۱۱۰۱۱۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

راه‌حل‌های دیپلماسی می‌تواند فوتبال را نجات دهد

باید سعی کنیم علاوه‌بر تقویت وجهه دیپلماسی، در همه زمینه‌های بین‌المللی نیز قدرتمندتر شویم. فکر می‌کنم این صندلی در ای‌اف‌سی نیز به درد می‌خورد و نباید آن را نادیده گرفت. لازم است اقدام کرده و در سال جدید شرایط فدراسیون را بهبود بخشید.

روزنامه فرهیختگان: باید سعی کنیم علاوه‌بر تقویت وجهه دیپلماسی، در همه زمینه‌های بین‌المللی نیز قدرتمندتر شویم. فکر می‌کنم این صندلی در ای‌اف‌سی نیز به درد می‌خورد و نباید آن را نادیده گرفت. لازم است اقدام کرده و در سال جدید شرایط فدراسیون را بهبود بخشید.

سال۱۳۹۹ درکنار مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا با چالش فوتبالی بزرگی همراه بود. وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال و شرایط سخت تیم‌ها در بازی‌های بین‌المللی آغاز این مشکلات بود و درنهایت در کمال تلخی با گرفتن میزبانی مسابقاتی که قرار بود میزبان باشیم کامل شد و تبعاتش می‌تواند اوضاع فوتبال در ۱۴۰۰ را خراب‌تر کند. در این بین یکی از باشگاه‌هایی که قبل از همه با این چالش درگیر شد باشگاه فولاد است. آنها که خود را برای میزبانی از العین در فولادآرنا آماده می‌کردند ناگهان با لغو میزبانی روبه‌رو شدند و اعلام شد آنها هم مثل استقلال باید برای انجام بازی‌شان به عربستان بروند چراکه مسابقات گروهی که تیم برنده پلی‌آف به آن صعود می‌کند هم در این کشور برگزار خواهد شد. برای همین شاید مدیرعامل این باشگاه بهتر از هر فرد دیگری بتواند از مشکلات فوتبال ایران بگوید و حتی راهکار ارائه دهد. گفت‌وگو را با سعید آذری در ادامه می‌خوانید.

بازی تیم‌تان با گل‌گهر به امید میزبانی از العین لغو شد؟

با توجه به بازی پلی‌آف از سازمان لیگ خواستیم این بازی را لغو و به زمان دیگری موکول کنند. البته در بازی با آلومینیوم که ۱۲فروردین برگزار می‌شود به میدان می‌رویم. این بازی برای ما مثل یک بازی تدارکاتی قبل از پلی‌آف است. فصل قبل تیم پرسپولیس استراحت خوبی کرد ولی به‌دلیل برگزار نکردن همین یک بازی تدارکاتی با مشکل روبه‌رو شد. ما نمی‌خواهیم آن اشتباه را تکرار کنیم. از این‌رو با توجه به نیاز تیم به استراحت بازی با گل‌گهر را لغو و بازی بعدی با آلومینیوم را برای قرار گرفتن تیم در شرایط مسابقه برگزار می‌کنیم. امیدوارم راهکارهایمان تاثیرگذار باشد، چراکه بازی مهمی است و پیروزی در این بازی یک نماینده به نمایندگان کشورمان اضافه می‌کند.

با لغو میزبانی هنوز هم امیدی به موفقیت دارید؟

ما نمی‌دانیم باید چه کار کنیم، چراکه در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستیم. باید دید فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می‌گیرد. این اتفاقی فوتبالی نیست و از جهاتی سیاسی است. از این‌رو از دست باشگاه ما کاری برنمی‌آید. باید ببینیم مسئولان ورزش چه تصمیمی گرفته یا چه راهی پیش‌پای ما می‌گذارند. طبیعی است باید به مقررات احترام گذاشت ولی آنچه قطعی است ما از نظر فوتبالی و فنی کارمان را می‌کنیم. بازیکنان و مربیان تیم ما همه تلاش خود را می‌کنند تا تیم بهترین عملکرد را داشته باشد.

در سالی که گذشت درمورد ائتلاف برخی کشورها علیه میزبانی ما هشدار داده بودید، از این‌رو به‌نظر می‌رسد شوکه نیستید!

اظهارات مرا نه‌تنها جدی نگرفته بودند بلکه به من اتهام زدند که جامعه فوتبال را می‌ترسانم درحالی که مشخص است برخی کشورهای عربی جلساتی داشتند و قطعا تلاش‌هایی می‌شود. ما می‌دانیم چه خبر است و توجهی نمی‌کنیم. من هشدار دادم ولی حتی به این هشدارها هم توجه نشد. ما وقتی متوجه موضوعی می‌شویم در همان زمان باید اقدام کنیم. حالا اتفاقی که خبرش رسیده بود افتاد و تازه می‌خواهیم برای مقابله اقدام کنیم. زمان از دست رفته است.

فکر می‌کنید راهکاری وجود دارد در سال جدید از این بحران خارج شویم؟

از اختیار من خارج است ولی قطعا باید در زمینه بین‌الملل خود را تقویت کنیم. ما با نقص روبه‌رو هستیم و از این نقطه صدمه می‌بینیم. شاید تلاش‌هایی که فدراسیون جدید با کمک وزارت امور خارجه انجام می‌دهند و مذاکراتی که با هم داشتند به نتیجه برسد. لازم است در این زمینه‌ها خود را تقویت کنیم. حرکت آنها در مذاکره با ظریف نوید شرایط بهتری را می‌دهد و چه‌بسا در بحث دیپلماسی قوی‌تر از سال‌های قبل نشان دهند. اگر این اصول را بدانند می‌توانند تغییرات اساسی ایجاد کنند.

ما در ای‌اف‌سی کرسی داریم ولی ظاهرا این کرسی شکل نمادین دارد!

قطعا نمادین نیست و یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود. به هر حال ما نماینده‌ای به‌عنوان نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. باید از این امتیاز استفاده کنیم. این مربوط به حالا است باید از این ظرفیت حتی در سال‌های بعد هم استفاده کنیم. قطعا راهی که پیش گرفته بودیم اشتباه بود و حال باید سعی کنیم علاوه‌بر تقویت وجهه دیپلماسی، در همه زمینه‌های بین‌المللی نیز قدرتمندتر شویم. فکر می‌کنم این صندلی در ای‌اف‌سی نیز به درد می‌خورد و نباید آن را نادیده گرفت. لازم است اقدام کرده و در سال جدید شرایط فدراسیون را بهبود بخشید.

فکر می‌کنید با توجه به روی کار آمدن نیروی جدید و تفکر متفاوت در فدراسیون فوتبال در سال جدید می‌توان برای فوتبال ایران کاری کرد؟

بدون‌شک می‌توان کاری کرد. باید اراده وجود داشته باشد. در این مدت احساس کردم عزیزی‌خادم می‌تواند کارهای مثبتی انجام دهد. لازم است دیگر نهادهای ورزشی ازجمله وزارت ورزش نیز قدم‌های مثبتی بردارند. درایتی لازم است که قطعا آقایان می‌توانند به‌کار بگیرند و در همه زمینه‌ها تغییراتی ایجاد کنند. اولویت‌ها شناسایی و ابتدا درخصوص آنها اقدام شود و در ادامه سایر موارد را یکی پس از دیگری اصلاح کرد.

در سالی که گذشت لطمات زیادی به بدنه فدراسون و فوتبال وارد شد، فکر می‌کنید دلیل آن چه بود؟

سال قبل اتفاقات خاصی رخ داد. تعلیق ما را تهدید می‌کرد. از این‌رو تغییر و اصلاح اساسنامه در اولویت ما بود. همین موضوع تمرکز را از مجموعه ورزش و فوتبال کشور گرفت. با این حال از یک‌سو تلاش برای اساسنامه و ازسوی دیگر انتخابات و مسائل آنها درکنار نداشتن رئیس فدراسیون باعث شد از اهداف بسیاری فاصله بگیریم.

در سالی که گذشت باشگاه شما آسیب زیادی دید و پنجره بسته نقل‌وانتقالات نیز بیش از هر چیز آزاردهنده بود.

ما نماینده ایران هستیم و در این خصوص با ما همکاری نشد. ما مستندات زیادی را ارسال کردیم ولی هرچه تلاش کردیم پنجره باز نشد. از طرفی برخی باشگاه‌ها با وجود بدهی‌های سنگین پنجره نقل‌وانتقالات‌شان باز شد درحالی که ما اصلا بحث بدهی مالی نداشتیم و بحث ما آیین‌نامه‌ای بود. امیدوارم در سال جدید شرایط برای فوتبال‌مان تغییر کند و تصمیمات درستی گرفته شود در این صورت می‌توان امید داشت که اتفاقات خوبی رخ دهد و فوتبال‌مان از شرایط فعلی خلاص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج