جاباما
۱۰۹۷۲۸۶
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

واکسیناسیونِ کرونا یک مطالبه عمومی است

نعمت احمدی؛ حقوقدان در روزنامه آرمان ملی نوشت: یک جمعیت ۸۵ میلیونی با توجه به وضعیت اشتغال و بیکاری و حرفه‌هایی که هیچ پشتوانه‌ای ندارند مثل دستفروشان، اسنپ، راننده‌های تاکسی با نصیحت نمی‌شود.

نعمت احمدی؛ حقوقدان در روزنامه آرمان ملی نوشت: یک جمعیت ۸۵ میلیونی با توجه به وضعیت اشتغال و بیکاری و حرفه‌هایی که هیچ پشتوانه‌ای ندارند مثل دستفروشان، اسنپ، راننده‌های تاکسی با نصیحت نمی‌شود.

این گروه‌ها بالاجبار باید کار کنند و راه‌حل تهیه واکسن است. اینکه یک روز بگویید مدیر مرده‌شورخانه هستید و جنازه جمع می‌کنید و بعد از اینکه دنیا از کنترل کرونا در کشورمان در حیرت است، این قصه است و با اینها نمی‌شود. راه‌حلی که دنیا پیش گرفته، تهیه واکسن است.

تا روزی که واکسن نباشد با دستورالعمل‌ها و خواهش‌هایی از این دست، اوضاع بسامان نمی‌شود. هزینه تست کرونای ۶۵۰ هزار تومانی برای خیلی از اقشار سنگین است و توان پرداخت آن را ندارند. آقای وزیر! باید راهکار اصلی را پیدا کنند. با جان مردم بازی نکنید. الان شرایطی نیست که بخواهیم یکسری از مسائل را با خواهش و تمنا و من بمیری و تو بمیری پیش ببریم. دخترم پزشک متخصص است و خوشبختانه به‌تازگی واکسن دریافت کرده درحالی که از وخامت اوضاع می‌گوید که جز واکسینه کردن جامعه راهی نداریم. باید یک دستورالعمل باشد و این خواسته عمومی است. از ویروس جهش‌یافته ایرانی و انگلیسی که سرتاسر جهان را فلج کرده می‌نالیم و حتی از همسایگان کشورهای عقب‌افتاده‌مان هم عقب‌افتاده‌تریم.

این واقعا دردآور است که یک کشور باستانی مثل ایران که تقریبا یک درصد از جمعیت دنیا و ۹ درصد از سرانه ثروت جهانی را دارد اصلا برنامه واکسیناسیونش مشخص نباشد. از آقای وزیر می‌پرسم که الان یکسال و یکماه از ورود ویروس کرونا به ایران گذشته و قریب به شش‌ماه است که دنیا با واکسن روبه‌رو شده و دریافت می‌کند. خیلی از کشورها ۲۰ تا ۴۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده‌‌اند و رژیم اشغالگر اسرائیل تقریبا تمام اتباع خود را واکسینه کرده. ترکیه در سه، چهار ماه آینده جمعیت کشور خود را واکسینه می‌کند و واکسن در آنجا یافت می‌شود.

شاهد خواهیم بود که چه تورهایی راه می‌افتد و ثروتمندان برای دریافت واکسن روانه این کشور می‌شوند. وزیر بهداشت راهکار خود برای واکسیناسیون را ارائه دهد. آیا مردم اندک حقی برای حیات ندارند؟ آیا نباید برنامه‌ای داشته باشید؟ کاری نکنند که مساله واکسن تبدیل به یک بحران ‌شود. اکنون واکسن در دنیا جزو اولویت کشورهاست. در لایحه بودجه واکسن تعریف نشده و وزیر بهداشت زمانبندی برای واکسیناسیون ندارد.

نوروز در پیش است و مردم یکسال است که سفر نرفته‌اند. چقدر از آنها بخواهیم که در خانه بمانند و دورهم جمع نشوند، سر کار نروند؟ کارگر روزمرد یک روز سر کار نرود، حقوق ندارد. چگونه می‌توان به کارگر توصیه کرد که در خانه بنشیند و پروتکل اعمال کند اما منِ وزیر نگویم که دارم چکار می‌کنم؟ ضمن احترام به ایشان ظاهرا هنوز دوست دارند در نقش مدیرکل جمع‌آوری اجساد صحبت کند. کسی که عضو ستاد ملی کروناست و باید برنامه واکسیناسیون کشور را تنظیم کند ظاهرا دستورالعمل چگونگی دفن اموات را در برنامه کاری خود دارد! این ملت گناه دارند، ناچارند. واکسن بخرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه مسوولین خودمان ما را در واکسیناسیون عقب نگه داشتند. اصرار دارند حتما واکسن داخلی و ایرانی بزنیم.

      پاسخ ها

      • خ

        نمیتونند بسازند داخلی رو ساختند میگه نه اسمش واکسنه و نه اسمش واکسن نیست.

    • بدون نام

      واقعا که این حق مردم است.

    • بی نام

      مردم ما گناه دارن .واکسن بخرید

    • بدون نام

      فعلا باید یک بودجه بزارید برای خرید واکسن بعد خرجهای دیگه .شرایط خاص هست

    • بدون نام

      روزنامههای دولتی بی خاشیت میلیاردری

    • بی نام

      اخه مسوولین ما خودشون واکسن فایزر زدن گور بابای مردم واکسن میخان چیکار

    • حسین

      متاسفانه مسئولین بجای سبقت در خدمت به مردم دعوا برای غصب پست و مقام دارند نه برای خدمت به مردم تا زمانی که وضع به این صورت است امااز بهبود اوضاع بی مورد است

    • بدون نام

      همه جا حتی تو آفریقا هم واکسن زدند،ما مسولینمون هنوز اندر خم یک کوچند.واقعا حق این مردم بیش از اینهاست

    • بدون نام

      درود به شرافتت ولی کو گوش شنوا

    • بدون نام

      مگه اونو حال ما رو میفهمند وقتی عزیزامون رو از دست میدیم از این همه ایرانی کا فوت شده بر اثر کرونا حتی بیست نفر هم از اشنا ها ومسئولین نبوده و فقط مردم لادی بودند پس منتظر واکسن نباشید مردم عادی سیر از گرسنه خبر نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا واقعا گل گفتی حرف دل مردمو گفتی دمت گرم ولی کو گوش شنوا مردم ما چندین ساله همه چی رو تحمل میکنن فقر گرانی تورم همه ازدم افسرده وپریشان اما این دیگه مساله جان مردم هست تورو خدا به دادمردم برسید

    • بدون نام

      هیچ امیدی به مسئولین بی مسئولیت ما نیست متاسفم

      پاسخ ها

      • امیر حسین

        بله آفرین برغیرتت مردم دین خودرا ادا کردند حالا نوبت مسئولین بی مسئولیت بجنبند خیلی دیر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج