۱۰۹۳۰۶۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کارنامه لک بیانگر عملکردش است

دستیار گل‌محمدی گفت: عملکرد هر کسی از کارنامه‌ای که برجای می‌گذارد مشخص است و حامد هم کارنامه‌اش مشخص است و حالا باید کارشناسان نظر بدهند که او خوب بوده یا بد.

روزنامه فرهیختگان: دستیار گل‌محمدی گفت: عملکرد هر کسی از کارنامه‌ای که برجای می‌گذارد مشخص است و حامد هم کارنامه‌اش مشخص است و حالا باید کارشناسان نظر بدهند که او خوب بوده یا بد.

پرسپولیس که در میانه‌های فصل آنقدر بد نتیجه گرفت تا تمامی هوادارانش را از خودش ناامید کند، ناگهان پوست انداخت و روی نوار برد افتاد و توانست با کسب ۵برد پیاپی، علاوه‌بر اینکه رکورد بیشترین برد پیاپی در این فصل را به خودش اختصاص بدهد، با پشت‌سر گذاشتن سایر مدعیان جدول، برای اولین‌بار در فصل جاری به‌صدر جدول برسد و قهرمانی نیم‌فصل را به‌نام خودش ثبت کند. هرچند خیلی‌ها بر این باورند که فوت علی انصاریان و مهرداد میناوند نیز در اتحاد بیشتر و شوک به بازیکنان سرخ بی‌تاثیر نبود و باعث شد آنها بار دیگر اسب خود را برای قهرمانی زین کنند. بعد از مسجل شدن قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس با دستیار گل‌محمدی که مربی دروازه‌بانان تیم است درباره مسائل مختلفی صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با داوود فنایی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی با گل‌گهر شروع کنیم. تیمی که سخت گل می‌زد در آخرین بازی نیم‌فصل نتیجه‌ای شگفت‌انگیز کسب کرد.

واقعا باید بگویم که این دیدار یکی از بازی‌های خوب لیگ برتر بود. خوشبختانه در این بازی توانستیم تاکتیکی‌ترین نمایش‌مان را در نیم‌فصل اول به نمایش بگذاریم. تیم سیرجانی هم به همین شکل بود و در ابتدای بازی فشار زیادی به ما وارد کردند اما بازیکنان ما در این بازی با تمرکز صددرصدی در زمین حضور یافتند و با دویدن‌های بی‌امان در طول مسابقه اختیار بازی را به دست گرفتند و خودشان را به میزبان بازی تحمیل کردند. البته باید اعتراف کنم که من انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتم اما به‌نظرم با کم‌شدن فشار از روی دوش بازیکنان، آنها راحت‌تر در میدان حاضر و باعث شدند بتوانند چنین نتیجه‌ای را به دست بیاورند. در پرسپولیس همه زحمت می‌کشند تا تیم را به جایگاهی که سال‌هاست به آن تعلق دارد برگردانند و این تیم ماست که بازی‌ها را می‌برد و نمی‌توانیم آن را به حساب یک یا چند نفر بگذاریم.

پرسپولیسی که تا پیش از این دیدار به تیمی معروف شده بود که بازی‌هایش را اقتصادی می برد، در دیدار پایانی نیم‌فصل اول آنقدر گل زد که همه را متعجب کرد. چه شد که مشکل گلزنی برطرف شد؟

اصلا نمی‌توانم قبول کنم که پرسپولیس مشکل گلزنی داشته یا دارد. ما بعد از اینکه فینال لیگ قهرمانان را از دست دادیم و اصلا باورمان نمی‌شد که به این سادگی این جام مهم را از دست رفته ببینیم، کمی از لحاظ روحی و روانی دچار افت شدیم و خودمان هم می‌دانستیم که بازگشت به شرایط ایده‌آل زمان می‌برد. اما بالاخره توانستیم از این مقطع افت به‌خوبی عبور کنیم و روی غلتک بیفتیم. البته در همان شرایط افت هم نتایج بدی به دست نیاوردیم و فکر می‌کنم توقعات از این تیم بالا رفته است. در تمامی بازی‌هایی که ۳امتیاز را کسب نکردیم همه دیدند که مستحق برد بودیم. اما احساس من بر این است که تک باخت ما مقابل آلومینیوم باعث شد بازیکنان ما به خودشان بیایند و بتوانند با شرایط سخت و اتفاقاتی که در زمینه فوتبالی و همچنین مدیریتی رخ داده بود خودشان را وفق دهند و مجددا تبدیل به پرسپولیسی شوند که به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. برای عبور از این بحران روحی نقش بزرگ‌ترهای تیم را نباید نادیده بگیریم. در پرسپولیس بزرگ‌ترها واقعا بزرگی می‌کنند و مدام تجربیات خود را به سایر بازیکنان انتقال می‌دهند.

البته جوانان تیم ما هم خیلی کمک می‌کنند. در هر صورت آنها متوجه شدند که کجا بازی می‌کنند و پرسپولیس چه تیمی است. در این تیم جای بهانه‌گذاری و فرار از پاسخگویی به هواداران وجود ندارد و برای موفقیت باید کار و تلاش کرد. در پرسپولیس قهرمانی تنها چیزی است که هواداران می‌خواهند و البته برای رسیدن به این مهم از تیم حمایت کامل می‌کنند. همین حمایت هواداران باعث شد تا ما به صدر جدول برسیم و از این به بعد باید تلاش کنیم تا این جایگاه را حفظ کنیم تا در پایان فصل هم در همین جایگاهی باشیم که حالا قرار داریم.

اولین صدرنشینی پرسپولیس در نیم‌فصل اول مصادف شد با قهرمانی نیم‌فصل و شاید همین موضوع شیرینی این عنوان را برای هواداران‌تان بیشتر کرد.

در صحبت‌هایم گفتم که اینجا پرسپولیس است و باید برای موفقیت در آن کار زیاد انجام بدهیم. هوادار در پرسپولیس به این کاری ندارد که تیم پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش باز است یا بسته یا این تیم بازیکن در تمامی پست‌ها دارد یا ندارد، آنها فقط قهرمانی می‌خواهند و پیروزی و کسی که پا به پرسپولیس می‌گذارد باید این را بداند و قبول وظیفه کند. خدا را شکر ما که با فضای پرسپولیس آشنا هستیم برای موفقیت تیم تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم و در هیچ بازی‌ای نبود که برنامه مخصوص به آن بازی را نداشته باشیم. بازیکنان ما هم همه‌جوره پای کار بودند. شما دیدید که کمال کامیابی‌نیا وقتی به دفاع آخر رفت چقدر خوب و بدون نقص کار کرد با اینکه ذاتا یک دفاع میانی نبود یا خیلی از بازیکنان دیگر که در این ۱۵بازی سر جای خودشان بازی نکردند و صدای‌شان هم درنیامد. ما می‌دانستیم که قرار است چه کار بکنیم و نقشه‌راه داشتیم و جا دارد از بازیکنان تیم که برای رسیدن به این مهم تلاش کردند تشکر کنم.

نقش حامد لک در این صدرنشینی را نباید نادیده بگیریم. او با 9کلین‌شیت در طول 15بازی توانست به‌خوبی از دروازه پرسپولیس محافظت کند.

من بارها این موضوع را گفته‌ام که کلین‌شیت به‌نام یک دروازه‌بان نیست و برای تیم ثبت می‌شود. حتی مهاجم هم در گل نخوردن یک تیم نقش دارد و نمی‌توان گفت چون توپی از خط‌دروازه رد نشده یعنی دروازه‌بان تیم تنها بازیکن خوب میدان بوده است. در یک تیم باید سیستم دفاعی وجود داشته باشد که بتواند از دروازه‌اش محافظت کند. اگر یک هافبک دفاعی وظایفش را درست انجام ندهد، اگر یک هافبک نفوذی در زمان حمله حریف به دفاع اضافه نشود و... نمی‌توان مانع از گل خوردن یک تیم شد. در این بین اگر لک هم توپی را دفع می‌کند برمی‌گردد به وظایف دروازه‌بانی‌اش که به‌درستی به آن عمل می‌کند. بازهم تکرار می‌کنم که پرسپولیس اگر چند بازی نتیجه نگرفت دلیلش عدم تمرکز بود که ما آن را به تیم برگرداندیم و موفق شدیم شرایط چند هفته اخیر را جبران کنیم.

در صحبت‌هایتان از مدیریت قبلی باشگاه هم گلایه‌هایی داشتید. اما در دوره جدید هم هنوز دریافتی قابل‌توجهی نداشتید و از لحاظ مالی دچار مشکل هستید.

ما با اضافه‌شدن آقایان سمیعی و شکوری و البته سایر همکاران‌شان شاهد برقرار شدن آرامش در تیم بودیم. درست است که ۲۰درصد دریافتی داشته‌ایم و این مبلغ آن چیزی نیست که باید به حساب اعضای تیم واریز می‌شد اما همین که این پول را در آرامش دریافت می‌کنیم برایمان مهم است. ضمن اینکه ایشان بدهی‌های باشگاه را از بابت فصل گذشته هم پرداخت کردند که همین موضوع جای تقدیر دارد. برای موفقیت یک تیم نمی‌توان تنها از بازیکن و کادرفنی توقع داشت و حتی اگر تدارکات یا کادر پزشکی نتواند به‌درستی انجام وظیفه کند، آن تیم به مشکل برمی‌خورد. خدا را شکر پرسپولیس حالا یکدست شده است و هواداران هم حمایت جانانه‌ای از ما داشتند به‌خصوص زمانی که تیم نتیجه نمی‌گرفت، این حمایت‌ها ما را دلگرم کرد تا بیشتر و بهتر کار کنیم و نتیجه‌اش را هم حالا می‌بینند.

البته برخی از تیم‌ها پرسپولیس را تافته جدابافته می‌دانند و بر این باورند که حمایت‌هایی که از این تیم می‌شود متفاوت‌تر از رفتاری است که با سایر تیم‌ها می‌شود.

نمی‌خواهم به این بهانه‌گیری‌ها پاسخی بدهم و اصلا دوست ندارم به آن ورود کنم. ما حمایت ۵۰-۴۰میلیون هوادار را پشت‌سر خود می‌بینیم و برای اینکه به هدف‌مان برسیم تلاش می‌کنیم. شما چندوقت است که از من مصاحبه‌ای در رسانه‌ها نمی‌بینید. چرا این کار را نمی‌کنم؟ برای اینکه بتوانم روی کارم تمرکز کنم. من اگر قرار باشد هر روز مصاحبه کنم دیگر تمرکزی برایم نمی‌ماند که روی کارم بگذارم. ما به تیم‌های دیگر کاری نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم آنچه هواداران‌مان از ما می‌خواهند را برایشان فراهم کنیم و ثمره‌اش را هم می‌بینید. هدف ما با آن تیم‌ها فرق می‌کند و کاری با آنها نداریم.

ظاهرا قرار است بازیکنان مورد نیاز خود را هم از لیگ برتر و همچنین ایرانی‌های خارج از کشور جذب کنید. ترابی را هم که اضافه کرده‌اید. این یعنی پرقدرت‌تر شدن پرسپولیس در نیم‌فصل دوم؟

در حیطه وظایف خودم نمی‌بینم که بخواهم راجع به جذب بازیکن حرف بزنم و این موارد را گل‌محمدی و سایر دوستان پیگیری می‌کنند. اما تا به این جای کار ترابی به جمع ما اضافه شده و ممکن است نفرات دیگری هم به ما ملحق شوند و قطعا با ترمیم نقاط‌ضعف عملکرد بهتری را ارائه می‌کنیم. البته ما با همین نفراتی که دراختیار داریم حالا هم صدرنشین هستیم و امیدواریم که بازیکنان تازه‌وارد بتوانند قدرت تیم را بیشتر کنند تا ما در جام‌های پیش‌رو با تمام قدرت ظاهر شویم. لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم که خیلی برایمان مهم است، لیگ برتر هم هست، جام‌حذفی هم از سال جدید آغاز می‌شود و البته سوپرجام هم هست که باید به‌زودی برگزار کنیم و باید روی تمامی این جام‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا بهترین نتایج را به‌دست بیاوریم.

خیلی‌ها معتقدند فوت انصاریان و میناوند در ایجاد انگیزه بین بازیکنان پرسپولیس موثر بوده است.

علی و مهرداد از دوستان صمیمی من بودند که فوت‌شان واقعا شوک بزرگی به من و جامعه وارد کرد. شما دیدید مردم چه عکس‌العملی درخصوص فوت این ۲عزیز داشتند. به‌نظرم این بزرگ‌ترین مصیبتی است که باید تحمل کنیم. خدا به خانواده این ۲عزیز صبر بدهد و همیشه روح‌شان در آرامش باشد.

در پایان می‌خواهم از شما راجع به عملکرد حامد لک بپرسم.

به‌نظرم راجع به شخص حرف نزنیم بهتر است. عملکرد هر کسی از کارنامه‌ای که برجای می‌گذارد مشخص است و حامد هم کارنامه‌اش مشخص است و حالا باید کارشناسان نظر بدهند که او خوب بوده یا بد. من فقط می‌دانم که قرار است ۲روز استراحت کنیم و از پس‌فردا استارت بزنیم تا ۵-۴ ماه سخت را طی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      اگر بازیها و امتیازهارو برابر کنن پرسپولیس از هفته ۱۳ صدر جدول رسیده

    • صادق درستکار

      خدا قوت سالار

    • شجاع پرسپولیسی

      عشقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج