جاباما
۱۰۸۹۱۷۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۳ نمونه مشکوک در اصفهان کرونای انگلیسی نبود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: تاکنون از ۳ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در اصفهان نمونه گیری و به تهران ارسال شده، اما هیچ کدام به عنوان کرونای انگلیسی شناسایی نشدند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: تاکنون از ۳ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در اصفهان نمونه گیری و به تهران ارسال شده، اما هیچ کدام به عنوان کرونای انگلیسی شناسایی نشدند.

آرش نجیمی اظهار کرد: در استان اصفهان فقط از افرادی که از کشورهایی که در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونا وجود دارد، در ترمینال فرودگاه نمونه گیری می شود و این نمونه ها برای تشخیص کرونای انگلیسی به تهران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۳ مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در اصفهان نمونه گیری و به تهران ارسال شده است، گفت: هیچ کدام از این ۳ مورد به عنوان کرونای انگلیسی شناسایی نشدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موارد مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی باید از کشوری آمده باشند که این ویروس در آنجا شیوع دارد، افزود: فرد باید از کشورهای منشأ گونه جهش یافته ویروس مثل انگلیس و هلند آمده باشد و یا در دو هفته گذشته به آن کشورها سفر کرده باشند و در گذرنامه هایشان مشخص باشد.

وی در مورد انتشار فایل صوتی منسوب به پرستاری در اصفهان که از شناسایی مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی خبر می دهد، توضیح داد: اخبار مرتبط با بیماری را رییس یا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام می کنند و هرگونه خبری در این رابطه حتما باید از سوی مراجع رسمی تایید شود.

نجیمی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بارها از این قبیل فایل ها و مطالب در فضای مجازی منتشر و هر بار رد شده است، اما جای تعجب دارد که هنوز مورد توجه قرار می گیرد. قطعا اگر موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان داشته باشیم اولین فردی که آن را اعلام می کند سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی است، همانطور که تاکنون تلاش کرده ایم اطلاعات به روز را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی تفاوت زیادی با ویروس کرونایی که هم اکنون شایع است ندارد، تصریح کرد: ویروس کرونای انگلیسی فقط جهش پیدا کرده و قدرت انتقال آن افزایش یافته است، ولی به گونه ای نیست که مردم بخواهند منتظر بیماری جدیدی باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه به وضعیت کنونی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران بستری کووید با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شده است که باعث شده میانگین تعداد بیماران بستری کووید از ۷۰ به بالای ۸۰ نفر برسد، همچنین تعداد کل موارد بستری که زیر ۴۰۰ نفر بود به عدد بالای ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعات بیماران کووید از هفته های پیش زیاد شده است، گفت: متاسفانه تقریبا هشدارهایی که از قبل داده شده بود را می بینیم و شرایط درحال تغییر است، همانطور که در رنگ بندی اخیر در ۶ شهرستان استان شرایط بدتر شده و اگر این روند ادامه پیدا کند در رنگ بندی بعدی تعداد بیشتری از شهرستان ها به سمت بدتر شدن تغییر وضعیت می دهند.

نجیمی با بیان اینکه در اواخر آذرماه شاهد فروکش کردن روند همه گیری با همکاری بالای مردم، رعایت جدی محدودیت ها، کاهش ترددها و استفاده ۹۰ درصدی افراد جامعه از ماسک بودیم، افزود: این درحالی است که هم اکنون استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده و محدودیت ها جدی اجرا نمی شود. متاسفانه مردم دچار فرض اشتباهی در مورد تمام شدن بیماری یا عدم افزایش مجدد بیماری و مرگ و میر شده اند، این فرض اشتباه باعث شده بسیاری از افراد به مسافرت بروند، دورهمی های خانوادگی را شروع کنند و همین موارد باعث می شود اتفاقات تلخی بیفتد.

وی با تاکید براینکه اگر با همین وضعیت جلو برویم قطعا در اسفندماه وضعیت به مراتب بدتری خواهیم داشت، گفت: بعد از بحران آبان ماه بسیاری از خدمات درمانی که باید به بیماران غیر کووید می دادیم تعطیل کردیم اما مدتی است توانسته ایم خدمات درمانی مورد نیاز مردم را از سر بگیریم، با این وجود نگرانیم با افزایش موارد کووید و نیاز به تخت بستری، مجددا مجبور به تعطیلی یکسری از خدمات درمانی غیرکووید شویم که مورد نیاز مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج