۱۰۹۱۸۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طارمی در ترکیب، غایب در پوستر

بیشتر سایت‌ها مهاجم ایرانی را برای بازی امشب برای نخستین‌بار در ترکیب اولیه پورتو مقابل یووه قرار داده‌اند

روزنامه همشهری: بیشتر سایت‌ها مهاجم ایرانی را برای بازی امشب برای نخستین‌بار در ترکیب اولیه پورتو مقابل یووه قرار داده‌اند.

فوتبال ما در لیگ قهرمانان اروپا کم نماینده نداشته. مهرداد میناوند که آن اوایل با اشتورم‌گراتز رکورد حضور ایرانی‌ها در این رقابت‌ها را زد. مهدی مهدوی‌کیا حتی به یوونتوس گل زد و علی دایی با هرتابرلین به چلسی و میلان ۳ گل زد و با بایرن‌مونیخ به فینال لیگ قهرمانان هم راه یافت. حالا همه نگاه‌ها به مهدی طارمی دوخته شده. ستاره ایرانی تیم پورتو امشب جلوی یوونتوس و یاران کریستیانو رونالدو باید ثابت کند که بیخود نگاه همه پرتغال به او نیست.

او در بازی‌های اخیر پورتو ۶بار برای این تیم موفق به گلزنی شده. طارمی به همراه هم‌تیمی‌اش اولیویرا با ۹گل در تعقیب گونچالوس ۱۴گله در صدر جدول قرار دارند با این تفاوت که اولیویرا ۶تا از گل‌هایش پنالتی بوده و با احتساب پنالتی از دست رفته این هفته‌اش اگر همه آنها را طارمی می‌زد و گل می‌کرد، حالا یک گل زده از گلزن صدرنشین بیشتر داشت. تازه، اگر او به‌جای حضور در ۶۴درصد دقایق ممکن، فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب پیدا می‌کرد شاید همین حالا آقای گلی‌اش را محتمل کرده بود. پوستر بازی امشب هم که از سوی باشگاه طراحی و منتشر شده صدای هواداران پورتو را درآورده و آنها اعتراض دارند که با وجود درخشش طارمی چرا باید عکس مارگا به‌جای او در پوستر گذاشته شده باشد.

او البته ۱۰هفته پیاپی در پوستر بازی‌ها حضور ثابت داشت. شاید به این دلیل که مهاجم ایرانی هنوز در لیگ قهرمانان کامل بازی نکرده، جای خودش را در پوستر به مارگا داده. مهدی در مرحله گروهی تنها ۳ بازی فرصت پیدا کرد که مجموع دقایق حضورش در زمین در این ۳مسابقه تنها ۲۷دقیقه بود.

پپه هم که با کریستیانو رونالدو در رئال و تیم ملی پرتغال همبازی بود امشب برای اولین‌بار مقابل دوستش بازی می‌کند. دیبالا و رمزی با یووه تمرین کردند اما آرتور همچنان مصدوم است. یوونتوس در بازی‌هایی که آرتور ملو را در ترکیب خود داشته ۲.۲امتیاز کسب کرده این درحالی است که در مسابقاتی که این هافبک برزیلی حضور نداشته تنها ۱.۸امتیاز به‌دست آورده است.

آخرین بار ۲ تیم ۴ سال پیش با هم روبه‌رو شدند که هر ۲ بازی (یک بر صفر و ۲برصفر) به سود یووه تمام شد. یووه در ۲ بازی آخرش موفق به گلزنی نشده (صفر-صفر با اینتر و باخت یک هیچ به ناپولی) و پورتو هم در ۶بازی آخر ۴تساوی و ۲برد به‌دست آورده و یووه از دسامبر به این‌سو ۳بازی را باخته. از زمانی که رونالدو به یوونتوس پیوسته، هیچ بازیکن دیگری از این تیم موفق به گلزنی در مرحله حذفی نشده. او ۳گل به اتلتیکو، ۲گل به آژاکس و ۲گل به لیون در مراحل حذفی ۲فصل اخیر به‌ثمر رسانده.

پورتو تنها تیمی است که در لیگ قهرمانان امسال در خانه خود گلی دریافت نکرده و علاوه بر این، در ۵مسابقه گذشته در این رقابت‌ها کلین شیت کرده است. آخرین گل هم که دریافت کرده‌اند توسط فران تورس از منچسترسیتی در ۲۱اکتبر بوده است.

نظر طارمی درباره رویارویی با رونالدو: «من رونالدو را بسیار زیاد دوست داشتم. دلم نمی‌خواست مثل او باشم. زیرا این غیرممکن است. چقدر ممکن است که مانند کریستیانو رونالدو یا مسی باشید. اما می‌توانیم تلاش کنیم به سطح آنان نزدیک شویم.»

دیگر بازی امشب که به‌نظر بازی زیباتری خواهد بود بین سویا و دورتموند برگزار می‌شود. معمولا در این مواقع فصل عادت داشتیم سویا را در لیگ اروپا ببینیم اما این‌بار شاگردان لوپتگی ناپرهیزی کرده‌اند و در دور حذفی لیگ قهرمانان حضور دارند. دورتموند با مربی موقت و ناموفق خود همچنان می‌بازد و امتیاز از دست می‌دهد. این باشگاه به‌تازگی با رز، سرمربی کنونی مونشن‌گلادباخ که هفته آینده با تیمش به مصاف منچسترسیتی در همین رقابت‌ها می‌رود توافق رسمی کرده است تا از فصل آینده هدایت دورتموند را به‌عهده بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج