۱۱۰۰۴۵۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

باور پخش زنده مسابقات زنان سخت بود

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور امسال با وجود کرونا برگزار شد و مانند دوره‌های گذشته از کیفیت بالایی هم برخوردار بود.

روزنامه شرق: رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور امسال با وجود کرونا برگزار شد و مانند دوره‌های گذشته از کیفیت بالایی هم برخوردار بود. نکته درخورتوجه این مسابقات حضور پررنگ بسکتبالیست‌های خارجی بود که با شرایط موجود ایران به لیگ ۹۹ رنگ‌و‌بوی خاصی بخشیدند. این پیکارها هفته گذشته در‌حالی به پایان رسید که تیم گروه بهمن توانست با عملکردی قابل‌قبول برای دومین بار به عنوان قهرمانی دست یابد.

پریناز طائرپور، سرمربی تیم گروه بهمن از شش‌ماه سختی که با این تیم گذراند تا آن را به قهرمانی برساند، به «شرق» می‌گوید: «فدراسیون بسکتبال واقعا مدیریت خوبی در برگزاری لیگ به خرج داد. پروتکل‌ها را همه‌جوره رعایت کرد تا ما بتوانیم مثل هر‌سال مسابقات را برگزار کنیم. البته که شرایط این‌طور نبود که نمونه مثبت کرونایی نداشته باشیم.

به‌هر‌حال این ویروس آن‌قدر عجیب‌و‌غریب است که هیچ‌جوره نمی‌توان جلوی آن را گرفت. ما در طول این رقابت‌ها با هشت نمونه مثبت کرونای بازیکنان مواجه شدیم اما تمام تلاشمان را کردیم تا فضا را مدیریت کنیم. هر تیمی می‌توانست ۱۷ بازیکن جذب کند. خوشبختانه با استفاده از این ظرفیت تا بازیکنی کرونا می‌گرفت سریع نفر بعدی را جایگزین می‌کردیم و با برنامه بدن‌سازی مداوم، نفرات را آماده نگه می‌داشتیم تا به مسابقات برسیم».

اتفاق ویژه لیگ برتر بسکتبال ۹۹ زنان ایران حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های مدعی بود. گروه بهمن نیز در این دوره از رقابت‌ها سه بازیکن آمریکایی و اوکراینی را به خدمت گرفت تا بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. «تئالر دیر» نیز بازیکن آمریکایی است که در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نارسینا در دور رفت‌و‌برگشت به ترتیب ۲۴ و ۲۳ امتیاز کسب کرد تا تأثیرگذاری خود را در برد تیمش نشان دهد. گروه بهمن با این پیروزی به مرحله فینال صعود کرد. این بازیکن سابقه بازی در اسلوونی و فنلاند را دارد. «آنا بهشتیان» نیز در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نارسینا ۲۲ امتیاز به دست آورد و دور برگشت نیز با ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن شد. «سوشا آفاناسیه‌وا» هم در دور رفت ۱۶ امتیاز به دست آورد. طائرپور ادامه می‌دهد: «هدف ما از جذب بسکتبالیست‌های خارجی این بود که بتوانیم دوباره جام قهرمانی را بالای سر ببریم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم برای اینکه در جمع چهار تیم برتر مسابقات قرار بگیریم، از مرحله پلی‌آف بازیکن خارجی بگیریم».

«آنا بهشتیان» بازیکنی اوکراینی است که ازدواج ایرانی کرده و شناسنامه ایرانی دارد. او چندین سال است که در تهران زندگی می‌کند. او سه سال پیش هم برای گروه بهمن بازی می‌کرد اما به دلیل بارداری دو سال از میادین دور بود تا اینکه امسال با وجود داشتن یک نوزاد در لیگ برتر عضو تیم ما شد. «سوشا آفاناسیه‌وا» هم اوکراینی بود و «تئالر دیر» نیز بازیکنی بود که از تگزاس آمریکا آمد.

خود من اولش مخالف این بودم که ما از بازیکنان خارجی در لیگ استفاده کنیم و اعتقادم این بود که لیگ را با بازیکنان ایرانی برگزار کنیم اما وقتی دیدم سطح کیفی خارجی‌ها چقدر بازی‌ها را جذاب می‌کند و از همه مهم‌‌تر به تجربه بچه‌های ما اضافه می‌کند، نظرم عوض شد. به‌هر‌حال هرچه باشد بسکتبالیست‌های خارجی نسبت به بچه‌های ما فضای بیشتری برای مسابقه‌دادن دارند و کل اروپا یا قاره‌های دیگر مسابقه می‌دهند. آنها به‌مراتب تکنیک بهتری نسبت به دختران ایرانی دارند. نقطه قوت بازیکنان خارجی بدن‌سازی و کار مداوم با توپ است. بچه‌های ما اما در این زمینه ضعیف هستند. من حتی در همین تیم ملی هم می‌بینم وقتی ما کار با توپ زیاد از بازیکنان می‌خواهیم، خسته می‌شوند».

یکی دیگر از اتفاقات خوب رقابت‌های لیگ بسکتبال زنان پخش زنده این مسابقات از شبکه اینترنتی آپارات بود که بازتاب زیادی در سطح جامعه داشت. این مربی بسکتبال توضیح می‌دهد: «آپارات همه بازی‌های لیگ را مستقیم پخش کرد. خوشبختانه هر‌بار که به مراحل بعدی لیگ می‌رسیدیم، به تعداد بیننده‌ها اضافه می‌شد. برای خیلی‌ها باور اینکه مسابقات زنان دارد زنده پخش می‌شود، سخت بود. امیدوارم این اتفاق سبب خیر شده باشد و از سال آینده مسابقات زنان از تلویزیون ملی پخش شود. اگر مسابقات زنان پخش شود، ما دیگر مشکلی بابت اسپانسر نخواهیم داشت. گروه بهمن که حمایت مالی تیم ما را بر عهده دارد، سال گذشته بیلبوردهایی را در سطح شهر برای معرفی این تیم زد که خیلی تأثیر زیادی داشت.

آنها به‌جای اینکه محصولات و خدماتشان را معرفی کنند، دختران بسکتبالیست را معرفی می‌کنند. همین حرکت باعث شد تا به نفع همه بانوان این رشته تمام شود. تمام مشکل و کمبود ورزش زنان عدم حمایت است. همین گروه بهمن ۸۰۰ نفر از کارمندان و پرسنلش زن هستند. این یعنی نه‌تنها در عرصه ورزش بلکه در سطوح دیگر به زنان نگاه ارزشی دارند».‌گروه بهمن سال گذشته به‌عنوان قهرمان لیگ بسکتبال زنان ایران جواز حضور در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا را کسب کرد. این تیم امسال هم شرایط این را دارد که در این رویداد بین‌المللی حاضر شود.

سرمربی گروه بهمن اشاره کرد: «ما سال گذشته در شرایطی به این مسابقات اعزام شدیم که بعد از ۴۰ سال توانستیم اولین عنوان بین‌المللی را برای بسکتبال زنان ایران به دست آوریم. سال گذشته چون اولین تجربه‌مان بود و بازیکنان خارجی هم نداشتیم، نایب‌قهرمان شدیم. اگر قهرمان می‌شدیم، می‌توانستیم به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کنیم. امسال اگر غرب آسیا برگزار شود، حتما با بازیکن خارجی می‌رویم تا به قهرمانی برسیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج