۱۰۸۶۵۱۶
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

خطیب‌زاده: هیچ مذاکره دوجانبه‌ای با آمریکا نداریم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت:‌ ما منتظر اقدام آمریکا هستیم. بازگشت آمریکا به برجام به صورت اتومات نیست، با یک امضا خارج شدند و با یک امضا نمی‌توانند وارد شوند.

انتخاب: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت:‌ ما منتظر اقدام آمریکا هستیم. بازگشت آمریکا به برجام به صورت اتومات نیست، با یک امضا خارج شدند و با یک امضا نمی‌توانند وارد شوند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی بیفتد که ایران، آمریکا را عضو برجام بپذیرد؟ اظهار داشت: ما منتظر اقدام آمریکا هستیم. اقدام هم یک رفع تحریم موثر و این یعنی همه تحریم‌هایی که بعد از روی کار آمدن ترامپ با گردن کشی درباره نرم‌های بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام رخ داد باید به صورت موثر لغو شوند و ما باید آثار رفع تحریمی را در ایران ببینیم. یک امضا بر روی کاغذ کفایت نمی‌کند و پاسخش امضا بر روی کاغذ است. ما آنچه منتظریم اظهارنظر این و آن نیست. سرمایه این ملت قابل دسترسی باشد. نفت مبادله و پولش برگردد و زنجیره‌ای از آثار رفع تحریمی را ببینیم. هر زمان این اقدام را از سوی آمریکا ببینیم متناسب با آن پاسخ خواهیم داد.

وی گفت: بازگشت آمریکا به برجام به صورت اتومات نیست، با یک امضا خارج شدند و با یک امضا نمی‌توانند وارد شوند.

خطیب‌زاده بیان کرد: اگر دولت بایدن دنبال تصحیح مسیر غلط آمریکاست باید اقدام کند. ما تنها به اقدام آمریکا نگاه خواهیم کرد و همچنان منتظریم ببینیم اقدامی صورت می‌دهد و اقدام آن مبنای پاسخ متناسب ما خواهد بود.

او در پاسخ به سوالی دیگر گفت: هیچ مذاکره‌ دوجانبه‌ای با آمریکا نه لازم است و نه در این خصوص خواهیم داشت. آمریکا لازم است به تعهداتش برگردد و اگر این اقدام صورت بگیرد در چارچوب کمیسیون مشترک برجام امکان گفت‌وگو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکر خدا

    • بدون نام

      بله دوجانبه نیست دست به دامن قطر شدین

    • بدون نام

      یک درصد به فکر مردم زیر خط فقر باشید بروید مذاکره کنید بخاطر ملت

      پاسخ ها

      • یاران

        کاربر گرامی مگر بیش از ده سال مذاکره نکردن؟ مگر ندیدی رئیس جمهوری آمریکا درمقابل رسانه های خارجی از برجام خارج شد وعهدشکنی کردن که در تاریخ بايد توان بالای بدن، نه فقط به ایران درتمام جهان بدنام وعهدشکن شدن ،الان هم طلبکار هستند دانسته میگی گفتگو باکشور پیمان شکن بکنیم ،ایران و آمریکا دیگر به هیچ وجه به توافق نخواهد رسید رفت سی سال دیگه

    • abbas moradi

      افرین داره حرف بزن اون هم حق را بگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج