۱۰۹۰۴۰۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سیدمحمد موسوی: تا لحظه آخر می‌جنگم

سایت فدراسیون جهانی والیبال روز گذشته گزارش- مصاحبه‌ای منتشر کرده بود. مطلبی که خبر اصلی این سایت بود و به گپ و گفت با «سید» درباره موضوعات مختلف اختصاص داشت.

روزنامه ایران ورزشی: سایت فدراسیون جهانی والیبال روز گذشته گزارش- مصاحبه‌ای منتشر کرده بود. مطلبی که خبر اصلی این سایت بود و به گپ و گفت با «سید» درباره موضوعات مختلف اختصاص داشت. گزارشی که در ابتدا با دفاع کردن و خصوصیات یک مدافع خوب آغاز شد و در ادامه به زندگی والیبالی سید و البته بازی در کنار سعید معروف رسید.

محمد موسوی در صحبت‌هایش یک دفاع وسط خوب را اینطور توصیف می‌کند: «اولین چیزی که یک دفاع وسط باید داشته باشد، دید خوب است. او باید بتواند به خوبی حرکت بعدی پشت خط‌زن‌ها و اسپکرها را پیش‌بینی کند و البته پاهای سریع و هماهنگی هم داشته باشد. همچنین زمانبندی مناسب پریدن و جایگاه مناسب دست‌ها کلیدهای دیگری برای موفقیت هستند.»

حس درونی دفاع

موسوی ادامه می‌دهد: «با تمام اینها مهم‌ترین چیز آن احساس دفاع درون توست. احساسی که هر بار آنها (تیم مقابل) توپ را لمس می‌کنند، در دستانت حس‌اش می‌کنی. گاهی اوقات توپ سریع و غیر قابل کنترل است اما همان احساس در دستانت است که تو را به سمت مهار توپ هدایت می‌کند.»

او به عنوان یک نوجوان در دزفول راهی پیدا کرد تا از قدش به عنوان مزیت استفاده کند: «من والیبال را انتخاب کردم چون خیلی بلند بودم و به همین خاطر همیشه انتهای کلاس می‌نشستم. به علاوه من از یک خانواده والیبالی می‌آیم و از بچگی با خانواده والیبال بازی می‌کردم.»

موسوی تمرین را از پایه سوم در مدرسه آغاز کرد و در سال ۹۸ عضو تیم خوزستان در مسابقات (آموزشگاهی) رامسر بود. او سپس بازی در لیگ را با تیم‌های (لوله سازی و پتروشیمی) خوزستان آغاز کرد. سپس با جلب توجه یکی از مربیان تیم‌های مقابل، برای سه سال به پیکان پیوست و به تیم ملی جوانان هم دعوت شد.

موسوی در اولین سال حضورش در تیم جوانان، در سال ۲۰۰۴ به نشان نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید. او سپس در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مدال طلای رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا را بر گردن آویخت و در سال ۲۰۰۷ هم به عنوان سومی رقابت‌های جوانان جهان دست پیدا کرد.

استعداد استثنایی موسوی باعث شد تا در سال ۲۰۰۸ به تیم ملی بزرگسالان برسد و به سرعت تیمش را کمک کند تا به یک جام آسیایی برسد. از آن زمان تاکنون او مدال‌های مختلفی را در تورنمت‌های داخلی و قاره‌ای به دست آورده. او همچنین سهم قابل توجهی در اولین تجربه ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۳ داشت که شروعی بود برای حضور مستمر ایران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک.

بردن خاطره انگیز ایتالیا

موسوی در ادامه به افتخارآمیز‌ترین و خاطره‌انگیزترین لحظات سال‌های گذشته اشاره می‌کند: «به دست آوردن نخستین مدال جهانی من در جام قهرمانان بزرگ جهان، بزرگترین موفقیت من در یک دهه گذشته بوده است. فکر می‌کنم خاطره‌انگیز‌ترین لحظه برای مردم ایران، اولین تجربه در لیگ جهانی بود. رقابت‌هایی که در ابتدا به روسیه باختیم اما پس از آن ایتالیا را در مقابل هوادارانش برای اولین بار شکست دادیم. آن لحظه برای من هم خیلی خاطره انگیز است.»

استعداد موسوی برای دفاع تور او را به عنوان یکی از بهترین مدافعان وسط یک دهه اخیر مورد توجه قرار داده. از همان زمانی که اولین جایزه‌اش را در سال ۲۰۰۵ برد تا امروز که افتخارات زیادی را به عنوان مدافع به دست آورده است.

او درباره برد و باخت هم نظری را می‌دهد که در این سال‌ها همواره از او دیده‌ایم: «در ۱۰ سال گذشته یاد گرفته‌ام که تا لحظه آخر بجنگم و ۱۰۰ درصد توانم را در مسابقه بگذارم. در ورزش دشواری و عدم اطمینان زیاد است. گاهی در کمال ناباوری می‌بازی و گاهی هم انتظارش را نداری اما می‌بری. در هر مسابقه باید یاد بگیری چطور بجنگی و به هدف‌هایت دست پیدا کنی.»

معروف معنای خواستن را می‌داند!

اگرچه تمرکزش بر روی دفاع است اما موسوی امتیازهای زیادی را به همراه سعید معروف از حمله به دست می‌آورد. سید درباره سعید معروف می‌گوید: «معروف یکی از مشهورترین و مهم‌ترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران است که البته در سطح جهان هم شناخته شده است. یکی از شاخصه‌های اصلی شخصیت او هوش او است. معروف خیلی باهوش است، نه تنها در والیبال بلکه در تمام زندگی‌اش‌. البته که او زندگی‌اش را فدای والیبال کرده است.» موسوی ادامه می‌دهد: «کلید موفقیت معروف میل زیادش به بردن است. او معنای واقعی کلمه خواستن را می‌داند و به دنیا نشان داده که اگر خواسته‌ای وجود داشته باشد، راهی هم برای رسیدن به آن وجود خواهد داشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج