۱۰۹۰۴۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بایرن، بهترین تیم قرن بیست و یکم

هانسی فلیک، مربی بایرنبا تنها ۶۸ بازی توانسته ۶ قهرمانی کسب کند. در واقع تعداد قهرمانی‌های او بیشتر از تعداد باخت‌هایش با بایرن (۵ شکست) است.

روزنامه ایران ورزشی: هانسی فلیک، مربی بایرنبا تنها ۶۸ بازی توانسته ۶ قهرمانی کسب کند. در واقع تعداد قهرمانی‌های او بیشتر از تعداد باخت‌هایش با بایرن (۵ شکست) است.

بایرن مونیخ بار دیگر تاریخ‌ساز شد. این تیم دومین باشگاه دنیا شد که در یک سال شش قهرمانی کسب می‌کند. آنها در فینال جام جهانی باشگاه‌ها توانستند تیم تیگرس را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند. تنها باشگاه دیگری که توانسته شش‌گانه را فتح کند بارسلونا است که در سال ۲۰۰۹ و با فوق ستاره‌هایی مانند لیونل مسی و با حضور پپ گواردیولا به این دستاورد رسید.

بایرن حالا بیشترین قهرمانی را در قرن بیست و یکم کسب کرده است. تیم دوم در زمینه تعداد قهرمانی الاهلی مصر است که در جام جهانی باشگاه‌ها سوم شد. آنها در بازی رده‌بندی توانستند پالمیراس را در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر دو شکست دهند. نتیجه بازی در وقت معمول و اضافه بدون گل مساوی شده بود.

نکات جذاب

گواردیولا در پیامی ویدئویی در توییتر به تیم سابقش تبریک گفت: «به خانواده بایرن بابت این افتخار حیرت‌انگیز بسیار تبریک می‌گویم؛ اینکه آنها فاتح جام جهانی باشگاه‌ها شده و شش قهرمانی در یک فصل کسب کردند. ما بسیار افتخار می‌کنیم. من به هانسی می‌گویم که تو دومین فردی هستی که در یک فصل شش قهرمانی به دست می‌آورد! پیش از تو یک تیم دیگر هم به اسم بارسلونا این کار را کرده بود. شاید به مسی و بقیه زنگ بزنم تا یک بازی با هم انجام دهیم و تکلیف قهرمانی هفتم را مشخص کنیم! فقط بگو کجا بازی کنیم؟»

بایرن با این پیروزی آمار جالب دیگری را هم رقم زد. هانسی فلیک، مربی ۵۵ ساله این تیم با تنها ۶۸ بازی توانسته ۶ قهرمانی کسب کند. در واقع تعداد قهرمانی‌های او بیشتر از تعداد باخت‌هایش با بایرن (۵ شکست) است. فلیک که در نوامبر ۲۰۱۹ جانشین نیکو کواچ به عنوان مربی بایرن شد، با این تیم به آمار ۳۲ بازی بدون شکست پیاپی در تمامی رقابت‌ها نیز رسیده است.

فلیک همچنین از سال ۲۰۰۰ به این سو اولین مربی است که هم قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها و هم قهرمان جام جهانی (به عنوان دستیار یواخیم لوو) شده است. البته تیته در سال ۲۰۰۲ با تیم کورینتیانس فاتح جام جهانی باشگاه‌ها شد و می‌تواند با فتح جام جهانی ۲۰۲۲، به دستاورد فلیک برسد.

گروه بررسی فنی فیفا نام روبرت لواندوفسکی را به عنوان بهترین بازیکن این دوره جام جهانی باشگاه‌ها معرفی کرده است. او توپ طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این مهاجم لهستانی در نیمه‌نهایی مقابل الاهلی یک گل زد و کمک کرد تیمش با نتیجه دو بر صفر پیروز شود. در فینال هم روی ضربه سر او بود که بنجامین پاوار گل برتری بایرن را به ثمر رساند. این بازیکن همچنین در هر دو بازی، جایزه علی‌بابا کلاد را به عنوان بهترین بازیکن زمین دریافت کرد. لواندوفسکی در این فصل در ۲۸ بازی ۲۹ گل زده (یعنی ۰۳/۱ گل در هر بازی). البته او در فصل گذشته به آمار باورنکردنی ۱۷/۱ گل در هر مسابقه رسیده بود.

جایزه توپ نقره‌ای به عنوان دومین بازیکن برتر هم به آندره‌پیر ژینیاک رسید. تیگرس در این مسابقات سه گل زد که هر سه را این مهاجم فرانسوی به ثمر رساند. او حالا در ده بازی رسمی اخیر خود ده گل زده است و در هفت بازی اخیر هم شش بار توپ را به دروازه حریفان رسانده است.

جایزه توپ برنزی هم نصیب یاشوا کیمیش از بایرن شد. جایزه بازی جوانمردانه هم به الدحیل رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج