۱۰۸۵۸۶۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رکوردشکنی تابلوی «بوتیچلی» در حراجی ساتبیز

 یکی از تابلوهای «ساندرو بوتیچلی» در حراجی ساتبیز بالای ۹۲ میلیون دلار چکش خورد و رکورد بالاترین بهای پرداخت شده برای آثار این نقاش معروف ایتالیایی در حراجی‌های هنری را شکست.

خبرگزاری ایرنا: یکی از تابلوهای «ساندرو بوتیچلی» در حراجی ساتبیز بالای ۹۲ میلیون دلار چکش خورد و رکورد بالاترین بهای پرداخت شده برای آثار این نقاش معروف ایتالیایی در حراجی‌های هنری را شکست.
رکوردشکنی تابلوی «بوتیچلی» در حراجی ساتبیز
به گزارش روزنامه گاردین، تابلوی ، پرتره مرد جوانِ قابِ مدور به دست (Young Man Holding a Roundel) از ساندرو بوتیچلی در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به فروش رسید و رکورد جدیدی برای این نقاش سرشناس دوران رنسانس به جا گذاشت.
مرد جوان قاب مدور به دست که در سال ۱۴۷۵ میلادی کشیده شده است، در واقع دو اثر هنری را در دل خود دارد؛ جوان نجیب‌زادهِ تابلو را بوتیچلی رسم کرده اما قابی که این جوان از چهره یک قدیس به دست دارد یک اثر قرن چهاردهمی منسوب به بارتولومئو بولگرینی نقاش سبک گوتیک اهل سیه‌نا است. این تابلو یکی از سه پرتره‌ای است که از خالق پریماورا و زایش (تولد) ونوس در مالکیت مجموعه‌داران خصوصی قرار دارد.
کریستوفر اپاستل رئیس بخش اساتید قدیمی نقاشی حراجی ساتبیز در نیویورک در خصوص این اثر می‌گوید: این تابلو نه تنها یک نقاشی استثنایی بلکه مظهر زیبایی و سرآغاز بخش عمده‌ای از تمدن غرب نیز هست.
در حراجی که پنجشنبه (۹ بهمن) به صورت مجازی برگزار شد، دو خریدار بر سر تصاحب این تابلو با هم رقابت کردند. قیمت تخمینی این تابلو ۸۰ میلیون دلار تعیین شده بود اما در نهایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بیشتر فروش رفت. از سال ۲۰۱۷ که تابلوی سالوادور موندی از لئوناردو داوینچی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد، این بالاترین مبلغ پرداخت شده برای یک اثر کلاسیک در حراج‌های هنری بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج