جاباما
۱۰۸۴۷۳۴
۹۲ نظر
۵۰۳۰
۹۲ نظر
۵۰۳۰
پ

ایرونی اعصاب نداره، ایرونی دنبال شَر می‌گرده

درگیری‌های لفظی مانند توهین یا پرخاشگری این روز‌ها دربین اعضای جامعه بیشتر شده است. گاهی با کوچک‌ترین اختلاف میان دو نفر، اگر طرفین به خشونت فیزیکی نرسند، حتماً با خشونت کلامی از یکدیگر استقبال می‌کنند.

روزنامه همدلی: درگیری‌های لفظی مانند توهین یا پرخاشگری این روز‌ها دربین اعضای جامعه بیشتر شده است. گاهی با کوچک‌ترین اختلاف میان دو نفر، اگر طرفین به خشونت فیزیکی نرسند، حتماً با خشونت کلامی از یکدیگر استقبال می‌کنند. مثلاً نمونه چنین رفتاری در تصادفات رانندگی مشهود است، درحالی‌که سازوکار قانونی رفع اختلاف برای تعیین فرد مقصر در یک تصادف وجود دارد، اما افراد ذی‌نفع در حادثه بلافاصله دیگری را مقصر می‌دانند و زمانی‌که این یقین با مخالفت طرف مقابل مواجه می‌شود، شروع به توهین به‌یکدیگر می‌کنند.

ایرونی اعصاب نداره، ایرونی دنبال شَر می‌گرده

نمونه‌هایی از این دست زیاد است، طوری‌که سبب شده سالانه تعداد زیادی پرونده مربوط به توهین و پرخاشگری در محاکم قضایی تشکیل شود. اوایل همین هفته بود که معاون وزیر آموزش‌وپرورش در نشستی مجازی با موضوع تعامل بین قوه قضائیه و نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد که «امروزه ۵۰۰هزار پرونده توهین و پرخاشگری در قوه قضائیه وجود دارد.» سیدجواد حسینی در ادامه این جلسه یادآور شد که بخش زیادی از دلایل افزایش پرونده‌های توهین و پرخاشگری به مسئله تاب‌آوری مربوط است.
دراین‌باره یک کارشناس به ایسنا گفت: «این کاهش تحمل و تاب‌آوری اجتماعی و کاهش آستانه خویشتن‌داری می‌تواند زمینه تحریک‌پذیری افراد را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد و باعث افزایش خشونت‌ها و درگیری‌های کلامی، رفتاری و فیزیکی در روابط خانوادگی و روابط اجتماعی شود.»

مهرداد هوشمند معتقد است: «افزایش دعوا‌ها و درگیری‌ها در خیابان‌ها، پارک‌ها و مجتمع‌های مسکونی بیانگر آن است که میزان تاب‌آوری و خویشتن‌داری مردم در زمینه‌های مختلف کاهش یافته و افراد در مواجهه با کوچک‌ترین رفتار انتقاد و اعتراض مثل بوق زدن، صف بنزین، پارک کردن ماشین و ... سریع عصبانی می‌شوند و از خود رفتار‌های پرخاشگرانه بروز می‌دهند.».

اما از آن‌جایی که این رفتار‌های پرخاشگرانه در جامعه به‌دفعات تکرار می‌شود و دیگر یک مسئله فردی نیست، بلکه باید آن را در ساحت اجتماعی مورد توجه قرار داد، دلایل کاهش تاب‌آوری اجتماعی و البته به‌دنبال آن افزایش خشونت‌های کلامی را از نگاه یک جامعه‌شناس جست‌وجو کردیم.

ایرونی اعصاب نداره، ایرونی دنبال شَر می‌گرده

«امان‌الله قرایی‌مقدم» باتوجه به مولفه‌های رفتاری مانند نحوه برخورد مادر با فرزند در دوران کودکی و البته مولفه‌های جمعی مانند شکل‌گیری فرهنگ در یک جامعه گفت: «پرخاشگری و توهین علل زیادی دارد. براساس تحقیق روان‌شناسان اجتماعی مانند خانم مارگارت مید، یکی از علل این پرخاشگری از بدو تولد است، یعنی حتی نحوه شیر دادن مادر و شست‌وشو و قنداق کردن بچه می‌تواند سبب این پرخاشگری در آینده شود. اما یک علت دیگر که خیلی مهم است فرهنگ خشونتِ حاکم در جامعه است. مثلاً همین خانم مید در اندونزی یک تحقیق انجام داد و درنتیجه آن نوشت که گویی مردم این منطقه صبر و حوصله پایان ناپذیری دارند، چراکه خیلی دیر عصبانی می‌شوند.»

این جامعه‌شناس در ادامه باتوجه به مولفه‌های تاریخی وضعیت فرهنگ خشونت در ایران را مورد بررسی قرار داد و گفت: «متاسفانه در جامعه خودمان، فرهنگ ما نزدیک به خشونت است، به‌تعبیر بسیاری هوای اجتماعی ایران، هوای خشونت‌آمیز است. یکی از دلایل آن به‌گذشته برمی‌گردد، یعنی حکومت‌های مستبدی که در تاریخ این کشور وجود داشتند، ظلم‌هایی که درگذشته تاریخ به‌سر مردم این سرزمین روا شده است سبب شده یک فرهنگ آمیخته با خشونت شکل بگیرد. فرهنگی که در آن جای خالی خنده احساس می‌شود.

ایرونی اعصاب نداره، ایرونی دنبال شَر می‌گرده

شما اگر به رفتار قدیمی‌ها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نگاه کنید، گاهی در موقع خنده زیاد می‌گفتند که بین انگشت شصت و اشاره خودتان را گاز بگیرید تا خدا به‌ما رحم کند و اتفاقی نیفتد، یعنی خندیدن باعث عذرخواهی مردم می‌شد، گویی که دائم باید درحال عزاداری باشند. فرهنگ ما اصولاً یک فرهنگ غم زده است و گریه کردن یک کار پسندیده محسوب می‌شود.»

او معتقد است که «این میراث تاریخی امروز به‌ما رسیده است و حالا روی این بستر تاریخی و فرهنگی اتفاقاتی می‌افتد که مسئله خشونت در انواع کلامی و فیزیکی آن را تشدید می‌کند طوری‌که در شرایط کنونی دلایل زیادی برای تکرار خشونت وجود دارد.»

بررسی مشکلات اقتصادی و اجتماعی-سیاسی در فضای کنونی جامعه و نقش آن‌ها در بازتولید خشونت‌های کلامی و فیزیکی، چیزی نبود که از نگاه این جامعه‌شناس پنهان بماند، او با برشمردن تعدادی از آن‌ها صحبت‌های خودش را این‌گونه ادامه داد: «شما درنظر بگیرید، از لحاظ اقتصادی فقر و تورم به‌عنوان علل پرخاشگری اجتماعی در این جامعه وجود دارد. از لحاظ سیاسی هم برای گروه‌های مختلف محدودیت‌های زیادی وجود دارد، از نگاه اجتماعی به‌طور کلی عللی مانند فشار‌های عصبی، کمبود شادی و نشاط، بیکاری، فقر، شکاف طبقاتی، ناروایی‌ها و گرانی و تورم در اقتصاد که قبل‌تر به‌آن اشاره کردم همگی از علل افزایش خشونت و پرخاشگری در جامعه امروز هستند.

متاسفانه برنامه‌های تلویزیون و نوع خبر‌هایی که منتشر می‌کنند جالب نیست، همیشه خبر‌ها درباره جنگ و شلوغی و تظاهرات علیه این کشور اروپایی یا آن کشور امریکایی است، مورد دیگر که اهمیت دارد رفتار مسئولان مانند سوءاستفاده از قدرت، چنین خشونتی را در جامعه تشدید می‌کند.

ایرونی اعصاب نداره، ایرونی دنبال شَر می‌گرده

همین واقعه اخیر را که یک نماینده مجلس به سرباز سیلی زد، درنظر بگیرید، در واقع او سیلی را به جامعه زد، چنین رفتاری جامعه را خشن می‌کند. یعنی کسی که قانون وضع می‌کند به مرد قانون که پلیس کشور است، توهین می‌کند و سیلی می‌زند، از طرفی وقتی عده‌ای پول بیت‌المال را جا‌های دیگر هزینه می‌کنند، یا مسئولانی که دائم با مردم و خودشان دعوا دارند، خشونت در جامعه تکرار می‌شود؛ بنابراین شما امروز کجا را سراغ دارید که خشونت نباشد، در چنین وضعیتی گویی که دارد از در و دیوار خشونت می‌بارد. به‌تعبیر سعدی «گر بگویم که مرا با تو سروکاری نیست/ در و دیوار گواهی بدهند کاری هست» در چنین شرایطی اگر شما هرچقدر هم بخواهید از خشونت دور باشید، اما این خشونت است که سراغ شما می‌آید.

بنابراین با وجود آن پیشینه تاریخی درخصوص فرهنگ غم و خشونت در ایران که به آن اشاره شد، همچنین با وجود مولفه‌هایی مانند فقر، بیکاری، کودکان کار و موارد مانند آن، باید گفت که همگی سبب نهادینه شدن انواع خشونت کلامی و فیزیکی در جامعه شده است و براساس تئوری چرخش خشونت، از خشونت خشونت زاییده می‌شود تا شرایط امروزی جامعه ما به‌اینجا برسد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      این از وضعیت خوب اقتصادی کشور هست که مذدم اینجوری رفتار میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقتصاد و مشکلات جنسی و روانی

      • بدون نام

        ایرونی ارام و با منطقه این موارد جزی هست

      • بدون نام

        همش دولت دولت دولت...قبول کنید خودمون هم ادمای قانونمداری نیستیم..دولتم از دل همین ملت اومده بیرون..از کوزه همان برون تراود

    • بدون نام

      ریشه تمام این بی اعصابیها در فقر چهل سال هر روز میدوییم باز ده سال عقبیم فکر کن کسی که داره با یه9 ماشین خرج زن بچه اشو در میاره یه دفعه تصادف میکنه ان لحظه همه قسط قرض کرانی تامیرات ماشین میاد تو ذهنش قاطی میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الان هم با وجود تمام بحرانهای اقتصادی وضع اقتصادی ایرانیها از بیشتر مردم دنیا بهتره ولی باز امار خشونت بالاتری در دنیا داریم همه چی اقتصاد نیست

      • بدون نام

        50 سال پیش خانواده ما فقیر بودند در چهل سال اخیر جز متوسطهاییم.مثل میلیونها نفر که وارد طبقه متوسط شدذند

      • بدون نام

        اینکه فقر چیزی مربوط به چهل سال اخیره یک دروغ کثیفه و فقط ساده لوحان باورش می کنند طبقه متوسط بعد انقلاب بزرگ شد

      • بدون نام

        50 سال پیش داشتن ماشین ویلا خانه شخصی سفر حتی داخلی جز ملزومات زندگی نبود انقلاب مردم رو متوقع مرد

      • بدون نام

        وضع اقتصادی ایرانی ها از همه ی دنیا بهتره ؟؟ این جک سال بود . تو شاخص فلاکت جزو اولین کشور ها در دنیا هستیم

      • بدون نام

        احد داره زیر این کامنت جوک معلومه ایران از نظر اقتصادی فقر در پایین تریین حد هست ایران ان زمان مقایسه

      • بدون نام

        پنجاه سال پیش خانواده تو فقیر بود الان هم فقیرن ولی ان زمان کشورهای منطقه ما کجا بودن الان کجان

      • بدون نام

        دو سه تا کامنت بالایی رو نگاه کنی زیر کامنت اول یک نفر گزاشته احده

      • بدون نام

        12:15
        12:16
        زیاد به خودت فشار نیار
        لازم نیست 3 تا کامنت الکی پشت سر هم بفرستی

      • بدون نام

        راهکار هم می‌گفتی برترینها
        سیاه نمایی ساده ترین کاره

    • بدون نام

      اصلا اینطوری نیست ایرانیا خیلیم صلح جو و مهربون هستن فقط اوضاع اقتصاد درست شه همه چیز حله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا از واقعیت فرار می کنی؟ ایرانی ها خیلی بی فرهنگ شدن.

      • بدون نام

        بی فرهنگ نشدند. بودند. فقط ادعا

    • بدون نام

      خشونت هست وقتی عدالت نیست...

      پاسخ ها

      • ایرانی

        40ساله مردم دارن سختی میکشن، همش مقصر دولته با روح وروان مردم یه عمر بازی کرده، همش گرونی همش نداری همش بی مسئولیتی رؤساهمش بی مدیریتی، خسته شدیم ازتون،

      • ایرانی

        گر حکم شود که مست گیرند..در شهر هرآنکه هست گیرند

    • بدون نام

      اینا همه نشانه خشم اجتماعی مردمه که مسبب این خشم مسئولین نالایق با مدیریت ضعیفتون هست که یه جا خشم منفجر میشه

    • بدون نام

      از این بدتر هم میشه

    • بدون نام

      مسئولین باعثش هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه‌اش گردن مسئولین نیست اون ها هم از ما بودند، مقصر خودمانیم و باید منتقد خودمان هم باشیم و اصلاح کنیم خودمان را.

    • ایران

      ایران نابود شده وگردانندگان اصرار دارند به ادامه وضع موجود

    • امیر۹۹

      سوغات تورم بی حد و حساب است.

    • بدون نام

      تيتر و اصلاح كنيد ايروني آنقدر تحت فشارهاي مختلف است كه زندگي ندارد

    • بدون نام

      وقتي ملت ميبينند مسئولين 1000 ميليار 1000 ميليارد بلند ميكنن و بعد خودشون در فقر و بدبختي اند اينجوري ميشن

    • بدون نام

      نتيجه گسترش فاصله طبقاتي همينه و منطقي هم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار از فاصله طبقاتی گذشته و گسل طبقاتی داریم دیگه

    • بدون نام

      وقتي براي كارگر 2 تومن حقوق تعيين ميكنيد و براي مديران 65 ميليون تومان اخرش همين ميشه

    • بدون نام

      گسترش فقر
      افزايش فاصله طبقاتي
      نبود عدالت اجتماعي
      عدم توزيع ثروت عادلانه در كشور

      با اين شرايط نكنه ميخوايد گل و بلبل تحويل بگيريد

    • بدون نام

      خشم و نفرت نهفته ناشي از فقر فاصله طبقاتي و بي عدالتي از يه جا ميزنه بيرون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گسل طبقاتی

    • بدون نام

      ديروز برنامه برق من را دانلود كردم 6000 تومان از حسابم كم شد دزدي در روز روشن

    • بینام

      یعنی زمان پهلوی فقر نبود برید اینو از افرادی که تو شهرهای اطراف و روستایی ۴۰ سال پیش سیوال کنید نان نداشتند بخورند ، خدا رو شکر از زمان انقلاب به اینور وضع مردم بهتر شد و مشکلات بوجود آمده دزدی و کلاهبرداری رانت خواری و وجودلالان اقتصادی و بی تدبیری مدیران بوجود آمده که نیاز به رسیدگی و نظارت اساسی می باشد

    • بدون نام

      به نظر من مقصر اصلی این رفتارهای ناپسند، صدا و سیما است، از قبل از انقلاب تا کنون
      با ساختن فیلم و سریالهایی که به شدت این رفتارها را تبلیغ میکند و به ان حقانیت میبخشد.
      مثلا، طلبکاری که حق دارد وقتی چک برگشتی دارد، آبروی بدهکار را ببرد یا صاحبخانه ای که حق دارد اثاثیه مستاجر را به دلیل تاخیر پرداخت اجاره به خیابان بریزد و...

    • بدون نام

      چرا هی میگید استبداد گذشته ،الان از همیشه بدتر ه

    • علی

      وقتی صدا و سیما و رسانه ها در اختیار کسانی هستند که فقط فحاشی بلد هستند پشت دوربینها از ملت چه انتظاری دارید

    • مجتبی

      البته قبول دارم مشکلات اقتصادی بی تاثیر نیست
      ولی فرهنگ سازیمون خیلی بده
      بی فرهنگیم
      خیلی ها حلال حروم نمیکنن
      آهای مردم قبل از این که دولت بد باشه
      ما خودمون بدیم خودمون به هم رحم نمیکنیم
      مثال بشین تو تاکسی خودتو بزن به نفهمی
      اگه کرایه دو سه برابر ازت فوش من بده
      برو دم قصابی حواست نباشه ضایعات گوشتو بهت میده و............ هزارتا چیز دیگه
      همون طور که در روایت آمده حاکمان بد نتیجه اعمال مردم هستند
      بااین مردم اگه کوروش کبیر هم بیاد وضع مملکت همینه
      بهتر است اول خودم را اصلاح کنم یاحق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه عجب بالاخره دو کلمه حرف حساب در بین همه کامنتها دیدم

      • بدون نام

        مجتبی ملت مثل بجه هستن باید بال سرشون قانون نظم باشه و اجرا بشه چی میگی معلوم وقتی قانونی نیست هرگی هرکی میشه

    • بدون نام

      چرا اغلب نزديكان مسئولين كشور همگي پرونده قضايي دارند

    • بدون نام

      همین که میگویی ازقبل ارس بما رسیده نه برادر هالا یک صدم تحمل چهل سال پیش را ندارند هالا کارمان شده گریه خنده درمملکت ماقده قنده ولی گریه تشویقی داره.

    • ناشناس

      اگه استفاده از سلاح مثل آمریکا تو ایران آزاد بود با این اعصاب مردم ديگه هیچکس زنده نمونده بود

    • هم ولایتی

      استراحت ذهنی نداشتن ودشواریومشغله فراوان باعث چنین رفتارهایی میشه طرف تو خونه تومحله کار درگیریش زیاده وقتی پا می‌زاره بیرون مثل پیت بنزینه منتظر یه جرقست

    • بدون نام

      تو کشوری که وقتی تو تلویزیون اسم رقص آورده میشه مجری رو اخراج می کنن تلویزیون حق نشون دادن ساز ها رو نداره و اونو حروم میدونه وقتی بچه های مدرسه حق رقصیدن و شادی کردن ندارن و اگر خدای نکرده چنین اتفاقی افتاد چه حجمه های به وجود میاد
      وقتی همه مجبور باشن مدام فقط به عزا و ماتم فکر کنن ملتی که تمام هم و غم شون دشمنی و مرگ بر این و اون باشه و این وسط با غولی به نام نداری و گرانی وفقر هم دست و پنجه نرم کنن این اتفاقات زیاد هم عجیب نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هجمه است (مثل هجوم، تهاجم، مهاجم) نه حجمه
        ضمنا همه اینهایی که گفتی انتخاب خودتونه
        والسلام. ختم کلام

      • بدون نام

        دقیقا 13:56

    • امین

      گند زدین به همه چی چند دهه هست، انتظار سعه صدر و متانت از مردم دارین؟؟!!صدتا تفاهم نامه دیگه هم بین قواتون امضا کنین، مردم را چی فرض کردین؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهار دهه فرهنگ رفت با مرگ بر گفتن

    • محمود

      کشوری که مردمش از همه نظر تو تنگناه هستند معلومه که همه عصبی میشن این از وضیعت اقتصادی به لباس پوشیدن مردم به ارایش کردن مردم به گوش هنر مندان به هزاران مورد دیگر گیر دادن نتیجه ش میشه ملتی بی اعصاب و پر از ناهنجاری

    • بدون نام

      هموطن مبخای هموطنتو بشناسی. مهاجرت کن اون ور آب متوجه میشی همفرهنگت چه شخصیتی داره

    • بدون نام

      دیگه اعصاب برای مردم نزاشتن مردم شدن آتش زیر خاکستر حکومت باید به فکر چاره باشه وگر نه با سرنیزه چقدر میتونه دوام بیاره

    • بدون نام

      زمانی که افرادی که شایستگی ورود به مجلس رو ندارن وارد مجلس میشن همین مشه.این رفتارها ربطی به مشکلات اقتصادی و.... نداره.این رفتارها نشاندهنده عدم اموزش وفرهنگه .متاسفانه اموزش وفرهنگ از دست رفته.

    • سویل

      چه تیتری!!! بنظرم ی کم اغراق کردید.

    • بدون نام

      کسانی که زبانی غیر از فارسی میدانند، میتوانند به مقالاتی که در این دو دهه اخیر درباره تاثیرات درازمدت ختنه بر کارکرد جنسی و سلامت روحی و روانی مردان و زنان نوشته شده مراجعه کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست میگی. منتها این جریان فقط یکی از دلایل هست. دلیل مهمی هم هست. اما تنها دلیل نیست. کنارش دلایل دیگری هم وجود داره. ولی نمیشه منکر شد که این جریان یکی از دلایل
        خیلی مهمه و بنا به ملاحظاتی در مورد مضرات و آسیبهای غیر قابل جبرانش اطلاع رسانی نمیشه

    • بدون نام

      موز کیلو 50تومن اعصاب میمونه واسه آدم

    • بدون نام

      موز کیلو 50تومن اعصاب میمونه واسه آدم

      پاسخ ها

      • دکتر

        موز آزامبخش خوبیه

    • حسین

      صدا و سیما یه طرف،یه طرف دیگه هم بقیه رسانه های اون ور همش از فلاکت،بدبختی،بیچارگی،هیچ چیزی که باعث آرامش بشه ندارن.هیچ چیزی که باعث خنده و شادی بشه ندارن.خیلی اوضاع بدی شده از لحاظ رسانه ها

    • ناشناس

      وقتی شرمنده زن و بچه ات باشی اعصابی برات نمیمونه .ماشاالله هر روز فقیر تر از دیروز شعارمون شده امسال هم که 80 درصد پولمون رو با کمال صفا تقدیم دولت کردیم اونم پس انداز 15 سال کار کردن که میخواستم ماشین بگیرم.حالا با این احوالات اعصاب میمونه قضاوت با شمای کارشناس

    • بدون نام

      ملت اعصاب ندارند

    • بدون نام

      ایرانی ها اعصاب ندارند

    • بدون نام

      اعصاب نداریم

    • بدون نام

      همش به اعصاب و روان مربوط میشه

    • بدون نام

      چون مردم اعصاب ندارن

    • بدون نام

      من اعصاب ندارم

    • بدون نام

      همش بخاطر گرانی و بی پولی

    • بدون نام

      همش بخاطر فقر و بی پولی

    • بدون نام

      همش بخاطر فقر و گرانی

    • بدون نام

      تخمه کیلو 50 تومن میخوای اعصاب بمونه

    • بدون نام

      گرانی بیکاری بی پولی

    • بدون نام

      اینهمه خشونت تو دنیا هست خیلی خیلی بیشتر از ایران

    • بدون نام

      فقر گرانی بی پولی

    • بدون نام

      مردم دیوانه شدن

    • بدون نام

      ملت دیوانه شدن

    • بدون نام

      ایرانی ها دیوانه شدن

    • بدون نام

      من اعصاب و روانم بر فناست

    • بدون نام

      من اعصاب و روانم داغونه

    • بدون نام

      من از 18 سالگی قرص اعصاب میخورم

    • بدون نام

      ناکامی اقتصادی و ناکامی جنسی

    • بدون نام

      از ایرانی ها متنفرم

    • بدون نام

      از ایرانی ها حالم بهم میخوره

    • بدون نام

      بخاطر فشار های جنسی هست

    • بدون نام

      بخاطر ناکامی جنسی هست

    • بدون نام

      بخاطر مشکلات جنسی هست

    • بدون نام

      مزخرف تر از مردم ایران تو دنیا وجود نداره

    • بدون نام

      فرهنگ ادب و تربيت و صبر حوصله ارزشها اجتماعي همگي نابود شد و رفت

    • شششش

      دقت کردین توی بخش نظرات تک تک مطالب همین سایت، حداقل یک نفر هست که به یه نفر توهین می کنه، همه رو دیسلایک میکنه و یه پست علیه مسئولین هست. درسته که اوضاع اقتصادی بده و این حرفا، ولی حداقل اجازه بدیم این محیط با توهین و نفرت آلوده نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج