جاباما
۱۰۹۴۳۲۱
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

در این گزارش به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین خودرو‌های ساخته شده به دست بشر اشاره شده است.

باشگاه خبرنگاران: در این گزارش به ۱۰ مورد از عجیب‌ترین خودرو‌های ساخته شده به دست بشر اشاره شده است. ماشین‌ها بیشتر به عنوان ابزاری کاربردی عمل می‌کنند تا به عنوان خلاقیت‌های هنری.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

با این حال، تاریخچه ساخت خودرو پر از عجایب جذاب است. از جاه طلبی گرفته تا تلاش برای طراحی زیبا‌ترین خودروی روی زمین.

در روز‌های آغازین صنعت خودرو، بسیاری از طراحان مشهور و مبهم خودرو با الهام از هواپیماها، زیردریایی‌ها و حتی فیلم‌های جیمز باند به ساخت اتومبیل‌هایی پرداختند که تخیل را نادیده بگیرند.

Messerschmitt KR ۲۰۰.۱

این خودروی عجیب توسط مهندس مشهور هواپیمایی Fritz Fend طراحی شده است که یکی از برجسته‌ترین موارد عجیب در تاریخ خودرو است. سازنده هواپیمای آلمانی Messerschmitt تقریباً ۴۰ هزار دستگاه از این خودرو را از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۴ تولید کرده است. جذابیت این اتومبیل به دلیل داشتن سه چرخ و یک میله بزرگ برای فرمان دهی به جای چرخ است.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۲. اولین مینی‌ون

قبل از اینکه شرکت‌های خودروسازی هوندا و کیا موتورز مینی ون‌های معروف خود را روانه بازار کنند، یک شرکت آمریکایی به نام scrab در سال ۱۹۳۰ اولین خودرو در این ابعاد را در بازار‌های این کشور عرضه کرد که بسیار هم مورد پسند واقع شد.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۳. تخم‌مرغ الکترونیکی

پاول آرنزس فرانسوی معروف است به تولید عجیب‌ترین خودرو‌های تاریخ که پیش از آنکه به طراحی اتومبیل علاقه‌مند شود، در زمینه لوکوموتیو نابغه بود.

او اتومبیل‌های عجیب و غریب زیادی تولید کرد، که شاید هیچ کدام به اندازه Oeuf Electrique (به معنای تخم مرغ الکتریکی) قابل توجه نباشد. ثابت شد این عجیب و غریب مینیاتوری با داشتن موتور الکتریکی از ۴۴ تا ۶۳ مایل در ساعت حرکت می‌کرد و این سرعت در آن زمان فوق العاده بود.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۴. ترکیب خودرو و هواپیما

در سال ۱۹۵۱ یک ماشین سلطنتی به نام GM La Saber با شکوفایی طراحی ابتکاری خود طراحی و تولید شد. این خودروی جنرال موتورز دارای عناصری از هواپیما‌ها مانند باله‌های دم بود که تبدیل به یک ویژگی طراحی استاندارد در سایر وسایل نقلیه در دهه ۵۰ شد.

با وجود اینکه این وسیله نقلیه هرگز به عموم مردم نرسید، اما نمی‌توان از ویژگی‌های طراحی متعددی از جمله موتور آلومینیومی ۲۱۵ V ۸ و گیربکس نصب شده در عقب گذشت.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۵. اولین جعبه دنده سه‌سرعته

فورد مدل A Speedster در سال ۱۹۲۹ با حداکثر سرعت ۶۰ مایل در ساعت، جعبه دنده سه سرعته، دو صندلی مخمل خواب دار و و کاپوتی کشیده مورد تعجب تمام خودروسازان در آن زمان واقع شد. البته از مشخصات خوب فنی که بگذریم، طراحی و ظاهر این خودرو از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۶. اولین دوربین عقب در ۱۹۵۶

در سال ۱۹۵۶ خودروی centurion با نصب دوربین عقب تبدیل به اولین خودرویی شد که از این فناوری استفاده کرد. البته از سال ۲۰۱۸ در استاندارد‌های جهانی آورده شد که خودروسازان الزام به استفاده از دوربین‌های عقب هستند.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۷. طراحی پدر پسری

طراحان اتومبیل ایتالیایی اتوره بوگاتی و پسرش ژان بوگاتی هیچ ظرافتی در کارشان نداشتند، اما این زوج به دنبال تجمل گرایی بیش از حد در طراحی‌های خود بودند به طوری که طبق نظر مصرف کنندگان آن زمان، آن‌ها باطل‌ترین و پرطرفدارترین اتومبیل‌های عصر خود را تولید کردند.

Type ۵۷ S معروف‌ترین آن زمان بود با موتور ۳.۳ لیتری و سرعت ۹۰ مایل در ساعت.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۸. خودرو رالی خورشیدی

در حالی که اتومبیل‌های برقی و خودران ممکن است آینده اتومبیل سازی را به دست بگیرند، صنعت اتومبیل‌های خورشیدی یکی از برترین و ابتکاری‌ترین علم اتومبیل است.

تیم مسابقه خورشیدی سیدنی دانشگاه ساوت استیل، واقع در استرالیا، که به Sunswift معروف است، مجموعه‌ای از وسایل نقلیه پیشرفته و مجهز به انرژی خورشیدی را تولید کرده است.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

Sunswift eVe جدیدترین ساخته آن‌ها است که با مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی در سقف خودرو مجهز شده و با ظرافت یک ماشین اسپرت طراحی شده است. این وسیله نقلیه تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا ۳۱۰ مایل را طی کند.

۹. خودروی پاپ

خودرویی که شخصا برای پاپ در واتیکان طراحی شده دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ضدگلوله، شیشه‌های شکن، سرعت کم، مقاومت بدنه و وزن زیاد اشاره کرد. البته خودروسازی‌هایی همچون بنز لینکلن، فورد، فیات و رنو تاکنون ده‌ها خودرو طراحی کرده اند، اما هیچ کدام مورد قبول نبوده.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

۱۰. خودرو حبابی تک‌در

BMW Isetta یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های حبابی عصر خود بود که اولین بار در سال ۱۹۵۳ آغاز به کار کرد. این اتومبیل از طراحی جذاب البته نا امن برخوردار بود.

این خودرو دارای یک در جلویی بود که پشت فرمان قرار داشت همچنین در آن زمان هیچ کس اتقاد نداشت که این خودرو به تولید انبوه برسد، اما رسید.

عجیب‌ترین خودرو‌های جهان را بشناسید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج