۱۰۹۶۷۶۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

بنا: کریمی در فوتبال مظلوم واقع شد

تیم ملی کشتی فرنگی با ۹ کشتی‌گیر راهی مسابقات اوکراین شد و ۸ مدال رنگارنگ کسب کرد. ۸ مدالی که نشان از احیای دوباره کشتی فرنگی دارد.

روزنامه ایران ورزشی: تیم ملی کشتی فرنگی با ۹ کشتی‌گیر راهی مسابقات اوکراین شد و ۸ مدال رنگارنگ کسب کرد. ۸ مدالی که نشان از احیای دوباره کشتی فرنگی دارد.

نفر نهم هم که شکست خورد کشتی‌گیر بسیار جوان و آینده‌داری است که این شکست هم برای او پلی برای موفقیت‌های آینده‌اش می‌شود. حالا بعد از بازگشت این تیم حرف‌های محمد بنا درباره این تیم شنیدنی است. او خبر از بازسازی دوباره کشتی فرنگی می‌دهد و وعده از روزهای ناب و دوست داشتنی برای کشتی فرنگی که در آینده‌ای نزدیک دوباره به آن می‌رسد.

محمد بنا همیشه فرد خوش صحبتی بوده و حالا هم که تیمش دوباره در حال شکل گرفتن است، به جوانانی اشاره می‌کند که می‌توانند آینده را بسازند. البته او این روزها کمی دلخور است. دلخور از ماجرایی که برای رفیق فوتبالی‌اش یعنی علی کریمی پیش آمد.

علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال رأی نیاورد و حالا محمد بنا به دفاع از رفیقش بلند شده و از رفتار با علی کریمی گلایه می‌کند: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که کریمی در مجمع فدراسیون فوتبال از سیاسیون کمتر رأی می‌آورد؟ خروج علی از مجمع خیلی مظلومانه و ناراحت‌کننده بود.»

تیم ملی کشتی فرنگی از اوکراین برگشت و بلافاصله همه هم در اردو حاضر شدند.

چون تا المپیک استراحت و تعطیلی نداریم. باید بمانیم تا از این فرصت باقیمانده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

از نتایج اوکراین راضی بودید؟

تلفیقی از جوانان و بزرگسالان را به اوکراین فرستادم و برای من اصلاً مهم نبود که تیم ببرد و یا اینکه ببازد. هدف سنجیدن وضعیت تیم بعد از چهار مرحله اردوی خوب بود. قبل از اینکه تیم هم برود به بچه‌ها گفتم کشتی‌ها را به نحوی بگیرید که وقتی مربیان برگشتن کاملاً رضایت داشته باشند. حالا من دیدم یا ندیدم مهم نیست.

ولی شما دیدید.

بله تمام مسابقات را دیدم.

به نظر سطح مسابقات خیلی بالا بود.

تیم ما شرایط متوسطی داشت. سطح مسابقات هم خیلی بالا نبود.

برای تیم‌های ضعیف شاید سطح مسابقات بالا بوده باشد اما برای تیم‌های مدعی و قدرتمندی همچون تیم ایران که خودمان را از قدرت‌های برتر دنیا می‌دانیم، خیلی بالا نبود. همه کشتی‌ها را دیدم، بچه‌ها با تمام وجود جنگیدن و این برای من مهم بود.

اما برخی از کشتی‌گیران که خیلی جوان بودند، خوب هم ظاهر شدند، مثل سجاد عباسپور.

چهار کشتی‌گیر ما تجربه حضور در بزرگسالان را نداشتند. عباسپور، مختاری، سهرابی و البته مهدی بالی که هر چهار نفر هم خیلی خوب کشتی گرفتند.

عباسپور به کشتی‌گیر گرجستانی باخت که مدال طلای قهرمانی جهان را سال گذشته در قزاقستان به دست آورده بود. سهرابی هم به نفر سوم جهان باخت.

مختاری هم در مسابقه‌ای باخت که رقیبش بهترین وزنش است. مهدی بالی هم همینطور. در حالی‌که این نفرات هنوز در بزرگسالان جا نیفتاده‌اند.

ولی شما را به آینده امیدوار کردند؟

ما در حال بازسازی کشتی فرنگی هستیم و می‌خواهیم که برای سال‌های آینده یک تیم قدرتمند بسازیم. فونداسیون را محکم باید ریخت تا تیم برای سال‌های آینده خوب و قوی بماند و الان دو سالی هست که این روند خوب پیش می‌رود.

به بچه‌های تیم هم گفتم که اگر به توانایی شما ایمان نداشتم، دیوانه نبودم زن و زندگی‌ام را رها کنم و دو سال در کنار تیم بمانم. مطمئن هستم که می‌توانند و حتماً این اتفاق رخ می‌دهد؛ فقط باید کمی صبر کرد.

البته کمی بابت کرونا در تیم‌های پایه آسیب می‌بینیم چون اردوها برگزار نشده و همین در آینده برای تیم‌های ملی بزرگسالان مهم است.

البته تیم شما که بسیار جوان است.

در تیم ملی کشتی فرنگی دو الی سه نفر هستند که سن بالایی دارند و نسل جدیدی شکل می‌گیرد که شاید تا یک دهه بتوانند تیم ملی را تأمین کنند.

در وزن 77 و 67 کیلوگرم هم دو چهره شاخص تیم ملی به اوکراین رفتند. از عملکرد آنها هم راضی بودید.

این دو نفر هم مدت‌ها شرایط تمرین را مثل بقیه از دست داده بودند؛ به دلیل وضعیتی که کرونا به وجود آورده بود.

آنها بعد از قهرمانی جهان در نورسلطان به هیچ تورنمنت بین‌المللی اعزام نشده بودند؛ خوب بود که در اوکراین محک خوردند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم از نظر من سه نفر خیلی خوب هستند و در واقع رقبای اعلا برای گرایی در این وزن محسوب می‌شوند. رومن ولاسف، نمس و کیم کره‌ای.

البته اگر بخواهیم نفرات خوب را به این وزن اضافه کنیم می‌توان از کشتی‌گیر سوئدی هم نام برد اما بهترین‌ها همین سه نفر بودند که به این مسابقات نیامدند. با این‌ حال عملکرد گرایی برای من مهم است.

ضمن اینکه وقتی امین کاویانی‌نژاد به مسابقات اعزام شد و در این وزن به فینال رسید، اطمینان دارم که سال بعد در یک وزن پایین‌تر می‌تواند قهرمان جهان شود.

برای مسابقات گزینشی تصمیمی نگرفته‌اید؟

چرا تقریباً تکلیف روشن است. حالا فرصت داریم و سعی می‌کنیم که از این فرصت هم خوب استفاده کنیم.

درباره علی کریمی هم صحبت کنیم. رابطه دوستانه‌ای با هم دارید و این دوست شما در انتخابات فدراسیون فوتبال رأی نیاورد.

می‌خواستم به علی قبل از انتخابات و همان موقع که اعلام کرد می‌خواهد ورود داشته باشد، توصیه کنم که نیاید. ترسیدم که این برداشت شود که حمایت نکردم اما فوتبال سیاسی شده و طبیعی است که فردی مثل کریمی در بازی سیاسیون نمی‌تواند جایی داشته باشد.

و شما هم حتماً روز رأی‌گیری خاطره تلخی دارید؟

علی کریمی خیلی بالاتر از این است که با آن حالت مظلومانه برود. خیلی مظلوم ماند و این واقعاً ناراحت کننده بود. خیلی مسخره ‌است که کاندیداهای سیاسی در مجمع فدراسیون فوتبال از علی کریمی بیشتر رأی بیاورند.

خیلی درباره ورود ورزشی‌ها به عرصه مدیریت بحث شده ولی حالا علی دبیر در کشتی حضور دارد و شما هم رضایت دارید. شاید ورود علی کریمی هم به فوتبال کمک می‌کرد.

حالا شاید این مقایسه پیش بیاید که مثل علی دبیر که در کشتی واقعاً کار کرده، علی کریمی هم می‌توانست با شخصیتی که در سطح فوتبال آسیا و دنیا دارد، در فوتبال کار کند اما فوتبال سیاسی شده و اجازه نمی‌دهند که این کارها انجام شود.

حالا خود فوتبالی‌ها هم ظاهراً سیاسی شده‌اند. آدم‌هایی که کار می‌کنند و یا آدم‌هایی که رأی دادند.

من رئیس فدراسیون فعلی را نمی‌شناسم. کفاشیان را به واسطه حضور در دوومیدانی و بعد هم کمیته ملی المپیک و سازمان سابق تربیت بدنی می‌شناختم. کیومرث هاشمی را هم به خاطر حضور در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌شناختم اما از رئیس فعلی هیچ شناختی ندارم.

خیلی ناراحت‌کننده بود که در مجمع فوتبالی این افراد بیشتر از علی کریمی رأی بیاورند. آدم‌هایی که در مجمع نشسته بودند و رأی دادند یا فوتبالی نبودند و یا رابطه‌ای وجود داشته که آمدند و به افراد غیر ورزشی رأی دادند.

چرا فوتبال را تا این اندازه سیاسی می‌دانید؟

خب فقط مختص ایران نیست. خاطرات پله از قهرمانی در جام جهانی ۱۹۷۰ را بخوانید. در کتابش نوشته که وقتی قهرمان جهان شدیم، کشور درگیر دیکتاتور نظامی بود. ولی این قهرمانی چنان شور و شعفی را در جامعه به وجود آورد که کشور دچار تغییر و تحولات زیادی شد و در واقع کشور از این فضا خارج شد. به همین دلیل سیاسیون نفوذ زیادی دارند و برای آنها صعود و موفقیت در جام جهانی مهم است.

حالا که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی دچار مشکل شده؟

اکنون که دیگر صعود به جام جهانی افتخار نیست. زمانی رفتن به جام جهانی مهم بود که سهمیه آسیا یک تیم بود الان وقتی که ۴ تیم به جام جهانی می‌روند، صعود افتخار بزرگی نیست.

اما همین الان با 4 تیم هم مشخص نیست که تیم به جام جهانی برود.

این شاهکاری است که سلطان ویلموتس و جناب تاج رقم زدند و ممکن است که حتی از مرحله مقدماتی هم بالاتر نرود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشتی چه ربطی به فوتبال داره.

      پاسخ ها

      • kordook

        تو چه ربطی به نظر دادن داری؟

    • بدون نام

      از کمک به فقرا چه خبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج