۱۰۹۳۰۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جلالی: هنوز رویا‌های بزرگی در ذهن دارم!

نیم‌فصل اول به بدترین شکل ممکن برای نساجی و هوادارانش به پایان رسید، اما مجید جلالی که در ۴‌بازی پایانی نیمه اول لیگ سرمربی این تیم بوده و تمام بازی‌ها را با شکست پشت سر گذاشته به آینده امیدوار است.

روزنامه همشهری: نیم‌فصل اول به بدترین شکل ممکن برای نساجی و هوادارانش به پایان رسید اما مجید جلالی که در ۴‌بازی پایانی نیمه اول لیگ سرمربی این تیم بوده و تمام بازی‌ها را با شکست پشت سر گذاشته به آینده امیدوار است. او که به‌گفته خودش هنوز رویاهای بزرگی در ذهن دارد، مدعی است اگر به آینده نساجی در این فصل امید نداشت، هدایت این تیم را قبول نمی‌کرد. او در گفت‌و‌گوی اختصاصی با همشهری ورزشی در این خصوص بیشتر توضیح داده است.

به‌نظر می‌رسد روزهای حساسی را در فصل نقل و انتقالات پشت‌سر می‌گذارید؟

تمام هدف ما این است که بازیکنان باکیفیتی را جذب کنیم تا در نیم‌فصل دوم به نساجی کمک کنند. این مهم‌ترین بخش کار ماست که باید به بهترین شکل جلو برود. همه در نساجی تلاش می‌کنند تا بتوانیم در جذب بازیکن به خواسته‌ای که داریم برسیم. با برخی بازیکنان هم مذاکره کردیم و جذب هر بازیکنی که قطعی شد، اعلام می‌کنیم.

چند بازیکن می‌توانید به تیم اضافه کنید؟

ما می‌توانیم ۶بازیکن بگیریم و ۳سهمیه آزاد هم داریم.

ولی قبول دارید در این مقطع پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است؟

واقعا همینطور است. در نیم‌فصل هیچ تیمی حاضر نیست بازیکنان خوبش را از دست بدهد و جذب بازیکن در ابتدای فصل راحت‌تر است. در این شرایط باید سراغ بازیکنانی رفت که در تیم‌هایشان بازی نمی‌کنند ولی این بخش کار هم سخت است چون جدا از مدیر برنامه و بازیکن، با باشگاه هم طرف هستیم و باید مشکل رضایت‌نامه را هم برطرف کنیم.

قبول دارید نسبت به سال‌های گذشته تعداد بازیکنان با کیفیت در فوتبال ایران کمتر شده است؟

بله، حرف شما کاملا درست است و این موضوع نیاز به بحث مفصلی دارد.

بعد از قبول کردن پیشنهاد نساجی باز هم مورد نقد قرار گرفتید که چرا مجید جلالی به همه پیشنهادها پاسخ مثبت می‌دهد. در این زمینه نظر خودتان چیست؟

خب، این حرف را قبول می‌کنم. فصل گذشته برای کار کردن اشتیاق زیادی داشتم و در مورد ظرفیت‌های گل‌گهر هم پرس‌وجو کردم. ما شروع سختی داشتیم و در ۸،۷ بازی برنده نشدیم ولی در دور برگشت شرایط تغییر کرد و تیم حفظ شد. امسال اما شرایط فرق می‌کرد، چند پیشنهاد هم به من رسید ولی قبول نکردم. قبول کردن پیشنهاد نساجی بیشتر به‌خاطر پیش‌زمینه‌هایی بود که از دوران گذشته در این تیم داشتم و البته تعلق خاطر به جایگاه این تیم، هواداران پرشورش و همچنین استادیوم شهید وطنی قائمشهر. در قبول این پیشنهاد احساسم بر منطقم غلبه کرد.

برخی بر این عقیده‌اند که مربیانی در سن و جایگاه شما دیگر باید کنار بروند تا مربیان جوان کار کنند. نظر خودتان چیست؟

اینکه یک مربی خودش به نقطه پایان برسد به‌گفته این و آن نیست. اگر مربی قابلیت تغییر نداشته باشد، ایده‌های نو نداشته باشد و خسته شده باشد، خودش این احساس را دارد که به پایان راه رسیده است. الان در فوتبال انگلیس سرمربی نیوکاسل با سن بالا مربیگری می‌کند و برخی مربیان دیگر هم مثل آنچلوتی فعالیت دارند. در دیگر کشورهای اروپایی هم مربیانی با چنین شرایط سنی می‌بینیم.

پس شما هنوز این احساس را دارید که می‌توانید در کارتان موفق باشید؟

من هنوز هم انرژی دارم و هنوز در ذهنم رویاهای زیادی وجود دارد.

مثل اینکه وقتی پیشنهادی به شما می‌رسد، مسائل مالی هم برایتان خیلی مهم است. این مسئله را تأیید می‌کنید؟

سطح زندگی ما از لحاظ مالی به سطحی که می‌خواستیم رسیده و این دیگر چیزی نیست که در اولویت کار ما باشد. در چند سال گذشته این موضوع برای من مهم نبوده است. من وقتی با گل‌گهر مذاکره کردم در مورد همه مسائل صحبت کردیم و مدیرعامل باشگاه هم در آخر صحبت‌هایش گفت که در مورد پول صحبت نکردیم که من هم گفتم مهم نیست. من هنوز برای مربیگری اشتیاق دارم و ایده‌های نو را هم دنبال می‌کنم.

فکر می‌کنید در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی بگیرید؟

قطعا برای موفقیت نساجی انگیزه و اشتیاق زیادی دارم. اگر امیدوار نبودم که هدایت نساجی را بر عهده نمی‌گرفتم.

در این فصل کدام تیم را مدعی اول قهرمانی می‌دانید؟

پرسپولیس، سپاهان و استقلال بهتر از بقیه تیم‌ها هستند و نمی‌توان از یک تیم اسم برد.

در مورد قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل چه صحبتی دارید؟

آنها بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شدند ولی خیلی خوب دوباره تمرکز بالا و کیفیت خوب‌شان را نشان دادند.

مثل اینکه به تعطیل نشدن لیگ اعتراض کرده بودید که در نهایت هم بازی‌های هفته شانزدهم را یک هفته عقب انداختند؟

تیم‌ها قطعا باید بعد از پایان نیم‌فصل اول استراحت کنند ولی لیگ فقط یک هفته عقب افتاد. اینکه ما بخواهیم بازی‌ها را به‌صورت فشرده برگزار کرده و لیگ را به اتمام برسانیم موفقیت محسوب نمی‌شود. هم‌اکنون تیم ما ۹‌بازیکن آسیب‌دیده دارد و ما زمانی نداریم تا آنها به تیم اضافه شوند. وقتی قرار است بازیکن جدید بگیریم، این نفرات نیاز به زمان دارند تا با تیم هماهنگ شوند ولی متأسفانه برای تیم‌ها استراحت درنظر گرفته نمی‌شود. اگر بازی‌‌های لیگ از لحاظ فنی افت پیدا می‌کند همه تقصیرها به بازیکن یا مربی مربوط نمی‌شود و برنامه‌ریزی هم مهم است.

پیشنهاد عجیب جلالی برای انتخابات فدراسیون

مجید جلالی در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال معتقد است کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست فدراسیون باید با هم ائتلاف کنند. او با دادن این پیشنهاد عجیب می‌گوید:«از نظر من خیلی خوب بود که این کاندیداها در یک اتاق جمع می‌شدند و شرایطی را فراهم می‌‍‌‌کردند تا باهم به تفاهم برسند و به شکلی باهم فدراسیون را اداره می‌کردند. اگر این اتفاق رخ می‌داد خیلی به نفع فوتبال می‌شد. هر کدام از این ۴ نفر تخصصی دارند که اگر کنار هم باشند یک ترکیب رؤیایی می‌شود!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج