جاباما
۱۰۸۵۲۰۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گانتس: امنیت اسرائیل در خطر است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از اظهارات آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم درباره توافق هسته‌ای با ایران، گفت: امنیت اسرائیل در خطر است، رسانه‌های عبری زبان نیز تاکید کردند، اظهارات کوخاوی نوعی تنش را با دولت جدید آمریکا ایجاد می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از اظهارات آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم درباره توافق هسته‌ای با ایران، گفت: امنیت اسرائیل در خطر است، رسانه‌های عبری زبان نیز تاکید کردند، اظهارات کوخاوی نوعی تنش را با دولت جدید آمریکا ایجاد می‌کنند.

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از اظهارات کوخاوی که به تازگی مخالفت خود را با بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و یا رسیدن به توافقی مشابه اعلام کرده بود، انتقاد کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: ما در ابتدای دوره دولت جدیدی در آمریکا هستیم، این دولت برای اسرائیل مهم و دوست آن است، ما می‌دانیم با آن چگونه یک گفت‌وگوی استراتژیک سالم را برقرار کنیم.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شده بود: ایران تنها مشکلی برای اسرائیل نیست بلکه یک مشکل بین‌المللی است، بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ و یا حتی دستیابی به یک توافق مشابه و اصلاح شده توافقی بد در دو سطح عملی و استراتژیک خواهد بود بنابراین نباید اجازه داد چنین اتفاقی رخ دهد.

گانتس در ادامه درباره ارتش این رژیم اشغالگر گفت: این ارتش از ارتش مردمی به یک ارتش نیمه مردمی تبدیل شده، بیش از نیمی از جوانان اسرائیلی در ارتش اسرائیل خدمت نمی‌کنند و این تعداد رو به افزایش است.

او با اشاره به اینکه خدمت سربازی در اراضی اشغالی زیان داده گفت: این اتفاق در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو رو به وخامت رفت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: امنیت اسرائیل در خطر است و باید طرح جدیدی برای خدمت در ارتش در پیش گرفته شود.

اظهارات کوخاوی در کنفرانس سالانه موسسه پژوهش‌های امنیت ملی توجه و انتقادهای بسیاری را در اراضی اشغالی به ویژه نسبت به ادعاهای او درباره پرونده هسته‌ای ایران و مخالفت با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در پی داشت و گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در همان کنفرانس به صورت ضمنی از این سخنان انتقاد کرده و عدم تقابل علنی با آمریکایی‌ها را خواستار شد.

روعی شارون، تحلیلگر مسایل نظامی در شبکه عبری زبان "کان" در واکنش به سخنان کوخاوی گفت: زمانی که رئیس ستاد ارتش می‌گوید کسی تردید ندارد که ایران به دنبال این است که یک کشور هسته‌ای-نظامی شود و از آن استفاده کند، این جمله کمی قابل اعتراض بوده و در مورد آن تردیدی وجود دارد.

شارون ادامه داد: اگر چنین مساله‌ای درست باشد، آن را باید نخست وزیر بگوید و نمی‌دانم آیا رئیس ستاد ارتش حق دارد چنین مطلبی را بیان کند و یا اینکه او با دفتر نخست وزیر هماهنگ بوده است.

عامو گلعاد، سرلشکر ذخیره و مسؤول سابق در تشکیلات امنیتی گفت: رئیس ستاد ارتش نباید چنین کاری انجام دهد بلکه این نخست وزیر است که باید سیاست آن را تعیین کند.

گلعاد در ادامه گفت: حمله به رئیس جمهوری چه فایده‌ای دارد؟ وزیر خارجه جدید آمریکا و رئیس سی‌آی‌ای و مشاور امنیت ملی به لزوم این توافق باور دارند. در گذشته ما به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حمله کردیم اما نتیجه آن چه شد؟ به نظر من ما هیچ گونه کمکی دریافت نکردیم و تنشی شکل گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج