۱۰۹۴۲۹۸
۳۵ نظر
۵۱۵۷
۳۵ نظر
۵۱۵۷
پ

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

مجلس شورای اسلامی در تازه‌ترین اقدام، اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی را از سال آینده ملزم به پرداخت مالیات کرده است. البته جزئیات نحوه وصول این مالیات باید از طریق سازمان مالیاتی تدوین و اعلام شود، اما از همین حالا می‌توان با کمی چرتکه کشی فهمید که مالیات اینفلوئنسر‌ها رقمی کمی نخواهد بود.

روزنامه شهرآرا: مجلس شورای اسلامی در تازه‌ترین اقدام، اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی را از سال آینده ملزم به پرداخت مالیات کرده است. البته جزئیات نحوه وصول این مالیات باید از طریق سازمان مالیاتی تدوین و اعلام شود، اما از همین حالا می‌توان با کمی چرتکه کشی فهمید که مالیات اینفلوئنسر‌ها رقمی کمی نخواهد بود.

اگر بیست سی سال قبل به مردم گفته می‌شد که می‌توانند بدون کار کردن و صرفا با خوردن غذا یا پوشیدن لباس یا ماندن در خانه و پرکردن فیلم پول درآورند، اولین واکنش آن‌ها دادن شماره یک روانشناس حاذق به گوینده این جملات بود.

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

اما با گذشت زمان و حضور پررنگ فضای مجازی و رسانه‌های تازه، چهار پنج سالی می‌شود که باتوجه به فیلترشدن فیسبوک و توئیتر، اینستاگرام و اصطلاحا شاخ‌هایش روی بورس افتاده‌اند و تقریبا هر کالایی را روی صفحه‌شان قرار می‌دهند و درآمد خوبی هم دارند. چهره‌های مشهور فضای مجازی با افزایش تعداد فالوورهایشان، رقم‌های دریافتی‌شان هم بیشتر می‌شود و کم‌کم تبدیل به یک مرجع رسمی برای تغییر سلیقه‌های جامعه می‌شوند؛ سلیقه‌ای که مبنای مشخصی ندارد و احتمالا براساس میزان رقم پیشنهادی فروشنده کالا است و درنهایت به یک ایده و خروجی مشخصی ختم نمی‌شود.

محبوب‌ترین اینفلوئنسر‌های ایران

نترسید، قرار نیست کار مهمی انجام دهید یا قبلا انجام داده باشید. اگر می‌توانید کلیپ طنز بسازید یا دابسمش درست کنید، بازی را برده‌اید. در دسته‌بندی‌هایی که وجود دارد، اینفلوئنسر‌ها را می‌توان به چهار دسته «شاخ‌های اینستاگرام!»، «هنری‌ها»، «سلبریتی‌ها» (بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران) و «شاخ‌های مجازی!» تقسیم کرد. برای این مورد آخر نمونه می‌خواهید؟ به سرنوشت کسی که گفت «معتادا نمی‌گیرن» پس از بیان این جمله نگاه کنید. تنه‌به‌تنه سلبریتی‌ها می‌زند و اوضاع مالی‌اش خوب شده است. لایو اینستاگرامی می‌گذارد و درباره مسائل مختلف صحبت می‌کند. به همین راحتی مشهور شد و احتمالا هم در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ممکن است از نامزدی هم حمایت کند.

براساس آماری که در رسانه‌ها منتشر شده است، برترین اینفلوئنسر‌ها از این قرار هستند:

محمدامین کریم‌پور

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

با طنز‌های ویدئویی جالب خودش که بعضا به‌صورت سریال‌های اینستاگرامی آن‌ها را تولید و منتشر می‌کرد مشهور شد و حضورش در تبلیغات تلویزیونی هم مورد توجه طرفدارانش قرار گرفت. نزدیک به ۴.۵ میلیون فالوور دارد و گفته می‌شود درآمد ماهیانه‌اش بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

محسن ایزی

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

حوزه کاری او هم طنز بود و با ساختن طنز‌های ویدئویی ورزشی و ساختن دابسمش برای عادل فردوسی‌پور و علیفرد مشهور شد. نزدیک به سه میلیون دنبال‌کننده دارد و گفته می‌شود درآمد ماهیانه‌اش بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است.

عرفان علیرضایی

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

باز هم طنز. این چهره هم یکی از طنزپردازان اینستاگرامی است که با کلیپ‌های خنده‌دار خود، سعی در خنداندن مخاطبان و درآوردن پول دارد. صفحه رسمی‌اش، بیش از سه میلیون دنبال‌کننده دارد و او هم به‌طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه‌اش است.

علی صبوری

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

طنز، خندوانه و حضور در سریال تلویزیونی. از شباهتش به عطاران در کلام و ظاهر بهترین استفاده را کرد و حضورش در خنداننده شو برنامه خندوانه سکوی پرتابی شد تا او را امسال در سریال «آخر خط» ببینیم و شاهد تاثیرپذیری متقابل تلویزیون و اینفلئونسر‌ها هم باشیم. به‌جز حضورش در آثار تصویری، گفته می‌شود صبوری باتوجه به قراردادی که با تلویزیون بسته محدودتر شده و از درآمدش هم کاسته شده است.

دنبال دردسر هستید، نمی‌گویم چقدر درآمد دارم

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

یکی از اولین کسانی است که توانسته از طریق فضای مجازی و خوردن و تست غذا‌ها درآمدزایی کند. خودش می‌گوید که ۱۱ سال بدون درآمد در صنعت غذا فعالیت کرده و حتی کارش به بازی در فیلم سینمایی هم کشیده است. عکسش در برخی از رستوران‌های مطرح تهران وجود دارد و وقتی از میزان درآمدش پرسیدیم ناراحت شد و گفتگو را خاتمه داد.

اینفلوئنسر‌ها باشند، اما مدیریت شوند

اینفلئونسر‌ها در سال‌های اخیر تبدیل به یک پدیده رسانه‌ای شده‌اند. بررسی وضعیت حضور آن‌ها و تاثیرشان بر سلیقه مردم و نسل‌های جدید ازجمله مسائل مهم و ضروری است. در این پرونده سراغ فرشاد مهدی‌پور، مدیرمسئول سابق روزنامه «صبح نو» و پژوهشگر حوزه رسانه رفتیم تا از نظرات او درخصوص کارکرد‌های مثبت و منفی تاثیرگذار‌ها و شکل مدیریت‌شان آگاه شویم.

رسانه‌ای برای دیدن افراد خاص

براساس آماری که جولای سال ۲۰۲۰ سایت «statista» از کاربران آمریکایی اینستاگرام منتشر کرده است؛ حدود ۴۲ درصد از کاربران برای تماشای استوری‌ها به اینستاگرام می‌آیند و ۳۹ درصد پست‌های منتشرشده در بروزر اینستاگرام را می‌بینند و ۳۵ درصد پست‌های دنبال‌شوندگان‌شان را نگاه می‌کنند و فقط ۲۹ درصد هستند که با انتشار پست تولید محتوا می‌کنند و همچنین ۲۱ درصد از کاربران هم در اینستاگرام استوری منتشر می‌کنند.

راهزن‌های گردنه اینستاگرام

تکرار کن: دارم ثروت بی‌نظیری را به‌دست می‌آورم، تو روح خدا هستی، پنج میلیون سرمایه ساعتی سه میلیون درآمد، پنج میلیون سرمایه پنج میلیارد درآمد، ۶ راه برای افزایش درآمد، ۷ راه برای علاقه بیشتر به زندگی، ۱۰ راه برای موفقیت در بورس و... این‌ها همه بخشی از شعار‌ها و تبلیغاتی است که حول محور رسیدن به موفقیت و پول در برخی صفحات اینستاگرامی و برخی سایت‌ها می‌بینید. اصلا کار سختی نیست، کمی درباره موفقیت جست‌وجو کنید، الی ماشاءالله از این صفحات و افرادی که صدایشان را روی سرشان گرفته‌اند و مشتری جذب می‌کنند و خودشان را پولدار و بی‌پول‌ها را بی‌پول‌تر می‌کنند.

اینفلوئنسر کیه؟

اگر در لغتنامه‌های انگلیسی نگاه کنیم، روبه‌روی کلمه اینفلوئنسر، لغت «تاثیرگذار» آمده و اشاره به کسی دارد که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهت‌دهی به افکار آن‌ها را دارد. گفته می‌شود معنی اینفلوئنسر در دنیای مجازی ابتدا در یوتیوب شکل گرفت و بعد وارد شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام شد.

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

واژه اینستافیمس هم اشاره به همین اشخاص دارد و در یکی‌دوسال اخیر بیشتر میان مردم اصطلاحاتی مثل شاخ اینستاگرام هم شنیده می‌شود. اما آیا این فعالان فضای مجازی واقعا تاثیرگذارند؟ در دنیای واقعی افراد تاثیرگذار شامل گروه‌هایی مثل استادان دانشگاه، نویسنده و روزنامه‌نگاران، چهره‌های مشهور و دانشمندان هستند، اما در دنیای مجازی قاعده بازی فرق می‎کند.

اینفلوئنسر‌ها افرادی هستند که توانسته‌اند فالوور‌های زیادی جذب کنند و در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها موثر باشند. گاهی اعضای این دو دسته با هم یکی هستند و چهره‌هایی که در دنیای واقعی شناخته‌شده و تاثیرگذار بودند، حالا در فضای مجازی هم فعالیت می‌کنند. بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در اینستاگرام پرفالوور هستند و جزء این دسته به‌حساب می‌آیند. همچنین بعضی از چهره‌هایی که در فضای مجازی موردپسند کاربران بودند، حالا در دنیای واقعی هم شناخته می‌شوند. مثلا بسیاری از اینفلوئنسر‌ها با استفاده از محبوبیت‌شان توانستند برند‌هایی به ثبت برسانند و فعالیت خارج از فضای مجازی را شروع کنند.

با این تعریف و پیش‌فرض اگر تا پیش از این چهره‌های متخصص و کاربلد رشته‌های مختلف مرجع انتخاب جامعه بودند، حالا باید گوش و چشم مردم به صفحات چهره‌های مشهور باشد تا بدانند چه باید بخورند و چه باید بنوشند و چه بپوشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ بازار تازه؟

اعتماد به واسطه؛ شاید بهترین تعبیر برای مارکتینگ بین اینفلوئنسر‌ها باشد. این شیوه تازه از مناظر مختلفی با تبلیغات ساده و سنتی متفاوت است. درواقع در این همکاری‌ها برند‌ها تنها یک پست از اینفلوئنسر نمی‌خرند، بلکه از او می‌خواهند از اعتباری که پیش فالوورهایش به دست آورده استفاده کند و در قالب به‌اشتراک‌گذاری تجربه، آن‌ها را معرفی کند. این اعتبار احتمالا همان چیزی است که نشان‌دهنده تاثیرگذاری این اشخاص است و بیشتر تکیه بر تعداد فالوورهایشان دارد.

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

یک شرکت تولیدی یا خدماتی هیچ‌گاه کالایش را مثلا به علی نصیریان یا محمود دولت‌آبادی نمی‌دهد تا تبلیغ کنند، فارغ از اینکه اصلا قبول کنند یا نکنند، اما تلاش می‌کند تا مثلا علی صبوری که به‌واسطه کلیپ‌هایش در اینستاگرام و حضورش در خندوانه مشهور است و دومیلیون و ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد، در صفحه‌اش از او نامی ببرد یا اشاره‌ای کند. اگر در بخش تبلیغات سنتی، این تبلیغ‌دهنده است که از محصول خودش می‌گوید و آن را توصیه می‌کند، در همکاری با اینفلوئنسر‌ها ظاهرا این یک شخص عادی است که درباره محصول شما حرف می‌زند. مانند وقتی که فردی برای دوستانش از محصول یا خدماتی که خودش امتحان کرده حرف می‌زند و رضایتش را ابراز می‌کند. البته این نوع تبلیغ را اگر درست و اصولی بررسی کنیم، همان شیوه‌ای است که در گذشته هم وجود داشته و شاید چندان تازه نباشد.

در دهه‌های قبل اگر کسی مثلا در فلان رستوران یا کبابی غذایی می‌خورد و خوشش می‌آمد، بدون اینکه مبلغی را از آن رستوران یا مغازه بگیرد، به دوستان یا اقوامش توصیه می‌کرد که آن‌ها هم از این غذا بخورند و امتحانش کنند. البته در گذشته هم حضور چهره‌های مشهور در مغازه یا حتی عکاسی‌ها مایه تفاخر آنجا بود و عکس حضور فلان خواننده یا بازیگر یا ورزشکار در آن مکان، تا مدت‌ها روی سردر مغازه یا فروشگاه نصب بود.

این تفاوت باعث شده ارتباط مستقیمی میان اعتماد فالوور‌ها به یک اینفلوئنسر و میزان تاثیرگذاری او وجود داشته باشد. هرچه اینفلوئنسر توانسته باشد خود را فردی معتبر و موثق نشان دهد، بیشتر توان قانع کردن مخاطبانش را دارد؛ بنابراین باید در زمان انتخاب فرد مناسب برای همکاری، این موضوع را مدنظر داشته باشید.

به همین دلیل است که باید شاخ‌های مجازی و افرادی که تنها به‌دلیل انجام حرکات عجیب دیده می‌شوند، اما تاثیرگذاری مثبتی روی فکر و رفتار مخاطبان‌شان ندارند را از کمپین‌های خود کنار بگذارید و نتایج بهتری بگیرید. گاهی یک اینفلوئنسر به‌واسطه انجام یک حرکت غیرمعقول یا گفتن یک جمله نسنجیده ممکن است سرنوشت کاری‌اش تغییر کند و اصلا در فضای مجازی محو شود.

پورسرخ یا قلی‌خانی؟

اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی؛ سرمایه‌داران نوظهور

تلفن را برمی‌داریم و با یکی از این شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تماس می‌گیریم تا از رقم تعرفه‌ها و چند و، چون کار مطلع شویم. اول آدرس صفحه‌مان را گرفت و بعد توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه و تولید محتوا کرد و در انتها هم گفت: «ما با همه سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها ارتباط داریم و نگران بحث تبلیغ نباشید» برای تعرفه «طراحی استراتژی» و با هدف تدوین استراتژی حضور در شبکه‌های اجتماعی برای ۶ ماه، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده و برای تعرفه «مدیریت شبکه اجتماعی» و با زیرمجموعه‌های مختلف چنین رقم‌هایی آمده است: برای پکیج پایه، رقم ۱.۸ میلیون تومان، برای پکیج اقتصادی، رقم ۳.۲۵ میلیون تومان، برای پکیج شرکتی، رقم ۶.۳ میلیون تومان و برای پکیج تجاری، عدد ۹.۴ میلیون تومان دیده می‌شود.

قسمت جذاب این تماس تلفنی وقتی بود که درباره سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها صحبت شد و کسی که آن‌سوی تلفن بود، اسم شبنم قلی‌خانی و پوریا پورسرخ را به‌عنوان برند‌های مطرحش آورد و از رقم ۳۰ میلیون برای یک پست و برای ۲۴ ساعت توسط این دو نفر خبر داد و قیمت استوری‌ها هم رقمی حدود پنج میلیون تومان گفته شد.

از کسی که پشت تلفن بود، درباره رقم دریافتی یکی از اینفلوئنسر‌ها که در تبلیغات تلویزیونی هم حضور دارد پرسیدیم و گفته شد که باید استعلام شود و اگر به‌صورت پکیج بخواهیم چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتومان محاسبه می‌شود و اگر به‌صورت پست یا استوری باشد بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون هزینه دربر خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این چند ساله یکی از بهترین کارهایی که مجلس انجام داد همین بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فردین جهانشیری رو یادشون رفت

      • ناشناس

        یعنی هیچ زنی وجود نداره؟ باز فقط مردها رو دیدید؟

      • بدون نام

        11:48
        واى خدا! فقط مشكل همينه؟ نترس اينا از پول نميگذرند ...

    • بدون نام

      ما تو چی عادی و همسوی بقیه بودیم که اینجا باشیم

    • بدون نام

      حسادت نیست ولی حسرت که با ادا در آوردن و یه کلیپ که خرج بسیار پایینی داره‌ روزی ۲۰ ۳۰ میلیون درآمد دارن این واقعا عادلانه نیست ولی چه میشه کرد دنیای امروزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم نباید فالو کنن آخه اینا چی دارن که مردم دنبال کنن طرف یه عکس از خودش می ذارخ اگر هم خیلی جنجالی باشه که میاد بیرون همه می بینن

      • بدون نام

        گفته ماهانه نه روزانه

    • بدون نام

      همینا که چپ و راست میگن دوستون داریم فلان واسه شما میاییم کافیه بهشون تبلیغ ندن پس فرداش صفحش حذف میکنه

    • بدون نام

      این تجارت دنیای امروز که متاسفانه عادلانه نیست ولی واسه تبلیغ شرکتشون مجبورن برن سراغ همچین ادمایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من از اينستاگرام متنفرم چون وسيله فيلم بازي كردن مردم جهان و خيلي از واقعيت دور و تظاهر محض
        دقيقا چطور با اينستا درامد زدايي مي كنند ؟

    • بدون نام

      میدونم امکانش نیست ولی کاش تبلیغات وجود نداشت یا حداقل محدود میشد اینجوری دنیای عادلانه تری داشتیم

    • بدون نام

      حالا شما ۱۰۰ بار بگو حقش نیست یا کامنت بزار اون مشهور تر میشه و ۰‌ریال به ما میرسه روزی ۳۰ میلیون به اون هیچ کاریشم نمیشه کرد متاسفانه نه اینستا محدودیت تبلیغ میزاره نه کشورمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب تقصیر مردم و بچه های خود مردم هست که فالوو میکنن
        این هم مثل بازیگر مشهور تو بگو استعداد نداره ولی سرمایه گذار دستمزد بالا میده میگه فیلم میفروشه

    • بدون نام

      روزی ۳۰‌میلیون اونم واسه کلیپای لوس و تکراری از هیچ منظری عادلانه نیست ولی چه میشه کرد تبلیغات راه خودشون پیدا میکنن و نگاهشون فقط به آمار

    • بدون نام

      من تاحالا یکبارم با محسن ایزی نتونستم بخندم ازبس یخ و بی مزه بود بعد اینهمه درامد داره؟

    • بدون نام

      باور کنید خارجیام یه محدودیت میزارن چون بلافاصله فالوور از دست میدن ولی عجیب اونجاست کلیپای بی کیفیت که روزی ۱۰ تا تبلیغم میگیرن باز امارشون کم نمیشه اینو باید از فالوراشون پرسید

    • بدون نام

      کاش روزی میرسید که مردم ایران دست از پولدار کردن عده ای که حداقل این ارقام حقشون نیست دست بردارن گرچه همین امروزم صفحش حذف بشه میلیارد جمع کرده و چیزی از دست نداده

    • بدون نام

      روزی ۳۰ میلیون واسه کلیپ بخدا عادلانه نیست این پولا میتونه به خیلی ها کمک کنه ولی فقط به یه نفر میرسه که اونم بعد میلیارد ها درآمد جلو دوربین به خیریه کمک کنه
      اینارو بشین واسه فالوراش توضیح بده ولی....

    • بدون نام

      به محض اینکه دولت تبلیغات محدود کنه هم مردم آرامش بیشتری دارن هم اینکه یه عده با ساختن کلیپ و خوش گذرونی روزی ۳۰ میلیون درامدشون نمیشه

    • بدون نام

      نرم افزار کسی که ساخته پول نمیگیره اینا براش کیسه دوختن منته فیلترو میذارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این جمله رو از قاسم خانی یاد گرفتیا شیطون خخخخخ

    • بدون نام

      با هیچ منطقی این رقم حقشون نیست ولی چیکار میشه کرد دنیا هیچوقت عادلانه نبوده شرکتام واسه تبلیغات به این چیزا اهمیت نمیدن

    • بدون نام

      اکثر فالوئرهای اینا از شهروندان شهرستانی هستن و فقط دنبال یه سرگرمی لحظه ای هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهروندان شهرستانی؟؟؟
        شما خودت مال کدوم سیاره ای هستی که بلد نیسی تو کلام نطق کنی؟؟

    • بدون نام

      فقط محسن ایزی

    • سویل

      فقط محمد امین اخ عاشقشم عالیه این پسر.

    • بدون نام

      بقیه هم الکی این ها دنبال میکنه که بتوانن پولداراشون کنن
      به نظر اینستا ارزش دیدن نداره

    • سحر

      پنج ساله اینستاگرام دارم ولی هیچکدوم ازینا رو نشناختم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس معلومه که سالم زندگی میکنی

    • دکتر

      با فیلتر شدن بساط اینها هم جمع میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بجای فیلتر کردن باید مالیات بدن خوب قابلیت دارن پول درمیارن نوش جونشون ولی باید مالیاتشم بده به جای جسادت باید قابلیتهامون را کشف کنیم پول بسازیم نه اینکه دعا کنیم دکان اینا بسته بشه البته باید حداقل نصفش را مالیات بدن حداقل

    • بدون نام

      الان چرا زنها رو نگفتین؟ خیلیاشون پارسال خونه نود متری داشتن الان ویلای ۵۰۰ متری خخخ نکنه شمال حال اونا نمیشه؟ دیگه از وقتی کارداشیانها معروف شدن معلوم بود این چیزا جواب میده

    • بدون نام

      ایران: کشور آب های گل آلود برای ماهیگیران فرصت طلب!

    • korn

      قضیه شاه میبخشه
      شاه قلی نمیبخشه شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج