۱۱۰۴۶۳۳
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

سارق موبایل برای شانزدهمین بار دستگیر شد

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: سارق سابقه‌دار با کشف ۱۲ فقره سرقت تلفن همراه برای شانزدهمین مرتبه وارد زندان شد.

پایگاه خبری پلیس: رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: سارق سابقه‌دار با کشف ۱۲ فقره سرقت تلفن همراه برای شانزدهمین مرتبه وارد زندان شد.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری بیان داشت: پانزدهم دی ۱۳۹۹ پرونده‌ای مبنی بر موبایل‌قاپی از کلانتری ۱۱۸ ستارخان برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که محتویات پرونده حاکی از آن بود، ساعت ۱۴ همان‌ روز در خیابان ستارخان ۲ موتورسوار موبایل شاکی را سرقت کرده و گریخته‌اند.

وی ابراز داشت: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد، یکی از سارقان سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با عناوین مجرمانه موبایل قاپی و سرقت موتورسیکلت دستگیر شده است.

این مقام انتظامی افزود: براساس استعلامات صورت گرفته مشخص شد، متهم ۱۵ فقره سابقه کیفری داشته و آخرین مرتبه به جرم سرقت موتورسیکلت روانه زندان شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: متهم پس از دستگیری در مخفی‌گاهش و انتقال به پلیس آگاهی اظهار کرد، با همکاری یکی از دوستانش با پرسه زنی در معابر عمومی، سوژه‌های خود را شناسایی و تاکنون ۱۲ فقره مرتکب موبایل قاپی شده است.

اختیاری با بیان اینکه متهم برای شانزدهمین بار روانه زندان شد، اعلام کرد: تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان شناشایی و تلاش برای دستگیری متهم دیگر همچنان ادامه دارد.

همچنین فرمانده یگان امداد پلیس تهران نیز در همین زمینه از دستگیری سارقی که از سرنشینان خودروهای متوقف شده در پشت چراغ قرمز، موبایل‌قاپی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ سلمان آدینه‌وند بیان داشت: واحد گشت انتظامی موتور سوار یگان امداد پلیس تهران، در ماموریت تامین و نظم محلات در نوروز ۱۴۰۰ حین گشت‌زنی در محدوده خیابان مطهری متوجه دادخواهی راننده یک دستگاه خودرو سواری تیبا شدند که اظهار می‌کرد، لحظاتی پیش موبایل‌ش توسط موتورسواری به سرقت رفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه راننده خودرو توانسته بود مشخصات ظاهری راننده خودرو را به خاطر بسپارد، طرح شناسایی موبایل قاپ آغاز و ماموران یگان امداد با اجرای طرح مهار سارق موفق شدند، موتورسوار را شناسایی و دستور توقف موتورسیکلت را اعلام کردند.

این مقام انتظامی توضیح داد: موتورسوار که بدون توجه به فرمان‌های پلیس سعی در فرار از صحنه داشت، ماموران چند تیر هوائی شلیک و بدین ترتیب موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و راکب آن را دستگیر کنند.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران با بیان اینکه در بازرسی‌های پلیسی، تلفن همراه مال باخته کشف شد، ادامه داد: متهم در بررسی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد، با تردد در خیابان‌ها از غفلت راننده و سرنشینان خودروهای سواری سوء استفاده و در فرصت مناسبی که خودرو پشت چراغ قرمز متوقف می‌شد تلفن همراهشان را سرقت می‌کرد.

آدینه ‌وند با تاکید بر اینکه شهروندان با رعایت نکات ایمنی در کاهش وقوع جرائم مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ضلع دیگر کاهش جرائم علاوه بر انجام ماموریت‌های ذاتی پلیس، رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و جلوگیری از بزه دیده‌گی است.

وی گفت: عدم صحبت طولانی با تلفن همراه در معابر عمومی، توجه به محیط اطراف، بالاکشیدن شیشه خودرو هنگام مکالمه تلفنی، عدم استفاده از تلفن‌های گران‌قیمت در معابر عمومی و جلوگیری از به نمایش گذاشتن اموال باارزش خود می‌تواند در وقوع کاهش جرائم نقش موثری را ایفاء کند.

سارق ۴۵ ساله به ۲۵ فقره سرقت در گاندی اعتراف کرد

رئیس کلانتری ۱۰۳ گاندی (منطقه ۶ شهرداری تهران) از دستگیری سارقی ۴۵ ساله که از ساختمان‌های نیمه کاره سرقت می کرد، خبر داد و گفت: متهم به ۲۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ کیانوش نظری بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه‌کاره، بررسی موضوع در اختیار تیم تخصصی کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت و ماموران ضمن مراجعه به محل‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی دریافتند سرقت‌ها توسط یک سارق میان‌سال انجام شده است و متهم با استفاده از کوله پشتی‌اش اموال مسروقه را از محل سرقت انتقال می‌دهد.

وی افزود: گشت‌زنی‌های انتظامی افزایش و تصویر متهم در اختیار تیم‌های مختلف گشت‌های کلانتری قرار گرفت تا اینکه روز گذشته تیم گشت خودروی کلانتری موفق شدند سارق را که کوله پشتی ‌ای به همراه داشت و در نزدیکی ساختمانی نیمه‌کاره در حال تردد بود، شناسایی کنند.

رئیس کلانتری گاندی ابراز داشت: در یک عملیات پلیسی، متهم دستگیر و در بازرسی از داخل کوله پشتی‌اش تعدادی شیرآلات ساختمانی کشف و متهم به سرقت این اموال از یک ساختمان نیمه‌کاره اعتراف کرد.

نظری ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و متهم پس از انتقال به کلانتری به ۲۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره معترف شد.

احتکار ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از احتکار ۲۸۳ هزار عدد انواع تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی در ۲ انبار بزرگ کالا در جنوب تهران به ارزش ۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

سردار علی ذوالقدری در تشریح جزئیات این پرونده بیان داشت: دوازدهم فروردین جاری مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران از احتکار تجهیزات پزشکی و درمانی، در ۲ انبار بزرگ کالا در محدوده خیابان رجایی (منطقه ۲۰ شهرداری تهران) مطلع شدند.

وی تصریح کرد: محل دقیق انبارها و هویت مالکان آن‌ها شناسایی و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و در تحقیقات اولیه مشخص شد مالکان انبارها بدون مجوزهای قانونی مقدار فراوانی تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی و مورد نیاز کادر درمان را دپو کرده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته در دو عملیات منسجم و هماهنگ از انبارهای مذکور بازدید و در بررسی از این مکان‌ها، ۲۸۳ هزار و ۲۶ عدد انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با بیان این‌که در این رابطه مالکان انبارها دستگیر و هر دو انبار پلمب شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

کشف ۶ میلیارد تومانی کالای قاچاق در کهریزک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اعلام کرد: ۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در یک انبار کالا در کهریزک (منطقه ۲۰ شهرداری تهران) کشف شد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص تشریح کرد: در اوایل هفته جاری کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دپو مقادیر زیادی کالای قاچاق در یک انبار کالا در محدوده کهریزک مطلع شدند و برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت، مالک انبار به تازگی مقدار فراوانی کالای قاچاق در داخل انبار کالا تخلیه کرده است، افزود: نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل انبار کالا اخذ شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: روز گذشته تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از داخل انبار ۱۵۰ عدد پیستون، ۴۰۰ دستگاه پمپ باد کامیون، مقادیر انبوهی سپر، چراغ جلو، زیر سپری، رکاب و پروژکتور قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی و گمرکی کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی همچنین در این زمینه به پرونده دیگری اشاره کرد و گفت: ماموران معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی هنگام گشت‌زنی در سطح شهر موفق شدند گاراژی را در شهرک مشریه (منطقه ۱۵ شهرداری تهران) شناسایی کنند که تعدادی از خودروها برای تخلیه کالا به آن محل مراجعه می‌کردند.

این مقام انتظامی افزود: با شناسایی مالک گاراژ، تردد خودروها تحت کنترل در آمد تا صبح روز دوازدهم ماه جاری یک دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری در مقابل گاراژ متوقف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه عمزمان با تخلیه کالا توسط راننده اتوبوس مسافربری، کارآگاهان وارد عمل شدند و به بررسی مدارک وی پرداختند، ادامه داد: کالاهای تخلیه شده فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی بوده که در بررسی‌های بیشتر از داخل اتوبوس در مجموع ۳۹ هزار فندک جیبی و ۴۰ هزار بسته آدامس قاچاق کشف و توقیف شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در این رابطه راننده اتوبوس دستگیر و دستگیری سایر مرتبطان پرونده و کشف جرئیات پرونده ادامه دارد.

کشف ۲۰ کیلوگرم شیشه در سقف اتوبوس مسافربری

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر (شیشه) در یک اتوبوس مسافربری خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند.

سرهنگ حسین باباپور بیان داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سوداگران مرگ، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تیمی از ماموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی اظهار داشت: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند متهم یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای بوده که به تازگی به شهرهای مرزی کشور مسافرت و قصد دارد با تهیه مواد مخدر از قاچاقچیان مرز شرقی کشور، با استفاده از یک دستگاه اتوبوس مسافربری آن را به تهران انتقال دهد.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ابراز داشت: با تکمیل رصدهای اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی، تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس به بزرگراه آزادگان اعزام و موفق شدند در مراقبت های ویژه پلیسی، اتوبوس را شناسایی و آن را توقیف کنند.

باباپور با اشاره به اینکه در بررسی‌های تخصصی ماموران موفق شدند ۲۰ کیلوگرم شیشه که در سقف اتوبوس جاساز شده بود، کشف کنند، گفت: در این رابطه راننده اتوبوس و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران منتقل شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج