۱۰۸۶۰۹۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

رپورتاژ آگهی

تحصیل رایگان در کانادا | شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم و با هزینه کم و حتی رایگان در کشور کانادا تحصیل کنیم؟ اگر بورسیه کانادا برای شما مهم است خواندن این پُست را از دست ندهید.

چگونه بورسیه تحصیلی کانادا بگیریم و با هزینه کم و حتی رایگان در کشور کانادا تحصیل کنیم؟ اگر بورسیه کانادا برای شما مهم است خواندن این پُست را از دست ندهید.

همواره یکی از اولویت‌های اصلی تحصیل متقاضیان ایرانی در خارج از کشور، تحصیل در دانشگاه‌های با کیفیت و تراز اول کشور کانادا است. اما موضوعی که برای خیلی از مشتاقان تحصیل در کشور کانادا مشکل ساز می‌شود، مسئله هزینه‌های تحصیل و شهریه دانشگاه‌های این کشور است که فراتر از توان مالی خیلی از افراد بوده و همچون مانع بزرگی بر سر ورود به خاک کانادا و دانشگاه‌های این کشور عمل می‌کند.

تحصیل رایگان در کانادا | شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

البته در مقایسه با دانشگاه‌های کشور‌های انگلیس، آمریکا و استرالیا، شهریه تحصیل در کانادا مناسب‌تر است، اما باز هم خارج از توان برخی از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌شود.

از این رو، برخی از افراد به فکر انتخاب مقاصد تحصیلی کم هزینه و یا حتی رایگان از جمله دانشگاه‌های دولتی ترکیه، آلمان و یا فرانسه می‌افتند. اما به استثنای ترکیه، معمولاً انتظار برای وقت سفارت و سختی‌های دریافت ویزای شنگن، متقاضیان را در همان ابتدا از تصمیم شان منصرف می‌کند.

در اغلب اوقات، تحصیل کم هزینه و نسبتاً رایگان در کشور‌های مذکور تنها در صورتی است که در دانشگاه‌های دولتی این کشور‌ها ثبت نام کنید و به نسبت مقصد تحصیلی، دوره آموزشی خود را به زبان‌های بومی از جمله آلمانی، فرانسوی و یا ترکی استانبولی بگذرانید. در واقع ملزم به یادگیری زبان جدید به غیر از انگلیسی هستید که ممکن است برای شما زمان بر، هزینه بردار و البته سخت باشد.

برهمین اساس، تا خیلی از انتخاب اولیه و مقصد تحصیلی اصلی خود یعنی کانادا دور نشده اید، قصد داریم تا با ارائه راهکاری موثر، امکان تحصیل رایگان در کانادا را به شما معرفی کنیم و شما را با شرایط بورسیه تحصیلی کانادا آشنا سازیم.

تحصیل رایگان در کانادا

این روز‌ها شاید در خیلی از تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی با عنوان تحصیل رایگان در کانادا روبرو شوید و اینطور فکر کنید که استفاده از این مزیت سهل و آسان است! اما همانطور که به شما گفتیم، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا ملزم به پرداخت شهریه هستند. در واقع شهروندان بومی و کانادایی هم از این قاعده مستثنی نبوده و باز هم نیاز به پرداخت مقدار کمتری از شهریه به دانشگاه‌های این کشور را دارند.

پس ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تحصیل رایگان در کانادا به چه معنی است؟ اگر بخواهیم به طور مختصر این موضوع را به شما توضیح دهیم، تحصیل رایگان تنها مختص دانشجویان ممتازی است که موفق به دریافت بورسیه کامل تحصیلی از یک موسسه و یا دانشگاه کانادایی شده اند.

از این رو در تمام ترم‌ها و سال‌های تحصیلی خود در کانادا، معاف از پرداخت شهریه بوده و ممکن است مشمول سایر مزایا از جمله اقامتگاه رایگان و پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا نیز شوند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که فاند و یا همان بورسیه تحصیلی در کانادا تنها به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط اختصاص داده می‌شود و بخاطر محدود بودنشان، رقابت بر سر دریافت آن‌ها از سراسر دنیا بسیار زیاد است.
به طور معمول تعداد بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی به نسبت مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا بسیار کمتر بوده و اغلب به دانشجویان بومی این کشور اختصاص می‌یابد. اگر همچنان مایل به تحصیل رایگان در کانادا هستید، در ادامه به شرایط کلی بورسیه تحصیلی کانادا توجه کنید.

تحصیل رایگان در کانادا | شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

معمولاً بورسیه تحصیلی کانادا به صورت merit-based و یا همان مبتنی بر شایستگی دانشجو است و در صورت وجود شرایط عالی تحصیلی، بورسیه تحصیلی کامل و یا همان فول فاند به دانشجو اهدا می‌گردد.

از این رو اگر متقاضی دریافت بورسیه کانادا و تحصیل رایگان هستید، باید دارای شرایط زیر باشید:

  • حداقل نمره زبان ۶.۵ تا ۷ آیلتس و تافل
  • براساس رشته و مقطع تحصیلی دارای نمرات بالای آزمون‌های بین المللی GRE، GMAT و یا SAT باشید.
  • از نمرات تحصیلی بالا، خصوصاً در دروس اصلی رشته تحصیلی خود برخوردار باشید.
  • بنابر شرایط اعلام شده توسط موسسه و یا دانشگاه ارائه دهنده بورسیه کانادا، از حداقل معدل بالای ۱۶ (معادل GPA ۳.۵ تا ۴) برخوردار باشید.
  • دارای رزومه تحصیلی و انگیزه نامه موجه و قابل قبول برای اثبات توانایی‌های تحصیلی به دانشگاه باشید.
  • از توصیه نامه اساتید دانشگاهی برای مقاطع تکمیلی برخوردار باشید.
  • دارای فعالیت‌های فوق برنامه چشمگیر نظیر مقاله علمی، پژوهش و پروژه‌های تحقیقاتی و یا سوابق کاری مرتبط باشید.
  • توانایی انجام موفق مصاحبه بورسیه تحصیلی کانادا را با عوامل پذیرش دانشگاه داشته باشید و بتوانید به خوبی توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید.
  • دارای سن و گپ تحصیلی بالا نباشید (به طور معمول بنابر قوانین دانشگاه‌های کانادا، حداکثر سن مورد پذیرش برای مقطع کارشناسی و ارشد بین ۲۶ تا ۲۹ و برای مقاطع دکترا و فوق دکترا بین ۳۰ تا ۳۵ سال است)، اما ممکن است شرط سنی کمتری برای اخذ بورسیه تحصیلی تعیین شده باشد که باید از طریق دپارتمان پذیرش دانشگاه از آن مطلع شوید.
  • دارای نامه تمکن مالی باشید. این درست که قصد دارید با استفاده از بورسیه کانادا، تحصیل رایگان در این کشور را تجربه کنید، اما از آنجایی که باید پیش از درخواست بورسیه برای پذیرش تحصیلی دانشگاه اقدام کنید، نباید اتکای صد در صد به منابع مالی بورسیه را از خود نشان دهید، اگر به هیچ وجه قادر به ارائه موجودی حساب بانکی به دانشگاه کانادایی نیستید، باید این موضوع را اثبات کنید و از رزومه تحصیلی فوق العاده خوبی برخوردار باشید.
  • ممکن است بنابر تقاضای دانشگاه مربوطه، آزمایش مدیکال و گواهی سوء پیشینه دانشجو نیز درخواست شود.
  • شما باید ترجمه رسمی ریزنمرات و مدارک خود را پیش از موعد ددلاین بورسیه کانادا برای دانشگاه مورد نظر بفرستید.
  • باید به تکمیل بودن اطلاعات فرم درخواست، ناقص نبودن مدارک تحصیلی اطمینان داشته باشید و اطلاعات ارائه شده توسط شما در هنگام مصاحبه، با مدارک و اطلاعات ارائه شده به دانشگاه مطابقت داشته باشد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است بورسیه تحصیلی کانادا به صورت فول فاند و کامل نباشد و تنها بخشی از شهریه و یا هزینه‌های تحصیلی دانشجو را پوشش دهد. از این رو فرد باید برای موفقت در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، از حداقل موجودی حساب و تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا برخوردار باشد.

وابستگی کامل به کمک هزینه تحصیلی در کانادا و نداشتن هیچگونه توانایی مالی برای تحصیل در خارج از کشور، به جز موارد استثناء و تامین کلیه هزینه‌ها توسط دانشگاه و یا دولت کانادا قابل قبول نبوده و موجب ریجکت ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.

اگر مایل به اقدام برای بورسیه کانادا و تحصیل رایگان در کانادا هستید، حتماً باید از نمرات و رزومه تحصیلی قابل قبول خود برای شروع کار مطمئن باشید، سپس باید در هنگام درخواست نامه پذیرش تحصیلی و ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظر خود در کانادا، در مورد شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاهی و سایر کمک هزینه‌های تحصیلی در این کشور تحقیق کنید.

در صورتی که شرایط تحصیلی شما با قوانین و شرایط اعلام شده توسط سازمان بورسیه کانادا مطابقت داشته باشد و به اصطلاح واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی باشید، باید به سرعت و پیش از اتمام زمان شرکت در برنامه بورسیه کانادا مدارک خود را برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید.

در صورتی که با درخواست بورسیه شما در کانادا موافقت شود، می‌توانید تحصیل رایگان در این کشور را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید.

انواع بورسیه تحصیلی کانادا

در حالت کلی هر ساله اغلب دانشگاه ها، موسسات آموزشی دولتی و خصوصی و برخی از ارگان‌ها نسبت به اهدای محدود انواع بورسیه تحصیلی کانادا به شرح زیر اقدام می‌کنند:

تحصیل رایگان در کانادا | شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

  • بورسیه دانشگاهی کانادا
  • بورسیه یا اسکالرشیپ مالی (براساس نیاز مالی به دانشجویان ارائه می‌شود)
  • بورسیه کانادا مبتنی بر شایستگی
  • بورسیه کشور‌های در حال توسعه
  • بورسیه دولت فدرال
  • بورسیه موسسات خصوصی
  • اسکالرشیپ Part برای پوشش بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا

شما این امکان را دارید تا شانس خود را برای دریافت بورسیه کانادا امتحان کنید و با هزینه بسیار کم و حتی رایگان، تحصیل در این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر را تجربه نمایید. دانشجویان بین المللی این امکان را دارند تا برای حداکثر ۲۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شده و از این طریق بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را پوشش دهند.

همچنین معمولاً بورسیه‌های مقاطع تکمیلی دانشگاه‌های کانادا به غیر از پوشش هزینه شهریه دانشگاه، شامل اقامتگاه دانشجویی رایگان، کمک هزینه زندگی ماهانه و پوشش هزینه رفت و برگشت به کشور مبدا برای حداکثر یک تا دوبار می‌شود.

از این رو اگر دارای سوابق تحصیلی درخشان و مورد پذیرش دانشگاه‌های کانادا هستید، در ارزیابی تحصیلی شرکت کرده و پس از اطمینان از داشتن شرایط لازم، برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا اقدام نمایید.

منبع: سایت مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج