسی نیاز دارند و تا زمانی که واکسن بیاید مراقب مسائل روانی و اجتماعی باشیم زیرا اعتیاد و خودکشی در کشور سطح بالایی دارد. وضع روانی جامعه بسیار خطرناک است و تنها درمان با واکسن مهم نیست.

رسانه‌ها فعالیت خوبی برای افزایش سواد پزشکی مردم ندارند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم ما سواد پزشکی پایینی دارند و رسانه ها نیز فعالیت خوبی برای افزایش سواد پزشکی مردم ندارند.

وی تاکید کرد: تست کرونا، ایزوله کردن، ماسک زدن و فاصله گذاری فیزیکی راه کنترل کرونا تا زمان تزریق واکسن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج