جاباما
۱۰۹۴۷۸۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سنتکام: حمله به سوریه با دستور «بایدن» بود

فرمانده تروریست های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) اعلام کرد: حمله به سوریه با دستور «بایدن» بود.

خبرگزاری مهر: فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) در صفحه توئیتر خود نوشت که به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیروهای ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه حملات هوایی را علیه زیر ساخت‌هایی در شرق سوریه انجام دادند.

در ادامه توییت این ستاد تروریستی آمده است که این اقدام در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم علیه این پرسنل تصویب شد.

در واکنش به این جنایت، مقامات روسیه امروز جمعه حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

«ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل درمیان است. سوریه از هر لحاظی حق دارد بررسی این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل رادرخواست کند؛ زیرا این رویداد خطرناک بوده و می‌تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر شود. امکان دارد سوریه با مراجعه به شورای امنیت خواستار بررسی موضوع در نشستی فوق العاده شود و برای انجام این کار از حق کامل برخوردار است.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه حمله هوایی واشنگتن به شرق سوریه را محکوم می کند و آن را غیرقابل قبول و نقض قوانین بین المللی می‌داند.

از سوی دیگر، گروه دوستی پارلمانی روسیه و سوریه نیز این حادثه را محکوم کرد.

خبرنگار رویترز پیشتر به نقل از یک مقام ناشناس در کاخ سفید اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا در شامگاه پنج شنبه «حمله به یک مقر متعلق به نیروهای هم پیمان با ایران در خاک سوریه» بود.

چندین رسانه دیگر نیز به نقل از مقامات ناشناس در دولت ایالات متحده مدعی شدند که حمله هوایی علیه مواضع نیروهای نظامی هم پیمان ایران در سوریه با تأیید و موافقت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور صورت گرفته و ادعا می‌شود که هدف آن تلافی حمله‌های راکتی به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در بیانیه‌ای مدعی شد حمله‌های هوایی که «چندین تأسیسات را در یک پاسگاه کنترل مرزی مجاور مرز عراق منهدم کردند»، به تلافی حمله راکتی به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.

این حمله‌های هوایی علیه خاک سوریه نخستین اقدام نظامی دولت جدید آمریکا است؛ دولتی که در هفته اول آغاز به کار خود همواره مدعی تمرکز بر چالشهای برخاسته از جانب رقیب خود در شرق دور، یا همان کشور چین بود.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای رسمی از سوی دولت بایدن در مورد این حمله هوایی منتشر نشده است.

گزارش‌های تأیید نشده از داخل خاک سوریه نیز از وقوع انفجارها در نزدیکی شهر «بوکمال» در استان دیرالزور و در مجاورت مرز با عراق خبر می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج