جاباما
۱۰۹۴۷۳۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تحریم‌های آمریکا در حال حل شدن است

عضو حزب اعتمادملی گفت: به نظر من موضوع تحریم در حال حل شدن است و تا حدود زیادی امیدواری هایی برای حل این مشکلات، به وجود آمده که به نظر من در مشارکت سال آینده تاثیر مثبتی دارد و باعث ایجاد امید و انگیزه در مردم جهت شرکت در انتخابات می شود.

برنا نوشت: عضو حزب اعتمادملی گفت: به نظر من موضوع تحریم در حال حل شدن است و تا حدود زیادی امیدواری هایی برای حل این مشکلات، به وجود آمده که به نظر من در مشارکت سال آینده تاثیر مثبتی دارد و باعث ایجاد امید و انگیزه در مردم جهت شرکت در انتخابات می شود.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص عوامل موثر در کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ گفت: یکی از این عوامل مسائل اقتصادی ناشی از تحریم ها بود که باعث دلسردی مردم نسبت به انتخابات شد. مشکل دوم آن چیزی بود که تحت عنوان مطالبات انباشته شده می شود به آن اشاره کرد، مطالباتی که طی سال ها مردم داشته اند و از طرف مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است.

او اظهار کرد: در هر انتخاباتی یک سری وعده ها از سمت کاندیداها مطرح می شود اما این وعده ها عملی نمی شود که در مشارکت حداقلی مردم تاثیرگذار است. مسئله رد صلاحیت های گسترده توسط شورای نگهبان و بستن درهای مشارکت مردم توسط برگزار کنندگان انتخابات، عامل دیگر است. اینکه مردم احساس کردند، حضور و عدم حضور آنها فرقی ندارد چون یک جریان سیاسی در عرصه حضور دارد که چه حضور داشته باشد چه نداشته باشد همان جریان برنده است.

او ادامه داد: اگر در مجموع این عوامل را در نظر داشته باشیم و بخواهیم تحلیلی از انتخابات سال آینده ارائه دهیم باید بگوییم که برخی از این عوامل همچنان هست، یکی بحث مطالبات انباشته شده است که همچنان وجود دارد. موضوع دیگر مسئله مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم هاست اما این مشکل الان به نظر من در حال حل شدن است و تا حدود زیادی امیدواری هایی برای حل این مشکلات، به وجود آمده که به نظر من در مشارکت سال آینده تاثیر مثبتی دارد و باعث ایجاد امید و انگیزه در مردم جهت شرکت در انتخابات می شود. از این جهت می توان گفت یکی از گزینه هایی که باعث پایین آمدن مشارکت مردم شده از بین رفته است.

قنبری افزود: مسئله دیگر نحوه حضور جریان های سیاسی است و برخوردی که برگزار کنندگان انتخابات دارند. امیدواریم که این فاکتور هم به نوعی حل شود و اجازه حضور مناسب مردم در انتخابات داده شود و فرصت رقابت برابر ایجاد شود. به نظر می رسد که با توجه به صحبت های رهبری در رابطه با ضرورت مشارکت وسیع مردم این انتظار وجود دارد که دست اندرکاران انتخابات یک تحولی در نوع نگاه خود ایجاد کرده و اجازه دهند که جریان های سیاسی به شکل مناسبی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

تحریم های آمریکا در حال حل شدن است /در تاریخ ایران هیچ دولتی در این حد بحران پیش روی خود نداشته است

او در خصوص تاثیر بحران های کشور در مشارکت مردم خاطرنشان کرد: ما با مشکل تحریم ها مواجه شدیم و مسائلی که طبق گفته خود آمریکایی ها شدیدترین تحریم های تاریخ را علیه ایران اعمال کردند، ویروس کرونا هم به عنوان مهمان ناخوانده وارد کشور شد و مشکلات را دو چندان کرد. خود کرونا بسیاری از کشورهایی که اقتصاد پیشرفته ای داشتند را زمین گیر کرد، ما نه تنها گرفتار کرونا بودیم بلکه تحریم ها را از قبل داشتیم و این بحران ها مشکلات را بیشتر کرد.

او متذکر شد: بحران هایی که ما پشت سر گذاشتیم به نسبت کشورهای دیگر بسیار بیشتر بوده هم بحران کرونا و هم بحران تحریم که واقعیت این است که در تاریخ ایران هیچ دولتی در این حد بحران پیش روی خود نداشته و دولت روحانی به نوعی خوب توانست همه مشکلات و مسائل را مدیریت کند گرچه، همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد. برخی به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند واقعیت ها رو خوب نمی بینند اما واقعیت این است که اگر نگاه علمی داشته باشیم باید انصاف به خرج داد که دولت خوب توانست این همه بحران را در کشور، مدیریت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: خوشبختانه ما الان در وضعیتی قرار گرفتیم که کرونا با کشف واکسن کمرنگ می شود البته روند واکسیناسیون در کشور کند است که امیدواریم هرچه سریعتر مسئولان تدابیر لازم را بنیدیشند. جهان سال جاری میلادی از بحران کرونا عبور خواهد کرد و مسئله تحریم ها را هم خوشبختانه با اتفاقاتی که در آمریکا افتاد انتظار این است که پشت سر بگذاریم. اگر بعضی ها مانعی ایجاد نکنند دولت با تعهد خاصی که نسبت به پیشبرد منافع ملی دارد تلاش می کند از فرصتی که پیش آمده در جهت حل تحریم ها، استفاده کند.

او ادامه داد: امیدواریم برخی ها بی تدبیری به خرج نداده و اجازه بدهند دولت با کار کارشناسی در جهت پیشبرد منافع ملت ایران تلاش لازم را انجام دهد.

قنبری با بیان اینکه در شرایط بهتری نسبت به انتخابات ۹۸ قرار داریم، عنوان کرد: یکی از مسائلی که به شکل شایسته باید مورد توجه قرار بگیرد موضوع مطالبات انباشته شده از گذشته هست که می توان این را اعتمادسازی کرد. با ایجاد اعتماد می شود مردم را مجددا امیدوار به آینده کرد و به صحنه بازگرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواب دیدی خیر باشه اما خوابت رو برای کسی تعریف نکن .

    • قلاوند

      دقیقا درست گفته

    • ق.ع

      هر موقع مذاکره مثبت شد سلام گرم ما را برسانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج