۱۰۸۸۴۴۷
۷۶ نظر
۵۰۳۱
۷۶ نظر
۵۰۳۱
پ

عجز و فریاد «سحر» برای خودش بود یا ما؟

ویدیو اخیر از صحبت‌های انتقادی سحر زکریا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود سخنانی که البته خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند و معتقدند تلاش این هنرپیشه از یاد رفته برای جلب توجه است.

برترین‌ها: روزانه انسان‌های بیشماری در سراسر دنیا از جمله ایران، قربانی کرونا می‌شوند یا با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.تازه‌ترین قربانی‌های کرونا هم، علی انصاریان و مهرداد میناوند از چهره‌های مطرح ورزشی بودند که هنوز هم داغدارشان هستیم. این یعنی کرونا خطرناک‌تر از آن چیزی است که می‌پنداریم.
عجز و فریاد «سحر» برای خودش بود یا ما؟
کافی است نکات بهداشتی را رعایت نکنیم و یا محدودیت‌هایی را برای مهار آن در نظر نگیریم آنوقت است که به جانمان می‌افتد و آن اتفاقی که نباید می‌افتد. همه مردم دنیا به این موضوع واقف‌اند که یک لحظه ماسک از صورتشان جدا نمی‌شود. سحر زکریا، بازیگر سینما و تلویزیون که اخیرا با موضوعات مختلفی بسیار پرحاشیه شده است در لایو صفحه مجازی‌اش به طرز عجیبی نسبت به موضوع عدم خرید واکسن‌های خارجی نامعتبر واکنش تند و اعتراضی نشان داد و با فریادهای پی در پی، واکسن خارجی با هر شرایطی را برای سلبریتی‌ها و مردم خواستار شد. این ویدیو از صحبت های انتقادی سحر زکریا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.
عجز و فریاد «سحر» برای خودش بود یا ما؟
سخنانی که البته خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند و معتقدند تلاش این هنرپیشه از یاد رفته برای جلب توجه است. اما برخی هم به سخنان او واکنش‌های تندی نشان دادند. چرا او فکر می‌کند سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها تافته جدا بافته هستند و خونشان از بقیه مردم رنگین تر است؟ شاید هم ایشان تصمیم گرفته‌اند که با اظهارات نسنجیده، خودش را بر سرزبان‌ها بیندازد.
محمدرضا هاشمی در روزنامه شهرآرا نوشت: سحر زکریا همیشه با خنده‌های منحصربه‌فردش در خاطره ما یادآوری می‌شود. بسیاری از ما پای سریال‌هایی چون «پاورچین»، «مرد دوهزارچهره» و «قهوه‌تلخ» بارها و بارها خندیده‌ایم. خنده‌هایی که بازی خوب و طنزآلود سحر زکریا نقش مهمی در بروز آن‌ها داشته است. اما حالا ورق برگشته و چند روزی است ویدئوهای پربازدیدی که منبع آن‌ها لایو اینستاگرام خانم زکریاست، در اینستاگرام دست‌به‌دست می‌شود، ویدئوهایی که نشان می‌دهد خبری از آن خنده‌ها نیست و سحر زکریا درحالی‌که اشک می‌ریزد و به‌معنای دقیق کلمه فریاد می‌زند، انتقادهایی را خطاب به دولتمردان کشور بیان می‌کند.
عجز و فریاد «سحر» برای خودش بود یا ما؟
او از وضعیت نامساعد اقتصادی می‌گوید، از نبود برخی داروها در بازار و مهم‌تر از همه واکسن کرونا. زکریا که از مرگ مهرداد میناوند و علی انصاریان سخت ناراحت است، با انتقاد از عملکرد دولت از آن‌ها می‌خواهد از هرکجا که شده است واکسن کرونا تهیه کنند تا نگرانی مردم کمتر شود. میزان هیجان و عصبانیت در این لایو آن‌قدر بالا بود که او در اظهار نظری عجیب دولت قبل را با دولت تدبیر و امید مقایسه می‌کند و می‌گوید رئیس‌جمهور قبلی فرد بهتری بود. بااین‌حال مهم‌ترین مطالبه او خرید واکسن است. این سخنان خانم بازیگر با واکنش‌های زیادی در فضای‌مجازی همراه بود.
برخی این واکنش او را حرف دل بسیاری از شهروندان جامعه می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که این بهترین بازی خانم زکریا در چند سال گذشته بوده است. در این میان، یکی از روزنامه های نام‌آشنا هم با انتشار مطلبی تلاش کرده است لایو سحر زکریا را در جهت خط‌مشی روزنامه خود استفاده کند. عده‌ای دیگر اما معتقدند که زکریا با این کارش به‌دنبال دیده‌شدن بوده است. برخی مردم هم از عملکرد دولت درباره کرونا دفاع کرده‌اند، یکی از آن‌ها نوشته است: «کی گفته در ایران واکسن دیر خریدن، کشورهای دیگه که مثلا زود خریدن یا خودشون ساختن چرا آمار مرگ‌ومیرشون زیاده؟! شما به آمار مرگ‌ومیر آمریکا، روسیه و انگلیس نگاه کنین.» اما باید دید چه‌چیز باعث شده که سحر زکریا چنین عاجز و درمانده شود؟ اگر بگوییم که او می‌خواسته است با این کار نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد، منصفانه نیست، چون بی‌گمان می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر و با استفاده از هزار ترفند، ویدئوهایش را در فضای‌مجازی پربازدید کند.
عجز و فریاد «سحر» برای خودش بود یا ما؟
اگر بگوییم حرف‌های او حرف دل مردم جامعه است، بازهم راه را اشتباه رفته‌ایم‌ یا اگر مثل روزنامه‌ای که چند خط بالا تر از آن نوشتیم، بگوییم که این‌ها همان سلبریتی‌هایی هستند که چند سال قبل مردم را تشویق می‌کردند به دولت روحانی رأی دهند و حالا تاب نتیجه‌اش را ندارند، این هم چندان صحیح به نظر نمی‌رسد. آنچه ما می‌دانیم این است که وضعیت خاص کرونایی و ازدست‌دادن هم وطنان بسیاری را اندوهگین کرده است. مردم با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تلاش‌های زیادی برای کنترل بیماری و تهیه واکسن در شرایط تحریم انجام شده است و هر شهروندی حق دارد نظر خود را بیان و از عملکرد مسئولان انتقاد کند.
اما شیوه بیان این انتقادها هم اهمیت دارد، به‌ویژه وقتی ما به‌عنوان یک چهره شناخته‌شده و از طریق فضای‌مجازی با مردم سخن می‌گوییم. هرچند هیچ‌کس جای کس دیگری نیست و ما نمی‌دانیم چرا سحر زکریا که سال‌ها باعث آوردن لبخند به خانه‌هایمان بود، این‌گونه آشفته است و همه ناراحتی‌اش را فریاد می‌زند، اما باید به خاطر داشته باشیم که هیچ نقدی در فضای احساسی و هیجانی، نه درست شنیده می‌شود و نه به نتیجه می رسد.
فاطمه کریمخان در ایسنا نوشت: موج اخیر علیه سلبریتی‌ها تا آنجا که آنان را در مورد موضع نادقیق و احساساتی‌شان درباره واکسن کرونا به چالش می‌کشد منطقی است اما استفاده سیاسی از ابراز احساسات در این سطح در حالی‌که واکنش سلبریتی‌ها نه موج‌سازی بلکه موج‌سواری روی خواسته‌ای عمومی است، هزینه‌هایی بیشتر از فایده مقطعی و سیاسی آن به همراه خواهد داشت.
این تنها سلبریتی‌ها نیستند که این روزها مجموعه کشور را متهم به بی‌کفایتی در مورد تدبیر علیه ویروس کرونا و خرید واکسن می‌کنند. علت آن هم خلاف آنچه یک جریان خاص رسانه‌ای مایل است بازنمایی کند، نه موضع غلط سلبریتی‌ها بلکه خروج مرجعیت رسانه‌ای از داخل کشور و گردش آن به سمت شبه‌رسانه‌هایی مانند «من‌وتو» و «اینتل» است. پرونده‌سازی و تخریب سلبریتی‌ها و به خفقان‌کشیدن و ساکت‌کردن آنان، چالش اصلی درباره مرجعیت رسانه‌ای در نظر عموم مردم را برطرف نمی‌کند و حتی موج‌های احساساتی مانند #واکسن_بخرید را هم کنترل یا متوقف نمی‌کند. به فرض که این حمله‌ها منجر به سکوت سلبریتی‌ها در انتخابات آینده شود، نباید در مورد نقش این گروه‌های اجتماعی در تحولات سیاسی کشور بزرگ‌نمایی کرد و به خطا افتاد. سهل است، باید در نظر گرفت که حفظ این سرمایه‌های اجتماعی برای بهره‌گیری از الگوی جریان دومرحله‌ای ارتباطات در مقاطعی می‌تواند ضروری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قشنگ معلومه حال روحیش به کلی خوب نیست

      پاسخ ها

      • امیری

        حال شماخوب نیس که کسی که داره درباره اوضاع و احوال بدجامعه میگه حال بدمیبینید

      • بدون نام

        برای جون ما هم جون خودش تعجب داره مگه

      • بدون نام

        یکی هم درست منطقی اعتراض میکنه شک ایجاد کنید

      • بدون نام

        جراتش حداقل از هممون بیشتره

      • ایران وطنم

        این فریاد هشتاد میلیون ملت گرفتار ایران بود که از گلوی سحر عزیز بیرون آمد...درود بر شیر زن ایرانی

      • بدون نام

        درود به شرف سحر من هم مثل اون فکر میکنم

      • بدون نام

        حتما کی مرام بی مرام بی وجود دوست دارید

    • بدون نام

      اگر عجز این خانوم برای خودشم باشه که نمیتونه خرجیشو بده ناراحت کننده است اما این نکته مهمه که فقط ایشون تو جامعه نیست که این مشکل رو داره هزاران نفر از خرجی بچه و خانوادشون موندن چه برسه به خودشون....

      پاسخ ها

      • عبدالله

        درووود

      • بدون نام

        همینو بگو
        والا حال ماهم دست کمی از ایشون نداره
        منتها چون ما مشهور نیستم کسی حرفمونو گوش نمیده

      • م ، ص

        فرقی نمیکنه چون حال اون هم حال ماست .

      • خونابی

        هر کسی که به اوضاع موجود اعتراض میکنه میگین میخاد خودشو نشون بده ٬با این طرز تفکر نباید انتظار داشته باشین سلبریتی ها کاری برای مردم بکنند مردم عادی هم صداشون به جایی نمیرسه

    • بدون نام

      در اینکه بخشی از حرف هاش درست بوده شکی نیست. مثلا خود ما برای یک آنتی بیوتیک که خیلی عادی و فراوان بود مجبور شدیم چقدر سگ دو بزنیم تا پیدا کنیم.
      این را هم در نظر بگیریم ایشون خانم هستند و احساسات رقیق تری نسبت به آقایون دارند. بگذریم که مسئولان کلا احساس ندارند.

      پاسخ ها

      • عبدالله

        دروود

      • بدون نام

        اخرشو گل گفت مسئولین ما از سنگ هم سنگدل ترن

      • بدون نام

        شرف بر درودت

    • بدون نام

      مسئولین هم به فکر ما نیستند چه برسه سحر زکریا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دوتا رچو‌چطور کنار هم میاری تو

      • خودم

        اینا خودشون باعث این وضعیت مردم هستند و الان دارن سر کی داد میزنن.اینا خودشونو جر دادن تا روحانی رای اورد حالا سزاوار اینن که خودشون رو پاره کنن

    • بدون نام

      این که خانم زکریا چه نیتی داشته، هیجانی بوده یا خیر و... بماند، ولی این را می گویم که این حرفها حرف دل ما هم هست. متاسفانه موارد زیاد دیگری به غیر از واکسن کرونا وجود دارد که نشان دهنده عجز و ناتوانی و شاید هم بی تفاوتی دولت نسبت به سلامتی مردم است. یک نمونه کمبود شدید انسولین پس از گذشت چندین ماه از وعده های رنگارنگ وزیر و معاون و... در این خصوص است.نمونه دیگر واکسن آنفولانزا و...

      پاسخ ها

      • بلاك بينك هو الحب

        درست گل گفتی

      • بدون نام

        چرا انقدر بی انصافین شما فقط میخواید ایران خراب کنید واقعا نمی فهمید تحریمیم پس کشورهای دیگه این همه کشته داده چی

    • بدون نام

      هرچی بود خوب بود

    • خال قدیم

      خانم زکریاماهم میدانیم دولت قبلی بهتربوداماگویاشمانمیدانی این دولت همان دولتی است که خودشماسلبریتی هاوفوتبالیستهابرای به قدرت رسیدنش مچ بندبنفش میبستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم فقط شما می‌دانید که دولت قبلی بهتر بود چون کسی این حرفو نمیزنه

      • بدون نام

        همین الان هم باید گفت دولت بسیار خوب و باتدبیری داریم که توانست تحریم بسیار فراگیر آمریکا و کرونا رو با هم کنترل کنه و کشتی رو به‌سلامت از توفان‌هایی که تو این سه سال اخیر بود عبور بده و ترامپ در حسرت بمونه!

      • بدون نام

        به سلامت؟! کدوم سلامت؟!!!!

      • بدون نام

        دولت احمدی نژاد که زیادی خوب بود سرطان کامل بود ,با فروش نفت بشکه ای 120دلار ,خزانه خالی تحویل داد و چند تا قطع نامه سازمان ملل و هزار تا مصیبت دیگه که تا سالهای سال چوب ندانم کاری های اون آقا را می خوریم

      • بدون نام

        احسنت

    • عجب

      مهمه که این فریاد ها برای کی بود؟؟ اصلا
      مهم اینه که یه روزی ماهم باید این سکوت رو کنار بزاریم و بغضمون رو کنار بزنیم و بلاخره ماهم فریاد بزنیم!

    • بدون نام

      خب معلومه که برای خودش. بیکاری بهش فشار اورده طفلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کتاب بخون یکم

      • بدون نام

        به تو فشار میاره یه وقت

      • بدون نام

        والا بیکاری به تمام مردم فشار آورده .فقط جرات اعتراض ندارن

      • بدون نام

        خیلی بی انصافی

    • علیرضاکارگر

      همین خانم به اصطلاح سلبریتی که تولایوبخاطرمردمش جیغ های بنفش میکشه...موقع انتخابات بادوستاش چنان برای روی کارآمدن دولت بنفش تلاش کردن که بیاوببین..حالادلسوزمردم شده..خرهمون خره فقط آخورش عوض شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطش

      • بدون نام

        جناب علیرضا
        خوش بحالت شما معصومید و هرگز دچار خطا و اشتباه نمیشید
        اما خانم زکریا و ما آدمای معمولی دچار خطا و اشتباه میشیم
        شما به بزرگواریتون ببخشید

      • بدون نام

        احسنت عزیزم حرف دلمو زدی

    • بدون نام

      حرف دل مردم زده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی میکشیم از دست شماست

    • بدون نام

      انسان اگربه فکر خودش نباشه بفکر دیگران هم نیست ازهر جهت که گفته باشه درست وبا گفته .

    • بدون نام

      این قدر حاشیه سازی نکنید برای هنر مندان مامثلا خوانواده خودمان هنرمند هارا دوست داریم.

    • بدون نام

      ایکاش بجای زدن هم بفکر بهتر شدن هم تلاش می کردیم.

    • بدون نام

      بجای خراب کردن حال دیگران حرفی بزنیم که حال دیگران خوب شود.

    • بی نام

      در کشور ما هر کی حرف راست بزند میگویند خود نمایی میکند ایشون حرف درست را گفته.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ع،ر

      دیگه‌فرق‌نمی‌کند‌برای‌کی‌مهم‌این‌است‌که‌
      خواست‌همه‌مردم‌است‌مردعزیز‌بازی‌نخورند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والله اعلم کی تقصیر دا ره

    • بدون نام

      برای خود بودن که شکی نیست ولی !!نسلن تحت یه شرایط و فازی جو گیر میشود .این نوع تلفیقی از هردو نوع بود .بلاخره ادمه دیگه همین باعث شد ینده برای اولین بار یهمم این کی بود گرچند آنچنان نبود که درخاطرم بماند.این بنده خدا خواست بگوید مهناز تنها سلبریتی نیست کسانی دیگه هم هستند که مثل اون غصه اغیار یخورند.!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی گفتی تو??

      • بدون نام

        چند دفعه از روش خوندم معنی نمی داد حرفات

    • عبدالله

      حرف ملت هم همین هست

      چرا تعجب میکنید؟؟!

    • بدون نام

      دمش گرم زکریا

    • بدون نام

      اوضاع مملکت خرابه ولی جیغ جیغ ایشون صد در صد برای خودشه بیا یه پروژه چند میلیاردی بهش پیشنهاد بدن ،اگه دیگه حرف زد نهایت همدردیش میشه پست بذاره تو اینستا مثل بقیه بازیگرانی میلیاردی

    • کامی

      یه مرد نبود این حرفا رو بگه حالا هم که خانم ذکریا مشکل ماها رو گفتن دیگه ...

    • علی طاهری

      برای‌ اینکه‌ خودی‌ نشون‌ بده‌ بخاطر‌ همین‌ دادوفریاد‌میزد‌ این‌ زن‌ ازبس‌ خونه‌ نشین‌ شده‌ و ...

    • سعید دین محمدی

      اینها که بازیگری بلد نیستند تا از اون راه پول دربیارند حالا میخوان که فالوور جذب کنند از اینستاگرام پول دربیارن

    • بدون نام

      حتی اگر برای جلب توجه هم باشد او هم یک انسان است مثل من وتو خسته و ناامید و افسرده شاید نباید غمش را به تصویر می کشید سوال اینجاست که ما را چه شده قضاوت می کنیم و توهین می کنیم چرا یاد نمی گیریم قاضی کس دیگری است یک نگاه به خودمان بیاندازیم مگر از اشتباه مبرایم کاش احترام به هم رایاد بگیریم

    • مویدی

      فریاوهشتاد میلیون جمعیت ایران بود

    • بدون نام

      دمش گرم که ازخیلی ازمردها مردتراست.

    • بدون نام

      حرف دل مردمو زد

    • نفس بهراد

      دیونه اس این
      چطور وقتی تو همه فیلمای مهران مدیری بود حرفی از اون بازیگرای خونه نشین نمیزد اما الان خوب داره میکشه

    • بدون نام

      صد درصد برای خودش داره جیغ جیغ میکنه

    • رضا

      یک نفر هم که داره حرف حق میزنه ، ترور شخصیتیش می کنید ؟
      بهش میگید ، هنرپیشه از یاد رفته ؟ مثلا اونایی که از یاد نرفتند ، تو این دوران کرونا چقدر فعالند که ایشون نیست ؟
      اگه بقیه سلبریتی ها هم اعتراض می کردند ، مطمئن باشید که تا حالا این مسخره بازی تهیه واکسن تموم شده بود .

    • محبوبه

      واکسن نامعتبر خارجی ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این واکسن های نامعتبر خارجی را خیلی از کشورها دارن می‌خرن و به مردمشون تزریق می‌کنند !!! ..

    • بدون نام

      بازیش نمیدن بهش فشار اومده

    • امیرعلی سعادتی

      دیوانه چه بازی در اورد

    • بدون نام

      چه فریادمسخره ای که فقط برافوتبالیستها و بازیگراس

    • هموطن

      حال روحی همه خرابه هم کرونا هم تحریم هم مرگ عزیزان، خانم زکریام مثه ما،،

    • بدون نام

      واقعا براش متاسف ام
      خدایا خودت این بنده ها رو آروم کن
      اینا همش دوری از خداست
      با ارحمن الراحمین

    • الحب الوردي الأسود

      معلومه برای خودش و خانوادش و بستگانش:) برا ما چرا اخه؟..!

    • بدون نام

      بخدا همه ملت به تنگ اومدیم خانم سحر گفتن

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای جامعه‌ای کا که اینا شدن الگوی یعضیا.

    • بدون نام

      درود به شرف و غیرت و شجاعت خانم ذکریا بعضی ها فقط اسم مرد رو به یدک میکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج