۱۰۹۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پرداخت یارانه نقدی ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه فردی که دارای تابعیت ایرانی باشد به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از یارانه های نقدی را دارد از آغاز مرحله جمع آوری اطلاعات ایرانیان خارج از کشور برای پرداخت یارانه های نقدی خبر داد.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه فردی که دارای تابعیت ایرانی باشد به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از یارانه های نقدی را دارد از آغاز مرحله جمع آوری اطلاعات ایرانیان خارج از کشور برای پرداخت یارانه های نقدی خبر داد.

در مورد حذف یارانه های اقشار پردرآمد جامعه اظهار داشت: ما باید طبق قانون، یارانه ها را در نهایت متناسب با درآمدها پرداخت کنیم، بنابراین حرفی از حذف یارانه ها نیامده است بلکه منظور تناسب پرداخت ها با سقف درآمد بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه گام اولی که در زمینه هدفمند کردن یارانه ها برداشتیم "خوداظهاری" و گام بعدی هم "خود انصرافی" بود، گفت: در مرحله اول پرداخت یارانه های نقدی در حدود ۱۳ میلیون نفرثبت نام نکرده بودند اما وقتی دیدند رقم یارانه کمی چشمگیر و دندانگیر شده برای دریافت آن ثبت نام کردند.

وزیر اموراقتصادی و دارایی اضافه کرد: در مجموع هم اکنون در حدود ۴ میلیون نفر هستند که یا صلاح ندیدند و یا خود را مستغنی از دریافت یارانه دیده اند که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکردند که ما هم از آنها تشکر می کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته مجددا توصیه می کنیم افرادی که احساس می کنند به دریافت یارانه های نقدی احتیاجی ندارند انصراف بدهند تا این قانون موفق تر اجرا شود.

حسینی با تاکید براینکه درحال حاضرهیچ مصوبه ای در ستاد هدفمند کردن یارانه ها مبنی بر حذف یارانه نقدی گروهی از اقشار بویژه اقشار پردرآمد وجود ندارد، گفت: البته تلاش خواهیم کرد تا در مراحل بعدی هدفمند کردن یارانه ها در صورتیکه مجموعه اطلاعات فردی را با هم مرتبط کنیم بتوانیم از گروه های خاص حمایت بیشتری کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه ستاد هدفمند کردن یارانه ها تاکنون در رابطه با پرداخت یارانه نقدی به ایرانیان خارج از کشور چه اقداماتی انجام داده است نیز گفت: در مورد خارج نشین ها بحث هایی مطرح بود که قرار شده مراکز ذیربط اطلاعات مربوط به این افراد را در اختیار ما بگذارند تا اقدامات بعدی را در این رابطه انجام دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: فردی که دارای تبعیت ایرانی باشد، به لحاظ قانونی امکان بهره مندی از یارانه های نقدی را دارد.

گفتنی است، براساس آمارهای به ثبت رسیده در سایت مرکز آمار ایران، متقاضیان دریافت یارانه نقدی به بیش از ۷۴ میلیون نفر رسیده اند. در همین حال، براساس اطلاعاتی که در سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به ثبت رسیده است، حدود ۷۲.۵ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پرداخت یارانه نقدی ایرانیان خارج از کشور



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج