۱۰۹۵۱۴۴
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

فاز ۲ و ۳ واکسن ایرانی کرونا ادغام می‌شود

مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ادغام فاز دوم و سوم مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ادغام فاز دوم و سوم مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

دکتر حامد حسینی با بیان این‌که تزریق واکسن «کوو ایران برکت» به تمام ۵۶ داوطلب فاز اول تست انسانی انجام شده است، اظهار کرد: چهاردهم اسفندماه از داوطلبانی که آخرین تزریق به آنها انجام شده است نمونه‌گیری می‌شود؛ ۱۵ اسفند این نتایج را دریافت می‌کنیم و ۱۶ اسفندماه، گزارش نهایی فاز یک را به سازمان غذا و دارو ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: فاز دو و سه مطالعه بالینی واکسن کوو ایران برکت با یکدیگر تلفیق خواهند شد؛ ما پروتکل مطالعه فاز دو و سه را تدوین کرده‌ایم که به سازمان غذاودارو ارائه خواهد شد و کمیته اخلاق در پژوهش آن را بررسی می‌کند و انتظار ما این است که با توجه به نتایج به دست آمده، تا ۱۶ اسفند بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم و در نیمه دوم اسفندماه سال جاری، مطالعه فاز دو و سه را به صورت تلفیقی آغاز کنیم.

مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: فاز دو و سه، جمعیت حدود ۲۰ هزار نفری را شامل می‌شود؛ زیرمجموعه‌ای از این داوطلبان که حدود ۴۰۰ نفر هستند، فاز دوم مطالعه را تشکیل می‌دهند که ایمنی‌زایی واکسن روی آن‌ها بررسی و در این مرحله تصمیم گرفته می‌شود که بهترین فواصل تزریق واکسن کرونا چه زمان‌هایی است. ۴۰۰ نفری که وارد این فاز مطالعه می‌شوند باعث دستیابی ما به اطلاعات فاز دوم واکسن کرونا می‌شوند یعنی بر اساس نتایج حاصل از تزریق واکسن به این ۴۰۰ نفر، تصمیم خواهیم گرفت که بهترین دوز چیست و مناسب‌ترین فاصله تزریق، چه زمانی است؛ پس از آن، بر اساس دوز و فاصله زمانی به دست آمده از تزریق واکسن کرونا به آن ۴۰۰ نفر، واکسن را به بقیه افراد (۲۰ هزار نفر) تزریق می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: ما انتظار داریم که در نیمه اسفندماه امسال، فاز یک را نهایی‌شده اعلام کنیم؛ در اردیبهشت سال بعد نمونه‌گیری فاز دو مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را انجام دهیم؛ در اواخر اردیبهشت‌ماه بتوانیم تواتر تزریق واکسن را نهایی کنیم و پس از آن تزریق واکسن کرونا به جمعیت بزرگ ۲۰ هزار نفری را با سرعت بیشتری در حدود ۱۰ شهرستان انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      خداروشکر
      اگر این کارو بکنین خیلی جلو میوفتین
      فقط مهم ترین مسئله درصد موثر بودن واکسن هستش که باید بالای ۸۰درصد باشه

    • عاطفه

      زودتر تولید کنید تزریق بشه دیگه

    • علی

      بزک نمیر،بهار میاد!!!
      تا شما این واکسن ایرانی رو بسازید،ما دق مرگ شدیم،از استرس و ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس داداچ
        یک ساله میگیم کرونا هیچ غلطی نمیکنه
        یه دو سه ماه دیگه هم روش
        والا

    • بدون نام

      هیچ غلطی نمی کنه این همه کشته داد.

    • بدون نام

      مارو گیج کردید یه بار میگید تا اواخر اسفند فاز دو سه شروع میشه و از اواسط فرودین ۲۰ هزار واکسن تولید می کنیم بعد اواخر اردبیهشت به ماهی سه میلیون نفرمی رسه.الان چرا حرفتون و تغییر دادید؟؟؟بخدا ما موش آزمایشگاهی نیستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج