اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۰۴۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

العین، ساده‌تر از پیکان!

آنالیز‌ها نشان می‌دهند فولاد مقابل تیم‌های کوچک به مشکل می‌خورد، ولی استاد به هم ریختن تیم‌های بزرگ است.

روزنامه همشهری: آنالیزها نشان می‌دهند فولاد مقابل تیم‌های کوچک به مشکل می‌خورد ولی استاد به هم ریختن تیم‌های بزرگ است.

تیم فولاد اگرچه امسال عملکرد درخشانی در لیگ برتر نداشته و فعلا در رتبه‌ای پایین‌تر از فصل گذشته‌اش قرار دارد؛ اما در این تیم یک خصوصیت ویژه دیده می‌شود که هواداران را به نتیجه‌گیری مقابل العین امارات امیدوار می‌کند. تیم جواد نکونام متخصص خراب کردن بازی تیم‌های بزرگ و به هم ریختن نظم آنها در زمان حمله است. فولاد مقابل تیم‌های بزرگ لیگ نتایج نسبتا خوبی گرفته و هر بار هم شکست خورده، تیم برتر میدان بوده است.

تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان که از لحاظ میانگین تعداد پاس، بهترین تیم‌های لیگ هستند کمترین آمار پاس‌هایشان را در بازی با فولاد به‌جا گذاشته‌اند. میانگین پاس پرسپولیس در این فصل ۵۱۸پاس در هر بازی است. اما همین پرسپولیس در مقابل فولاد فقط ۳۴۷پاس ردوبدل کرده است؛ کمترین آمار این تیم در کل فصل. استقلال هم به‌طور میانگین در هر بازی ۵۰۶پاس داشته و بعد از پرسپولیس دومین تیم لیگ از این لحاظ است. اما آبی‌ها هم در مقابل فولاد از ۳۷۶پاس فراتر نرفتند و پایین‌ترین آمار خودشان را به‌جا گذاشتند.

از سرخابی‌ها بدتر تراکتور بوده که در مقابل فولاد به ۳۰۰پاس هم نرسید و تعداد شوت‌هایش صفر بود! این آمارها نشان‌دهنده موفقیت فولاد در پرس شدید حریفان و به هم ریختن نظم تاکتیکی آنها هنگام حمله است. تیم نکونام از این لحاظ یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران بوده و دقیقا به همین جهت است که بعد از پرسپولیس کمترین گل خورده را داشته و حتی بالاتر از پرسپولیس کمترین فرصت شوت‌زنی را به حریفان داده است. فولاد به‌طور میانگین در هر بازی متحمل ۶.۹شوت شده که ۲.۵شوت در چارچوب بوده و در هر دو زمینه بهترین رکورد لیگ برتر را در اختیار دارد.

اما تیم نکونام هر چه در دفاع کردن موفق است در حمله کردن و گل زدن دچار تزلزل و فرازونشیب بوده است. فولاد این فصل ۷بار در گلزنی ناکام مانده و به‌خصوص مقابل تیم‌هایی که با ۵مدافع چیده می‌شوند نتوانسته فشردگی خط دفاعی حریفانش را بشکند و به دروازه آنها دست پیدا کند. نفت مسجدسلیمان، آلومینیوم و پیکان از جمله تیم‌هایی هستند که با این حربه فولاد را به مشکل انداخته و از این تیم امتیاز گرفته‌اند.

به گواه آمارهای متریکا، این تیم هم در شوت‌زنی و هم در «شوت در چارچوب» رتبه دهم را در میان تیم‌های لیگ در اختیار دارد. ضمن اینکه فولاد در ۸مسابقه‌ای که گل اول را زده هرگز شکست نخورده و در ۶مسابقه‌ای که گل اول را خورده فقط یک‌بار پیروز شده است. بنابراین استحکام فولاد در خط دفاعی و توان بالای این تیم در پرس کردن حریف، شانس اهوازی‌ها را در بردن تک‌بازی مقابل العین بالا می‌برد و اگر شاگردان نکونام گل اول را بزنند این شانس بسیار بالاتر خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج