۱۰۹۰۳۹۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

۳ ویژگی ممتاز جلال حسینی؛ عالیجناب تداوم

ستایش از کاپیتان درجه یک پرسپولیس به‌کار تکراری هواداران فوتبال در هفته‌های اخیر تبدیل شده، اما درخشش بی‌پایان جلال حسینی چاره‌ای جز این تکرار باقی نمی‌گذارد. حسینی که فصل گذشته یک خط در میان نیمکت‌نشین شده بود تا آماده باقی بماند، در فصل جاری با جدایی شجاع خلیل‌زاده ناچار شده به شکل حداکثری در خدمت تیم باشد

روزنامه همشهری: ستایش از کاپیتان درجه یک پرسپولیس به‌کار تکراری هواداران فوتبال در هفته‌های اخیر تبدیل شده، اما درخشش بی‌پایان جلال حسینی چاره‌ای جز این تکرار باقی نمی‌گذارد. حسینی که فصل گذشته یک خط در میان نیمکت‌نشین شده بود تا آماده باقی بماند، در فصل جاری با جدایی شجاع خلیل‌زاده ناچار شده به شکل حداکثری در خدمت تیم باشد. این مسئله روی بدن کاپیتان ۳۹ساله سرخ‌ها فشار آورده و حتی باعث شد او دیدار با آلومینیوم اراک را از دست بدهد و تنها باخت پرسپولیس هم همان روز رقم بخورد، در سایر اوقات حسینی به‌شدت به تیم کمک کرده است. او علاوه بر کمک به خط دفاعی، در ۲بازی اخیر برابر تراکتور و مس رفسنجان با گل‌های ۳امتیازی‌اش گره از کار تیم گشود تا با احتساب گلش به شهرخودرو، هم‌اکنون ۳گله شده باشد. اینکه چرا جلال در چنین قله رفیعی ایستاده، بی‌گمان نمی‌تواند تصادفی باشد.

اشتهای سیری‌ناپذیر

جلال حسینی در ۳۹سالگی طوری تمرین می‌کند، طوری در هر مسابقه بر سر هر توپ می‌جنگد و طوری برای رسیدن به تک‌تک دیدارها اصرار دارد که گویا یک جوان ۱۷ساله در جست‌وجوی شهرت است. انگار نه انگار با پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر طرفیم؛ کسی که ۸ جام قهرمانی در این مسابقات کسب کرده و در فتح تمام آنها هم نقش پررنگی داشته است. این اشتهای سیری‌ناپذیر حسینی است که باعث می‌شود او نزدیک به ۲ دهه در بالاترین سطح بدرخشد. فراموش نکنید در حاشیه فینال جام حذفی ۲ سال پیش، یعنی همان مسابقه‌ای که به شام آخر برانکو در ایران تبدیل شد به‌طور گسترده شایعه خداحافظی حسینی سر زبان‌ها افتاد، اما او ماند، پارسال قهرمان لیگ شد و امسال هم نقشی حیاتی در جمع قرمزها ایفا می‌کند.

مطلقا بدون حاشیه

اگر غرولندهای تکراری جلال حسینی در مورد پرداخت دستمزدها و نیز جمله ازلی و ابدی «نمی‌خواهند قهرمان شویم» را از ادبیات او کنار بگذاریم، کاپیتان پرسپولیس تقریبا هرگز حاشیه منفی و عجیبی در زندگی ورزشی‌اش نداشته است. نه اهل کجروی‌های مرسوم برخی ستارگان سرشناس در حوزه زندگی شخصی است، نه با همبازیانش مشکل خاصی داشته و نه علیه این و آن استوری و پست اعتراضی و جنجالی گذاشته است. جلال حسینی سر پایین زندگی کرده تا آخر هر فصل سرش را بالا بگیرد. این چیزی است که فوتبالیست‌های جوان‌تر ایرانی باید بیاموزند.

جنبه حرفه‌ای

در شرایطی که حتی جوان‌ترین بازیکنان فوتبال ایران گاهی در قبال نیمکت‌نشینی اعتراضات عجیب و غریب و زننده انجام می‌دهند، حسینی از جنبه و ظرفیت حرفه‌ای بسیار بالایی برخوردار است. او فصل گذشته بارها نیمکت‌نشین شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان شد، اما هرگز اعتراض نکرد. حسینی سابقه تعویض بین ۲ نیمه بازی را دارد، همینطور به میدان فرستاده شدن در آخرین دقایق مسابقه را؛ هیچ‌کدام از اینها اما باعث نشد او احساس کند ‌شأن و منزلت حرفه‌ای‌اش آسیب دیده است.

جلال در آستانه جام‌جهانی۲۰۱۸ با کج‌سلیقگی کارلوس کی‌روش از فهرست تیم ملی حذف شد، اما به جای ناامیدی جدی‌تر از قبل به کارش چسبید. حتی همین حالا هم شایعاتی وجود دارد در مورد اینکه یحیی گل‌محمدی پیش از شروع فصل جدید نام حسینی را در لیست مازاد قرار داده بود، اما هیچ‌کدام اینها روی جلال تأثیری ندارد. او ضد‌ضربه است. محکم و قدرتمند کارش را می‌کند و از همه نظر شایسته دریافت عنوان «بهترین» به‌نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیجناب فسیل دوپینگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسادت خیلی بده عزیزم برو اب یخ بنوش

      • خشایار

        افتخارات و جام های سید جلال تو لیگ برتر از جام های کسیه تو تاریخ لیگ برتر بیشتره

        پس بسوز کیسه کش

    • بدون نام

      مرد با غیرت ارتش سرخ درود به شرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج