۱۰۹۹۶۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۵+۱ تیم در مرحله یک هشتم جام حذفی

در شرایطی که تنها یک جدال از مرحله یک شانزدهم جام حذفی باقی مانده است، پانزده تیم تا به این لحظه جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند.

ورزش سه: مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در روز دوم نیز پیگیری شد تا تکلیف ۱۵ تیم حاضر در مرحله بعدی مشخص شود. قرار است آخرین بازی بین تیم‍‌های صنعت نفت آبادان و پارسه تهران برگزار شود و سپس با انجام قرعه کشی، تیم ها به استقبال مرحله بعدی این رقابت ها بروند. اینجا تیم های صعودکننده به مرحله بعدی را بررسی می‌کنیم:

1.ذوب آهن اصفهان

تیم ذوب آهن اصفهان با هدایت مجتبی حسینی در حالی شهرخودرو را شکست داد که این بازی به میزبانی مشهدی ها برگزار می‌شد. . شاگردان مجتبی حسینی در دقیقه ۸ توسط مجتبی حقدوست به گل رسیدند. ذوبی ها یک گل نیز در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند تا بازی ۲-۰ شود و خیالشان از صعود راحت. با این حال گل دقایق پایانی وحید محمدزاده هیجان را به بازی برگرداند.

2. نساجی قائمشهر

تقابل نساجی با سایپا یکی از جذاب ترین بازی های این مرحله از جام حذفی بود. بازی در وقت های قانونی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال شد تا ضربات پنالتی پیروز مسابقه را مشخص کند. در شرایطی که نساجی در آستانه پیروزی قرار گرفته بود، اکبر صادقی و علی آل کثیر دو پنالتی را از دست دادند تا ورق برگردد. با این حال درخشش جلالی راد و گلزنی خود او سبب شد تا نساجی برنده بازی شود.

۱۵+۱ تیم در مرحله یک هشتم جام حذفی

۳.استقلال تهران

استقلال به لطف دو گل نیمه نخست دیاباته و دانشگر موفق شد پیکان را شکست دهد هر چند آنها در نیمه دوم حملات زیادی را روی دروازه حریف خلق کردند ولی در رسیدن به گل سوم ناکام بودند. در نهایت استقلال در این بازی با نتیجه دو بر یک از سد خودروسازان عبور کرد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

۴.گل گهر سیرجان

شاگردان قلعه‌نویی در جدال 120 دقیقه‌ای و پُربرخورد مقابل مس کرمان موفق به کسب پیروزی شدند. در نیمه اول این بازی نوید عاشوری موفق به باز کردن دروازه حریف شد اما این پایان کار نبود. در نیمه دوم مس کرمان یک پنالتی از دست داد و در دقیقه 94 در شرایطی که انتظار می‌رفت بازی با همین نتیجه تمام شود، مس کرمان گل مساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه برود. اعلام یک ضربه ایستگاهی به سود گل‌گهر، فرصتی ایده‌آل برای شاگردان قلعه‌نویی فراهم آورد تا دوباره به گل برتری برسند؛ اتفاقی که رخ داد و روی ارسال تماشایی احمدرضا زنده‌روح، علیرضا ابراهیمی دیگر مدافع جلوآمده گل‌گهر توانست با ضربه سر دروازه مس را فرو بریزد.

۵.تراکتور تبریز

تی تی ها با انصراف تیم شهرداری ماهشهر جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.

۶.فولاد خوزستان

فولادی ها که با شکست مقابل استقلال به استقبال جام حذفی رفته بودند، در تبریز مقابل ماشین سازی بحران زده قرار گرفتند و موفق شدند این تیم را از پیش رو بردارند. در این بازی لوسیانو پریرا سه گل به ثمر رساند که یکی با پای راست بود، دیگری با پای چپ و گل سوم هم با ضربه سری تماشایی به دست آمد تا فولادی ها به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

۷.ملوان بندرانزلی

شاگردان مازیار زارع در مصاف با تیم دسته دومی ویستاتوربین که فرشاد پیوس را روی نیمکت خود می‌دید، به برتری دست یافتند. در نیمه اول این بازی ملوان در یک صحنه مشکوک به گل اول دست یافت و این در حالی بود که بازیکنان و اعضای تیم حریف مدعی بودند که توپ پیش از عبور از خط دروازه توسط مدافع این تیم برگشت داده شد. در نیمه دوم هم علیرغم برتری ویستاتوربین این ملوان بود که از تجربه پایین‌تر حریف سود برد تا به گل دوم دست یابد و در نهایت حامد اکبری تک گل تیمش را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 2-1 خاتمه یابد. جلال رافخایی و مهری نیز گل‌های ملوان را به نام خود کردند.

۸.پارس جنوبی

با انصراف تیم پاس همدان، پارسی ها نیز مثل تراکتور بدون انجام بازی راهی مرحله بعدی شدند.

۹.آلومینیوم اراک

دو تیم نمایش پایاپای در جریان مسابقه داشتند و در خلق حملات خطرناک هم برابر بودند که البته در دو صحنه شاگردان عنایتی موقعیت‌های جدی‌تری به وجود آوردند ولی در نهایت تلاش دو تیم در 120 دقیقه برنده نداشت. اولین ضربه پنالتی را سجاد دانایی، مهاجم تعویضی هوادار هدر داد و شوت زمینی او به سمت چپ را حسین پورحمیدی که به خوبی مهار کرد تا امیدهای تیمش را بیشتر کند. در ادامه گلزنی میثم مجیدی، جابر انصاری، محمد ایران‌پوریان، حامد پاکدل و مصطفی احمدی از روی نقطه پنالتی موجب شد تا شاگردان عنایتی به پیروزی 5 بر 4 در ضربات پنالتی برسند و راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شوند.

۱۰.پرسپولیس تهران

سرخپوشان پایتخت در شرایطی موفق به پیروزی مقابل مس نوین شدند که چند بازیکن اصلی این تیم روی نیمکت نشستند و استراحت کردند.

در این دیدار کمال کامیابی نیا گل اول را به ثمر رساند و امید عالیشاه هم دو گل بعدی را در نیمه دوم وارد دروازه مس کرد. در این بازی مهاجمان پرسپولیس موقعیت های بسیار زیادی را از دست دادند.

۱۱. استقلال ملاثانی

بازی این تیم با شاهین عامری با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم در پایان وقت های اضافه نیز کاری از پیش نبردند تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند. در ضربات پنالتی نیز استقلال ملاثانی دو ضربه پنالتی را از دست داد و شهرداری بندرعامری نیز یک ضربه خود را به گل تبدیل نکرد تا در نهایت این بندرعامری ها باشند که با نتیجه 4 بر 3 از سد استقلال گذشته و راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

۱۲. خیبر خرم آباد

حذف نفت مسجدسلیمان یکی از شگفتی های بزرگ جام حذفی امسال است. نماینده استان لرستان در تقابل با مسجدسلیمانی ها توانست دست به کار بزرگی بزند و از این مرحله صعود کند. در وقت های قانونی گلی وارد دروازه ها نشد تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند. محمدصادق نادرپور سنگربان خیبر ستاره لرستانی ها در پنالتی ها بود. او موفق شد دو ضربه را مهار کند تا خیبر به مرحله بعدی برود.

۱۵+۱ تیم در مرحله یک هشتم جام حذفی

13. خوشه طلایی ساوه

شهرداری بردسکن که تیم لیگ دویی به شمار می‌رود، مجوز میزبانی نگرفت و در ورزشگاه ثامن این بازی را برگزار کرد. خوشه طلایی در این مسابقه پیروزی راحتی را به دست آورد و با سه گل برنده شد. شاگردان بیاتلو در دقایق ۷۵ و همچنین ۹۰ و ۹۱ دروازه حریف را گشودند تا صعود ساده ای را به مرحله بعدی داشته باشند.

14. قشقایی شیراز

این بازی به میزبانی تیم اتحاد کامیاران در شرایطی برگزار شد که زمین این تیم به هیچ عنوان شرایط مطلوب برای بازی را نداشت. با این حال آن ها مقاومت ۱۲۰ دقیقه ای انجام دادند و توانستند قشقایی را متوقف کنند. در ضربات پنالتی اما قشقایی هر ۱۰ ضربه اول را تبدیل به گل کرد اما کامیاران یک پنالتی را از دست دادند.

15. سپاهان اصفهان

بازی سپاهان و مس رفسنجان شاید جذاب ترین بازی امروز جام حذفی بود. طلایی پوشان با گل دقیقه ۶۸ محمدرضا حسینی پیش افتادند و تا آخرین دقایق هم از حریف جلو بودند اما مهدی کیانی با توپ‌گیری فوق العاده و ضربه استثنایی در دقیقه ۹۰+۳ دروازه را فرو ریخت تا مس به بازی برگردد. مسی ها در وقت های اضافه یک اخراجی دادند و در دقیقه ۱۲۰ نیز ولسیانی روی پاس ترکمان گل دوم را زد تا سپاهان هم به مرحله بعدی صعود کند.

اکنون با انجام دیدار دو تیم صنعت نفت و پارسه تهران در آبادان، تکلیف آخرین صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی نیز مشخص خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج