۱۰۹۵۰۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توضیحات حضرتی درباره دیدارش با کروبی

«الياس حضرتي» جزييات ديدارش را با «مهدي كروبي» روايت كرد.

روزنامه اعتماد: «الياس حضرتي» جزييات ديدارش را با «مهدي كروبي» روايت كرد.

روز يكشنبه ساعت ۳ عصر، از زماني كه تسهيلاتي در مورد آقاي كروبي و بحث ديدار معدودي از دوستان با ايشان ايجاد شده، جزو اولين كساني بودم كه هم براي ايجاد اين مراحل تلاش كردم و هم خودم علاقه‌مند و مشتاق اين ديدار بودم تا اينكه امروز اين توفيق حاصل شد بعد از ۱۰ سال ديدار رفيق قديمي و يار ديرين و دبير كل حزبي كه بنده قائم‌مقامش هستم، حاصل شد. شوق ديدار و عجله براي ديدار به گونه‌اي بود كه زودتر از ساعت ۳ رسيدم.

عزيزي از ماموران وزارت اطلاعات از دوربين متوجه آمدنم شد، خيلي محترمانه آمد بعد از سلام و احوالپرسي و پرسيدن اسم با كليد خودش در را باز كرد و بنده را به درون منزل راهنمايي كرد. ابتدا با مصطفي مولايي، يار غار و وفادار آقاي كروبي روبرو شدم. ماسك داشت؛ فكر كردم از نيروهاي اطلاعاتي است ولي ماسك را كه برداشت، ديدم مصطفي است؛ ايشان هميشه كنار حاج‌آقا بوده و وفادار و وفادار...

از پله كه بالا رفتم، با حاج‌خانم برخورد كردم. شيرزني كه من به او «مادر انقلاب» لقب داده‌ام؛ چراكه هميشه غمخوار انقلابيون واقعي بوده، از پيش از انقلاب مرتب به زندانيان و مبارزان و همراهان امام(ره) و ياران آقاي كروبي در زندان كمك‌رساني داشت، در ايام جنگ نيز دوشادوش آقاي كروبي در بنياد شهيد به مجروحان جنگ رسيدگي مي‌كرد و علاوه بر آن، در تاسيس مجهزترين بيمارستان‌ كشور در آن زمان، اعزام مجروحان به خارج از كشور، سركشي به خانواده شهدا و مجروحان و جانبازان... همراه آقاي كروبي بود و در تمام مدت اين ۱۰ سال هم پرستار و يار و غمخوار ايشان بوده و هست؛ شيرزني كه قطعا در مديريت از بسياري از مديران و مسوولان، عرضه و توانايي بيشتري دارد.

با شتاب پله‌ها را طي كردم، به اتاق حاج آقاي كروبي رسيدم، حاج آقا را خدارو شكر سالم و با روحيه عالي سرزنده و سرحال و مثل هميشه بشاش يافتم، دلم مي‌خواست بغلش كنم، در آغوشش بگيرم ولي از ترس اينكه من از بيرون آمده و خدايي ناكرده كرونايي به حاج‌آقا منتقل نكنم، احتياط كردم و در حد اينكه مشت‌هاي‌مان را به هم بزنيم، اكتفا كرديم. طبق عادت هميشگي حاج‌آقا از تمام دوستان و آشنايان و خانواده پرس‌وجو كردند، خيلي‌ها را به‌نام. من هم سلام همه دوستان روزنامه و حزب و دوستان بيرون را به ايشان رساندم.

ديدار ما با حاج‌آقا تا ساعت ۵ طول كشيد؛ حدود ۲ ساعت بيشتر، در خدمت‌شان بودم.

راجع به حزب و آخرين شرايطي كه دارد و مشكلاتي كه در كميسيون ماده ۱۰ احزاب ايجاد شد، مفصل بحث كرديم. راجع به آخرين وضعيت كشور در وضعيت سياسي، مديريتي، اقتصادي، اجتماعي و ... هم مفصل بحث كرديم.

همين‌طور راجع به مسائل بين‌المللي و فشارهاي خارجي به‌خصوص از جانب امريكا صحبت كرديم.

و چه مرد پرخاطره‌اي‌است؛ اميدوارم روزي فرصتي پيدا شود تمام اين خاطرات بي‌نظير ثبت و ضبط شود. البته پيشنهادش را بعد از انتخابات ۸۴ به حاج‌آقا داده بودم و مجددا در اين ديدار تكرار كردم.

درخصوص حزب حاج‌آقا همچنان اصرار بر استعفا از دبير كلي داشتند؛ ضمن اينكه به تشكل و وجود احزاب اعتقاد راسخ دارند، نمي‌خواهد دبيركلي‌شان آسيبي به حزب وارد كند و بهانه به دست ديگران بدهد.

حاج‌آقا در اين مدت حصر، تاكنون ۴ نوبت استعفا داده‌اند ولي شوراي مركزي حزب نپذيرفته است. متاسفانه اخيرا هم كميسيون ماده ۱۰ ايشان و ۳ نفر ديگر از شوراي مركزي اعتمادملي را احراز صلاحيت نكرده‌اند و درنتيجه پروانه حزب صادر نشده است؛ هشدارهايي هم در مصاحبه‌هاي آقاي عرف، معاونت محترم سياسي وزارت كشور وجود داشت. البته ما از طريق مراجع ذي‌صلاح شكايت كرده‌ايم و درحال پيگيري حقوق‌مان هستيم. مباحث ما در تمام زمينه‌ها‌ طولاني بود و خيلي مفيد؛ فعلا به همين بسنده مي‌كنيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج