۱۰۹۶۳۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فکری هم مثل منصوریان مهره سوخته شد

توقف استقلال مقابل مس‌رفسنجان در هفته نخست دور برگشت و رسیدن اختلاف امتیاز با پرسپولیس صدرنشین به ۶ امتیاز دیگر جایی برای دفاع و حمایت از محمود فکری سرمربی آبی‌ها باقی نگذاشت و هیئت‌مدیره باشگاه از شب بازی تا روز گذشته با برگزاری جلسات متعدد تصمیم به قطع همکاری با فکری گرفت و سرمربی استقلال با دادن استعفا این کار را برای باشگاه راحت‌تر کرد.

روزنامه خراسان: توقف استقلال مقابل مس‌رفسنجان در هفته نخست دور برگشت و رسیدن اختلاف امتیاز با پرسپولیس صدرنشین به ۶ امتیاز دیگر جایی برای دفاع و حمایت از محمود فکری سرمربی آبی‌ها باقی نگذاشت و هیئت‌مدیره باشگاه از شب بازی تا روز گذشته با برگزاری جلسات متعدد تصمیم به قطع همکاری با فکری گرفت و سرمربی استقلال با دادن استعفا این کار را برای باشگاه راحت‌تر کرد. البته فکری پیش از آن‌که خود دست به استعفا ببرد، چند باری تا مرز برکناری رفته بود که آخرین آن مربوط به پس از بازی با سپاهان و باخت استقلال و از دست دادن صدر جدول و قهرمانی نیم‌فصل بود.

اما گفته می‌شد با وجود اجماع هیئت‌مدیره باشگاه برای برکناری فکری، وزارت ورزش و شخص وزیر این تصمیم را وتو کرده و از باشگاه خواسته به او زمان بیشتری بدهد. فکری حدود ۲ هفته وقت داشت تا تیم بحران‌زده‌اش را ترمیم و تقویت کند و دور برگشت را استارت بزند اما آغاز نیم‌فصل دوم استقلال با حاشیه‌های بیشتری مواجه شد و مربی تیم رفت و رشید مظاهری همراه تیم به رفسنجان نرفت و مهدی قایدی که ۲ هفته در تمرین حضور نداشته با ۲ جلسه تمرین فیکس شد!

در‌حالی که همه منتظر بودند فکری برای نجات خودش هم که شده، تیمی متفاوت را مقابل مس به زمین بفرستد و شاهد بازی بهتری از آبی‌ها باشیم اما این انتظار برآورده نشد و استقلال شانس آورد که بازنده نشد اما یک امتیاز برای بقای فکری کافی نبود، بخصوص آن‌که پرسپولیس و سپاهان رقبای این تیم بردند و فاصله از صدر جدول زیاد شد. پس از بازی اعضای هیئت‌مدیره این باشگاه دوشنبه شب جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار کردند و به این جمع‌بندی رسیدند که با محمود فکری قطع همکاری کنند.

فکری صبح دیروز به باشگاه استقلال رفت و در نشستی با احمد مددی مدیرعامل باشگاه شرکت و در پایان تاکید کرد که به صورت توافقی استعفا کرده است. او پس از خروج از باشگاه وقتی با سوال خبرنگاران مواجه شد، گفت: «من استعفا دادم و کارم با استقلال تمام شد. کار من با استقلال به پایان رسید. امیدوارم این تصمیم برای همه خیر باشد. به تمرین استقلال هم نمی‌‌روم چون همه‌چیز تمام شد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان علیه شما موضع‌گیری کردند یا مسائل داخلی باعث شد استعفا کنید، گفت: «اجازه بدهید در این مورد اظهار‌نظری نداشته باشم. زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.» البته استعفای فکری یک نکته جالب هم داشت. سرمربی مستعفی تیم فوتبال استقلال با دریافت ۶۵درصد قرارداد خود از این تیم جدا شد. این در‌حالی است که اگر قرار بود باشگاه استقلال حکم برکناری فکری را صادر ‌‌کند، باید تا روزی که وی هدایت تیمی را قبول می‌‌کرد، تمام رقم قرارداد وی را می‌پرداخت. با این همه این اتفاق برای فکری و استقلال بازی باخت - باخت بود و فکری هم مثل منصوریان، مهره سوخته شد تا استقلال هم تا مدت‌ها از داشتن آن‌ها محروم شود. پس از نشست مددی با فکری، مدیرعامل باشگاه جلسه‌ای هم با صمد مرفاوی، سعید عزیزیان، امیدعلی دفتری و حنیف عمران‌زاده دستیاران سرمربی مستعفی برگزار و در پایان قطع همکاری با این نفرات را اعلام کرد. البته آرش برهانی به‌خاطر این‌که سرمربی تیم امید استقلال است، شامل این توافق نبود و به کارش ادامه خواهد داد و تکلیف پرویز مظلومی سرپرست تیم هم پس از انتخاب سرمربی جدید مشخص خواهد شد.

با کنار رفتن فکری و کادرش، انتخاب جانشین در دستور کار مسئولان باشگاه قرار گرفت. ۳ گزینه قبلی یعنی امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی به اضافه ساکت الهامی که البته مسئولان باشگاه او را تایید نکردند، به عنوان جانشینان احتمالی فکری مطرح شدند. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد و مسئولان گل‌گهر‌سیرجان از تماس مدیرعامل باشگاه استقلال برای گرفتن مجوز حضور نکو یا قلعه‌نویی خبر دادند که البته با مخالفت‌شان همراه شده بود.

به‌ این ‌‌ترتیب‌ مجیدی بدون تیم دم‌دست‌ترین گزینه بود اما اختلاف او با عبدیان عضو هیئت‌مدیره به‌زعم خیلی‌ها مانع از بازگشت فرهاد می‌شد که آن‌هم با استوری برادر عبدیان مبنی بر حل اختلاف و برطرف شدن کدورت ظاهرا از میان برداشته شد تا کاپیتان و سرمربی سابق آبی‌ها دوباره نزدیک‌ترین فرد به نیمکت استقلال شود. فردی که با وجود محبوبیت بالا در زمان بازیگری‌اش به واسطه چند تصمیم احساسی که به ضرر استقلال تمام شد و باعث از دست رفتن ۳ جام قهرمانی در لیگ و جام حذفی شد، دیگر آن جایگاه ویژه را نزد هواداران ندارد و حتی در نظرسنجی برخی رسانه‌ها و کانال‌ها در‌مورد این‌که اولویت هواداران انتخاب قلعه‌نویی است یا فرهاد، از ژنرال عقب ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج