جاباما
۱۰۸۳۲۶۴
۳۰ نظر
۱۰۱۱۳
۳۰ نظر
۱۰۱۱۳
پ

چگونه برخی افراد صدای مردگان را می‌شنوند؟

شنیدن صدای مردگان به تازگی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به نظر می‌رسد که دانش بشری به زودی اسرار ارتباط برخی افراد با درگذشتگان را آشکار خواهد کرد.

گجت‌نیوز: شنیدن صدای مردگان به تازگی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و به نظر می‌رسد که دانش بشری به زودی اسرار ارتباط برخی افراد با درگذشتگان را آشکار خواهد کرد.

آیا تاکنون شنیده‌اید که کسی بتواند صدای مردگان را بشنوید؟ بر اساس تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان مشغول نزدیک شدن به پاسخ سوالات عجیب مطرح شده در رابطه با ارتباط با در گذشتگان هستند.

چگونه برخی افراد صدای مردگان را می‌شنوند؟

در واقع به گفته دانشمندان، ویژگی‌های شخصیتی مخصوصی اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند که باعث می‌شوند تا برخی افراد ادعای ارتباط با مردگان را داشته باشند. گفته شده که اگر گروهی از رفتار‌ها و عادات در افراد دیده شود، احتمال مطرح شدن چنین ادعا‌های عجیبی از طرف آن‌ها بالاتر می‌رود.

محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود اعلام کرده‌اند که ویژگی‌های رفتاری مانند تمرکز بیش از حد در انجام کارها، تجربه‌های صوتی عجیب در دوران کودکی و همچنین بروز موارد زیادی از توهمات شنیداری، در کسانی که ادعای ارتباط با درگذشتگان را دارند، از سایرین بیشتر است. با این وجود نکته اصلی در مورد چنین تحقیقاتی کمک به کسانی بوده که از توهمات صوتی رنج می‌برند و دچار بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی هستند. بیماری که باعث می‌شود تا فرد صدا‌هایی را بشنود که واقعا وجود ندارند.

جالب است بدانید که بحث شنیدن صدای مردگان و همچنین دیدن تصاویری که واقعا وجود ندارند، از مدت‌ها پیش توجه بسیاری از دانشمندان، مخصوصا انسان شناسان و دانشمندان حوزه توهمات ناشی از آسیب‌های جسمی و روانی را به خود جلب کرده است. انسان شناسان موضوع را از جنبه ارتباط انسان با دین و مسائل روحانی می‌بینند و دانشمندان دیگر هم دنبال پاسخ این سوال هستند که دقیقا چه چیزی باعث بروز توهمات دیداری و شنیداری می‌شود.

توهمات شنیداری یا صدای مردگان

به بیان دقیق‌تر، تازه‌ترین تحقیقات روی این نکته تمرکز کرده که چرا برخی افراد توهمات شنیداری خود را به دنیای روحانی مردگان و صدای روح درگذشتگان ارتباط می‌دهند، در حالی که بسیاری دیگر از افراد در چنین موقعیتی توهمات خود را به عنوان یک مشکل روانی در نظر گرفته و به دنبال کمک روانشناسان و روان‌پزشکان هستند.

روانشناس پیتر موزلی (Peter Moseley) از دانشگاهی در بریتانیا می‌گوید که افراد گروه اول که ادعای ارتباط با مردگان را دارند، به این بخش از زندگی خود به دید مثبت نگاه کرده، از دوران بچگی یا سنین نسبتا پایین اولین تجربه‌های شنیداری خود را داشته‌اند و همچنین، در ادامه زندگی خود یاد می‌گیرند که چنین صدا‌هایی را کنترل کنند.

چگونه برخی افراد می‌توانند صدای مردگان را بشنوند؟

موزلی می‌گوید که رسیدن به درک درستی از این نوع از برخورد با توهمات شنیداری می‌تواند به ما کمک کند تا در کنترل نوع دیگری از توهمات که خطرناک‌تر هستند و کنترل آن‌ها امکان‌پذیر نیست، موفق‌تر عمل کنیم. برای رسیدن به این درک، موزلی و همکارانش وضعیت ۶۵ شهروند بریتانیایی را بررسی کردند که ادعای شنیدن صدای مردگان را داشتند. برای مقایسه وضعیت این افراد با اشخاص عادی که ارتباطی با در گذشتگان ندارند، ۱۴۳ داوطلب دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی در این تحقیق شرکت داده شدند.

چگونه برخی افراد صدای مردگان را می‌شنوند؟

به صورت کلی، حدودا ۴۵ درصد از گروه اول اعلام کردند که به صورت روزانه صدا‌هایی که وجود ندارند را می‌شنوند و ۷۹ درصد هم گفتند که تجربه شنیدن این صدا‌ها بخش مهمی از زندگی روزانه آن‌هاست. به علاوه، اکثر این ۶۵ نفر گزارش کردند که صدا‌های موجود درون سر آن‌ها شنیده می‌شوند، اما با این حال، ۳۲ درصد داوطلبان هم اعلام کردند که صدا‌های مورد نظر از محیط بیرونی به گوش آن‌ها می‌رسند.

جزئیات تحقیقات

در مراحل بعدی تحقیقات، وضعیت گروه ۶۵ نفری تیم موزلی با شرایط داوطلبان عادی مقایسه شد و این‌طور که به نظر می‌رسد، این افراد بیشتر از سایرین به پدیده‌های ماوراءالطبیعه باور دارند و همچنین، اهمیتی به نظر دیگران در مورد خود نمی‌دهند.

همان‌طور که اشاره شد، اکثر این ۶۵ نفر به صورت میانگین در سن ۲۲ سالگی اولین تجربه شنیدن صدای مردگان را داشتند و تقریبا تمامی آن‌ها گزارش کردند که توانایی بالایی در غرق شدن در افکار یا کار‌های خود دارند. چنین توانایی به شخص این امکان را می‌دهد تا به صورت کامل جذب فعالیت‌های ذهنی یا بدنی شود و نسبت به سایرین، با راحتی بیشتری دنیای اطراف خود را نادیده بگیرد.

از طرف دیگر، دیده شد که این افراد راحت‌تر از سایرین دچار توهمات می‌شوند و اکثر آن‌ها پس از تجربه شنیدن صدا‌های مورد نظر، به دنبال جواب سوالات خود در مورد این پدیده رفته‌اند و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که این صدا‌ها از سوی درگذشتگان هستند.

نکته جالبی که گروه داوطلبان عادی و گروه ۶۵ نفری تحت نظر تیم موزلی را به هم شبیه می‌کرد، ارتباط بحث تمرکز افراد روی کار‌ها و موضوع باور آن‌ها به پدیده‌های ماوراءالطبیعه بود. در واقع به نظر می‌رسد که هرچه شخصی توانایی بیشتری در تمرکز در زمینه‌های مختلف داشته باشد، اعتقاد او به پدیده‌های مورد نظر بالاتر می‌رود.

تحقیق بیشتر در مورد صدای مردگان

در نهایت، موزلی و همکارانش نتیجه گرفته‌اند که احتمال ارتباط تجربه شنیدن صدای مردگان با فشار اجتماعی وارده به افراد، وضعیت اجتماعی مثبت و یا باور افراد به پدیده‌های ماوراءالطبیعه چندان زیاد نیست و این عوامل باعث نمی‌شوند که شخص توهمات شنیداری داشته باشد. در عوض، محققان مورد نظر این احتمال را مطرح می‌کنند که افراد در ابتدا توهمات صوتی را تجربه می‌کنند و در مراحل بعدی، به دنبال روشی برای توجیه این تجربه خود می‌روند. موضوع ربط دادن صدا‌ها به درگذشتگان و مسائل روحانی هم از نظر آن‌ها به بهترین شکل ممکن این توهمات را توجیه می‌کند.

چگونه برخی افراد می‌توانند صدای مردگان را بشنوند؟

در قدم بعدی، موزلی و تیمش قصد دارند تا فاکتور فرهنگ را در این تحقیقات وارد کرده و بررسی کنند که در فرهنگ‌های گوناگون، باور به ارتباط با مردگان، توهمات صوتی و همچنین اعتقادات مذهبی افراد تا چه حد به هم ارتباط دارند. از طرف دیگر موضوع تمرکز و جذب شدن در فعالیت‌ها و تفکرات هم نباید فراموش شود، چرا که این ویژگی نقشی کلیدی در ایجاد این باور دارد که فرد می‌تواند با مردگان حرف بزند.

چگونه برخی افراد صدای مردگان را می‌شنوند؟

این دانشمندان می‌گویند که بیشتر از همه، بروز اولین تجربه‌های مرتبط با توهمات شنیداری باعث می‌شود تا فرد در نهایت داخل مسیر‌های روحانی قرار بگیرد و این موضوع درست نیست که افراد می‌توانند با تلاش زیاد، به نوعی با مردگان ارتباط برقرار کنند. در واقع بررسی وضعیت ۶۵ داوطلب مخصوص تحقیقات نشان داده که موضوعات ماوراءالطبیعه بهتر از هر توضیح دیگری تجربیات آن‌ها را با دنیای واقعی تطبیق می‌دهند و وقتی فرد در دوران کودکی و یا سنین پایین چنین تجربیاتی داشته باشد، احتمال ربط دادن توهمات موجود به درگذشتگان وجود خواهد داشت.

مقاله تیم موزلی در ژورنال "Mental Health, Religion and Culture" منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جزوقدرت ماورایی حساب میشه یابقولی چشم برزخی!ولی غربی هاعلم متافیزیک هم می دانندکه شامل دیدن اجنه هم میشود(متافیزیک-اجنه وفرشتگان الهی)!

      پاسخ ها

      • y ٫a٫A/

        اجنه چون نامرئی است کارهایی انجام میدن بقولی ازوسایل ما استفاده میکنند ولی همیشه باوضو باشید ونام خدا رابیرید و وارد توهم وفکر نروید

    • اقل العباد

      ورود به دنیای بعد از مرگ به هر نحوی غیر از معصومین اولیاالله غیرممکن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        نه اینطور نیست قدرتهای مافوق بشری در وجود بعضی آدما هست که هنوز ب درک علم نرسیده یکم مطالعات بیشتر در مورد آدمای استثنائی کنی بیشتر متوجه میشی

      • اقل العباد

        لطفا در کنار کتاب علمی کمی هم قرآن مطالعه کن ، اونجا که خداوند می فرماید «اِلاّ مَن خَطِفَ الخَطفَةَ فَاَتبَعَهُ شِهابٌ ثاقِب»
        جز آنکه کسی (از شیاطین چون خواهد از عالم بالا) خبری برباید هم او را تیر شهاب فروزان تعقیب کند
        نتیجه : عالم غیب از جمله عالم بعد از مرگ از دسترس دور و اسرار آن به شدت در حال مراقبت است
        التماس تفکر

      • بدون نام

        کاربر اقل پروندهای سری و متافیزیکی تو این دنیا هست که هیچوقت علم نتونسته دلیلی داشته باشه سالها پیش سریالی پخش میشد ب اسم عامل ناشناخته بر اساس حوادث واقعی کاش فقط یه کم مطالعه کنی بعد فکر کنی بعد حرف بزنی

      • y ٫a٫A/

        فریب احضار روح نخورید مرده رااجازه نمیدن بیاید فقط شب جمعه تاغروب جمعه برای خیرات ببره/هرکسی خودش باخودش حرفایی میزنه فوری ببریدش روانپزشک/((روانپزشک نه روانشناس))فقط روانپزشک

      • بدون نام

        با ارواح ارتباط ندارید با اجنه ارتباط دارید.روح رفته البته از همه چیز این جهان، گذشته و آینده اش مطلعه ولی نمی تونه در امور دنیای مادی مداخله کنه

    • بدون نام

      من يه مامان بزرگ دارم 95 سالش يکارايى ميکنه مثلابايکى حرف ميزنه نصفه شب ماروبيدارميکنه ميگه اين دختره دخترذهنى ياواقعاميبينه ,گشنشه بهش غذابديد يه روز ديديم دورتادورخونه بيسکويته ازش ميپرسيم ميگه براى بچه هاهست ميان گشنشونه,حالااين بچه هاکى هستن وچى ميبينه مانميدونيم ,حالاواقعا چيزى هم ميبينه ميشنوه خداميدونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شما باید ایشون رو دکتر روانپزشک ببرید چون مامان منم که سنش 85 سال هست این طوری بود و همه نگران می شدیم و اذیت متاسفانه اینا توهم هستند لطفا ببریدشون دکتر

      • اقل العباد

        برای مادربزرگتون آرزوی سلامتی جسم و جان می کنم ، لطفا با مراجعه به یک روانپزشک حاذق به او کمک کنید

      • بدون نام

        بنظر من بردن این پیرزن به دکتر اشتباهه چون قدرت درک حرفای دکتر نداره بنابراین بش داروهای آرام بخش تجویز میکنن که زود از پا درش میارن بهتره با توهماتش بسازین

      • بدون نام

        به نظر منم باهاش بسازین
        تو این سن و سال دکتر فقط اذیتش میکنه
        اگه کاراش به کسی آسیبی نمیرسونه ، درکش کنید و کاری به کارش نداشته باشید

    • اقل العباد

      کار بی نام
      فیلم و سریال مدرک معتبری برای متافیزیک نیست ، کما اینکه سالها کتابها و فیلمهای زیاد و جذابی درمورد مثلت برمودا نوشته شد و بعدها معلوم شد طرح این مسائل صرفا برای دورکردن اذهان از فعالیتهای نظامی و سری برخی کشورها بوده است ، متاسفم از اینکه مرجع علمی برخی از افراد فیلم و سریال است .
      التماس تفکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دقت کرده باشی گفتم بر اساس داستان واقعی ساخته شدن البته که کتابهایی زیادی هستن که حرف تو رو کاملا رد میکنن

      • بدون نام

        مثلث برمودا هیچوقت دلایل قانعکننده نداشته هنوز هم در رازآلود بودنش خیلیا موندن اما مث اینکه تو ب اسرارش رسیدی افرین دانشمند

      • اقل العباد

        اشکال در نگاه ماتریالیستی تو به جهان پیرامونت هست ، تو برای علم بشر حد و مرزی قائل نیستی ، با این نگاه بشر روزی موفق به ساخت روح هم می شود .توسعه علوم ساحتی دارند ، و آن ساحت رو خداوند متعال تعیین می کند ، بنده به هیچ عنوان منکر عرصه های ناشناخته علوم نیستم ، فقط گفتم عالم ارواح بنا به صلاحدید خالقش از دسترس انسان عادی خارج شده است
        التماس تفکر

      • بدون نام

        کاربر اقل اگه هزار سال پیش ب انسانها اون دوره میگفتی روزی وسیله آهنی درست میشه که توی آسمون پرواز میکنه بهت میخندیدن و مسخرت میکردن ولی بدونه حد مرز بودن علم باعث درست شدن هواپیما شد پس در دنیای مرموز آدمایی هستن سیر زمان میکنن با عالم مجرد در تماسن اینها استثنا حالا قبلی که لقبی ب من بچسبونی برو یکم مطالعه کن و بعد فکر بکن

    • بدون نام

      به نظرم همون که میگن دنیا مثل یه شبیه سازی ماتریکسی هست درسته،ارواح واقعا وجود دارن ولی ما نمیبینمشون چون ما داریم تو ماتریکس خودمون زندگی میکنیم و علم ثابت کرده لزوما چیزایی که وجود دارن حتما قابل دیدن هم نیستن،مثل امواج الکترومغناطیس که فقط طیفی از اون قابل دیدنه تازه بعضی چیزا حتی اگه قابل دیدن هم باشن میتونن قابل درک نباشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما انسانها خلیفه الله هستیم وتمام قدرتهای خداوند بصورت نسبی در ما وجوددارد حتی زنده کردن مردگان وعالم ارواح چون ازمجردات هستند وعلم مربوط به ارواح به طورنسبی راانسانها برخوردارند اصلا یک اصل کلی دراین جهان هستی عرش وفرش اینه عیر ممکنی وجود ندارد یعنی نمی توان بطور مطلق منکر پدیده غیر ممکنی شد محتاج نظر صاحب نظران هستم

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم در مورد ماوراالطبیعه بدونم برام خیلی جذابه برترینها در این مورد هم مطلب بذار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلبوالعلم ولوبالصین.کتب فراوانی درزمینه ماوراالطبیعه ازعلمای کذشته وحال دراین زمینه نوشته شده جه بطور مستند وغیر مستند مروری براحوالات مولای متقیان امام اول شیعیان حضرت علی درحضور افراد باخوابیدگان درقبرستانها صحبت میکردند سوال وجوابهایی رد وبدل میشده تفسیر سوره مبارکه جن وصافات رامطالعه کنید شبکه 4 هم بعضی مواقع بحثهای مستند ی دارد درقرآن.کریم ازماورائالطبیعه بعنوان عالم غیب نام برده شده است البته برای پی بردن به ماورای الطبیعه علاوه برتلاش فردی باید ازخدادرخواست شود

    • بدون نام

      من بچه بودم یه بار یه آدم به شکل ابر دیدم که تو آسمون از ابر بیرون اومدبه صورت عمودی بود نه افقی که بگم ابر بوده به شکل آدم شده یه بارم توتوالت بیرون بودم دوتاچشم تو سوراخ توالت بود همه میگن بچه بودی توهم بوده ولی توهم نبود

    • مهدی

      این ها متاسفانه همه اش فریب و شعبده بازی جهت بازی دادن مخاطب هست باور نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر جهان هستی راهمین عالم طبیعی فیزیکی فرض کنیم ماوراالطبیعه خرافات نام میگیرد چون ماوراالطبیعه باحواس 5 گانه قابل درک نیست فقط ازراه خرد وعقل قابل درک است عقیده ماتریالیست براساس علم تجربی است حتی علمای ماتریالیست درمقابل درک احساسات عاطفه نوع دوستی عاجزند چون این گرایشها بامقوله متریالیسم سازگاری ندارند حتی علمای ماتریالیسم برای عقل کنجکاو وحقیقت طلبشان جواب مناسبی پیدا نکردند وخواسته نخواسته تسلیم عالم غیب یا ماورا الطبیهه شدند

      • اقل العباد

        من هم با نظرات دوستان در مورد وجود عوالمی غیر از این عالم محسوسات کاملا مولفقم و تایید می کنم ، به قول شاعر ما همه بصیریم و سمیعیم و هشیم ،با شما نامحرمان ما خامشیم
        لکن اینگونه نیست که اگر هرکسی ادعای ارتباط با عوالم غیبی را نمود از او قبول کنیم ، البته افرادی نظیر مولا امیرالمومنین و عیسی مسیح استثنا هستند ، ضمنا ذهن انسان بسیار فریبگر است همچنانکه سراب را آب می نمایاند ، پس قطعا اوهام را هم ارتباطات غیبی می تواند بنماید

    • سپنتا

      از نظر ماورای طبیعی غیر ممکنه

    • بدون نام

      هر کس صدایی میشنوه که بقیه نمیشنون اسکیزوفرنی داره والسلام

    • بدون نام

      از لحاظ علم فيزيك وقتي ارتعاش مغز از حدي بالاتر باشه قادر به برقراري ارتباط با ناديده ها خواهيم بود. يه عده ميخوان به همه انگ رواني بودن بزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج