۱۱۰۵۴۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در هر ۶ وزن، شانس کسب سهمیه المپیک داریم

ماموریت سخت گوش‌شکسته‌های ایران برای تکمیل سهمیه المپیک آغاز شد. این‌بار، اما از آلماتی قزاقستان؛ جایی که آزاد و فرنگی‌کاران ایران از‌۲۰ و ۲۲ فروردین برای کسب ۳ سهمیه باقی‌مانده نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

روزنامه خراسان: ماموریت سخت گوش‌شکسته‌های ایران برای تکمیل سهمیه المپیک آغاز شد. این‌بار اما از آلماتی قزاقستان؛ جایی که آزاد و فرنگی‌کاران ایران از‌۲۰ و ۲۲ فروردین برای کسب ۳ سهمیه باقی‌مانده نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت. مسیری که البته برای تکمیل پازل سهمیه‌ها، سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. پیش‌تر کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدا... محبی شد و حالا برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم آزمون دشواری پیش‌رو دارد.

بخصوص این که کار در اوزان ۶۵ و ۷۴ سخت‌تر از وزن ۹۷ کیلوگرم است. در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم پیش‌تر در مسابقات جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. شاگردان محمد بنا این‌بار در قزاقستان به دنبال کسب سهمیه المپیک در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم هستند. کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم کار به مراتب راحت‌تری پیش‌رو دارد اما گره اصلی در وزن ۶۷ کیلوگرم خواهد بود؛ جایی که مدعیان قاره آسیا همگی برای کسب سهمیه به خط شده‌اند.

حساسیت کار به قدری بالاست که غلامرضا محمدی و محمد بنا سرمربیان کشتی آزاد و فرنگی ایران از علیرضا دبیر رئیس جوان اما باهوش و باتجربه فدراسیون خواسته‌اند کاروان ایران را در آلماتی همراهی کند. آن هم در شرایطی که دبیر به دلیل انجام عمل جراحی روی زانویش تا پایان فروردین درگیر مصدومیت است. مصدومیتی که در جریان تمرینات تیم ملی کشتی آزاد ایجاد شد تا او که اخیرا گچ پایش را باز کرده، با شرایط خاصی و با استفاده از آتلی که دکتر کیهانی برایش تجویز کرده، راهی آلماتی شود. البته قرار بود علاوه بر دبیر، حمید سوریان هم ملی‌پوشان را همراهی کند اما نایب‌رئیس فدراسیون که چندی پیش زانوی مصدومش را به تیغ جراحان سپرده بود، شرایط حضور در این سفر را ندارد.

سوریان اما امیدوار است شاگردان بنا و محمدی این بار کار را در آلماتی تمام کنند. او با اشاره به ۶ سهمیه‌ای که پیش‌تر توسط گوش‌شکسته‌های آزاد و فرنگی کسب شده به خراسان می‌گوید: «در رقابت‌های گزینشی آلماتی در هر ۶ وزن(آزاد و فرنگی) شانس کسب سهمیه داریم. البته نباید فراموش کنیم که قرعه‌کشی مسابقات هم مهم است. با توجه به این‌که کار کسب سهمیه المپیک از طریق رقابت‌های جهانی بلغارستان به مراتب سخت‌تر است، اگر موفق شویم در قزاقستان کار را تمام کنیم، مسیر راحت‌تری طی خواهد شد.» طبق برنامه مسابقات، فرنگی‌کاران بامداد امروز راهی آلماتی شدند و ۱۹ فروردین هم آزادکاران به قزاقستان می‌روند.

مسابقات در حالی ۲۰ و ۲۲ فروردین ماه برگزار می‌شود که با تصمیم کادرهای فنی، در کشتی آزاد امیرمحمد یزدانی(۶۵)، یونس امامی(۷۴) و محمدحسین محمدیان(۹۷) نمایندگان کشورمان در آلماتی خواهند بود. محمدرضا گرایی(۶۷)، حسین نوری(۸۷) و محمدهادی ساروی(۹۷) هم برای ۳ سهمیه در کشتی فرنگی تلاش خواهند کرد. سوریان با اشاره به نفرات اعزامی به گزینشی المپیک می‌گوید: «مربیان تیم‌های ملی با توجه به شناختی که از حریفان و نوع کشتی‌گرفتن آن‌ها داشتند، نفرات اعزامی به مسابقات را خودشان انتخاب کردند.

این درحالی است که همه نمایندگان ایران در این رقابت‌ها شرایط خوبی دارند و با آمادگی کامل راهی مسابقات شده‌اند.» گفتنی است ملی‌پوشان کشتی فرنگی بامداد امروز راهی رقابت‌های گزینشی المپیک خواهند شد و آزادکاران هم ۱۹‌فروردین به محل برگزاری مسابقات اعزام می‌شوند. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون هم برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده که درست‌ صبح پنج‌‌شنبه و پیش از آغاز مسابقات، در آلماتی باشد. شیوه برگزاری اردوها و خروجی تمرینات انجام شده نوید بخش اتفاقاتی خوبی در آلماتی است و به‌نظر می‌رسد کاروان ایران حداقل ۴ و حداکثر ۵ سهمیه از ۶ سهمیه باقی مانده المپیک را در قزاقستان کسب کند. اگر شانس با گوش‌شکسته‌ها یار باشد، اصلا بعید نیست پازل المپیکی در آلماتی تکمیل شود تا پس از این رقابت‌ها، هر ۲تیم با فراغ بال، تنها روی تمرینات المپیکی متمرکز شوند.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج