جاباما
۱۰۹۶۱۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سیستم بدون مهاجم پرسپولیس جواب داده است

رضا جباری مهاجم دهه هفتاد پرسپولیس در مصاحبه با خبرآنلاین درباره سیستم بازی سرخپوشان بدون مهاجم هدف توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

خبرآنلاین: رضا جباری مهاجم دهه هفتاد پرسپولیس در مصاحبه با خبرآنلاین درباره سیستم بازی سرخپوشان بدون مهاجم هدف توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس در روزهایی که بدون مهاجم بازی می کند توانسته ۶ پیروزی پیاپی به دست بیاورد و از میانه‌های جدول خودش را به صدر برساند. شاگردان یحیی گل محمدی پس از شکست مقابل آلومینیوم اراک، توانستند فولادخوزستان، ماشین سازی تبریز، مس رفسنجان، تراکتور، گل‌گهر و سایپا را شکست دهند و با ۳۳ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار بگیرند. سرخپوشان در حالی به این پیروزی‌های ارزشمند دست یافتند که تیم یحیی گل محمدی هربار بدون مهاجم وارد زمین می شد. یحیی در این چند بازی تصمیم گرفت بدون مهاجم هدف تیمش را روانه میدان کند و با توجه به خصوصیات هجومی عالیشاه و امیری، این دو وظیفه گلزنی را برعهده داشتند. پرسپولیس به سبک اسپانیا ۲۰۰۸ با هدایت آراگونس بازی می کند و گل محمدی امیدوار است هرچه زودتر محرومیت عیسی آل کثیر تمام شود و این مهاجم ششدانگ دوباره در خط حمله سرخپوشان قرار بگیرد.

در این باره به سراغ رضا جباری مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس رفتیم و درباره سبک بازی سرخپوشان با او هم‌کلام شدیم که در ادامه می‌خوانید:

*تیمی که به فینال آسیا رفته بود در نیم فصل اول و در چند بازی نتیجه نمی‌گرفت، به یک باره شش برد پیاپی آورد. درباره روند پرسپولیس بگویید.

بخشی از آن به نظرم طبیعی بود و حواشی که بعد از فینال آسیا اتفاق افتاد و یک سری بازیکنان مثل مهدی شیری و احمد نوراللهی را درگیر کرد و هجمه‌هایی که بعد از تساوی‌ها روی تیم بود. من فکر می‌کنم تیم کارش را درست انجام می‌داد و خوب بازی می‌کرد ولی مشکلات روحی و روانی روی تیم حاکم بود. بعد از برد اول شرایط برگشت و من بیشتر آن را روحی می‌بینم چون از نظر فنی در همان چهار تساوی هم تیم خوب بازی می‌کرد. بعد از تساوی‌ها آن برد اول خیال تیم را به لحاظ روحی راحت کرد و از آن فشار درآمدند و توانستند نتایج بعدی را هم بگیرند.

*مشکلی بزرگی که پرسپولیس در این فصل دارد عدم حضور مهاجم گلزن است که به خاطر محرومیت عیسی آل‌کثیر به وجود آمده و گل‌محمدی در چند بازی آخر بدون مهاجم هدف بازی کرد. به نظر شما این قضیه چقدر تاثیر داشت و آیا این روش بازی مناسب است؟

مربی به تیمش آگاه است. من و شما از بیرون تیم را می‌بینیم ولی مربی از نظر انگیزشی و فنی کاملا درگیر تیم و بازیکنان است و هر روز آن‌ها را ملاقات می‌کندو مطمئن باشید اگر مهاجمی داشتیم که می‌توانست گره‌گشا باشد بازی می‌کرد. شرایط عبدی هم نسبت به سن و تجربه‌ای که دارد یحیی ریسک نمی‌کرد که او را بازی دهد و در بازی‌هایی که به میدان رفت هم آن‌طور که باید و شاید پخته عمل نمی‌کرد. مهدی بازیکن بسیار خوبی است ولی برای آینده پرسپولیس است و فکر کنم الآن به خاطر همین شرایط است که آقایحیی تصمیم گرفت با دو مهره مثل امیری و عالیشاه بازی کند که تجربه بازی دارند.

این در پرسپولیس مقوله مهمی است که شحصیت و کاریزمای بازیکن پشت تیم باشند. سه مهاجم پرسپولیس در این شرایط نبودند و اگر در شرایط آرمانی بودند قطعا یحیی از آن‌ها استفاده می‌کرد. اما همین وحید و امید هم که بازی کردند به نظرم خوب جواب دادند. شما بازی‌ها را هم نگاه کنید آن‌ها کارشان را خوب انجام دادند. فکر کنم به خاطر همین است که یحیی تصمیم گرفت با این دو نفر بازی کند. اگر آل‌کثیر بود اوضاع فرق می‌کرد چون بازی می‌کرد و بخش زیادی از مشکل گلزنی را حل می‌کرد ولی این بازیکنان فعلی که جوان‌تر هستند به زمان و تجربه نیاز دارند.

*عبدی هم در دو فصل اخیر گل‌های حساسی مثل دو گل دربی، گل نیمه‌نهایی و فینال آسیا را زده است. فکر نمی‌کنید بیشتر بازی دادن به عبدی به نفع خودش و تیم باشد؟

من اولش هم گفتم مهدی عبدی بازیکن خوبی است و از زمانی هم که در رده پایه بود از او شناخت دارم اما قبول کنید که پرسپولیس شرایط خاصی برای بازیکنان دارد و شخصیت و تجربه خیلی مهم است. مهدی به لحاظ شرایط بازی و پختگی از امیری و عالیشاه عقب‌تر است ولی در این‌که مهدی بازیکن خوبی است و گل‌های حساسی هم زده شکی نیست و مطمئنم در سال‌های آینده کارایی بیشتری هم خواهد داشت اما در مقفطع فعلی و با شناختی که مربی از بازیکنانش دارد حضورش ریسک است که وحید یا عالیشاه را بیرون بگذاری. این ترکیب هم در تیم جواب داده و ترکیب برنده است و نمی‌توانیم خرده بگیریم.

*با توجه به اضافه شدن آل‌کثیر به نظر شما پرسپولیس به مهاجم جدید نیاز دارد؟

به نظرم خرید بازیکن جدید حاشیه ایجاد می‌کند. مگر این‌که یک بازیکن خاصی و خیلی باکیفیت باشد که وقتی وارد تیم می‌شود بازیکنان هم او را بپذیرند ولی اگر بخواهیم بازیکنی جذب کنیم که هم‌رده بازیکنان فعلی باشد و یک هزینه هنگفتی انجام دهیم یک مقدار شرایط تیم را به هم می‌ریزد. اما بحث بازیکنی که کیفیتش بالاتر است فرق دارد؛ مثل مهدی ترابی که بازیکنی است که همه می‌پذیرند برایش هزینه شود. اما از دید شخصی بخواهم نگاه کنم بله پرسپولیس نیاز به بازیکن دارد و حتی اگر عیسی برگردد، ما در آسیا باید بازی کنیم و قطعا به مهاجم دیگری نیاز داریم. در خط دفاعی هم جانشین نداریم و کمال در زمان مصدومیت کنعانی‌زادگان بازی می‌کرد و آنجا هم باید یک نفر جذب شود. به طور شخصی نیاز به بازیکن وجود دارد و مدیریت و کادرفنی همه شرایط را در نظر می‌گیرند که ببینند چه بازیکنی جذب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج