۱۱۰۷۲۶۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

عبداللهی: برای جبران به آسیا می‌رویم

آن‌هایی که فصل گذشته در قطر استقلال را همراهی کرده و ناکام از این رقابت‌ها بازگشتند، همه ناراحت هستند و به همین ترتیب همه ارکان باشگاه چه بازیکنان قدیمی‌تر و باتجربه و چه نفرات جدید همه و همه دست‌به‌دست هم دادند تا ناکامی فصل گذشته را در این دوره جبران کنند.

روزنامه فرهیختگان: آنهایی که فصل گذشته در قطر استقلال را همراهی کرده و ناکام از این رقابت‌ها بازگشتند، همه ناراحت هستند و به همین ترتیب همه ارکان باشگاه چه بازیکنان قدیمی‌تر و باتجربه و چه نفرات جدید همه و همه دست‌به‌دست هم دادند تا ناکامی فصل گذشته را در این دوره جبران کنند.

تیم فوتبال استقلال به‌منظور برگزاری مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عصر روز گذشته با پرواز اختصاصی از فرودگاه مهرآباد، تهران را به مقصد جده عربستان ترک کرد تا رقابت‌های خود در این دوره از مسابقات را از بامداد جمعه ۲۷ فروردین و در دیدار مقابل الاهلی عربستان میزبان رقابت آغاز کند. این درحالی است که باتوجه به عدم پوشش رسانه‌ای تمرینات چندروز اخیر استقلالی‌ها از گوشه‌وکنار بعضا اخبار ناامیدکننده یا حتی امیدوارکننده‌ای به گوش می‌رسد، با این‌حال از آنجاکه هیچ فرد یا مقام مسئول در باشگاه به‌صورت رسمی تا قبل از سفر شاگردان فرهاد مجیدی به عربستان این اخبار را تایید نکرد، همه آنها در حد گمانه‌زنی باقی‌مانده و این درحالی است که حالا در چنین فضایی آبی‌پوشان در آستانه آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند.

دیروز و دقایقی مانده به پرواز در تماس با نصرالله عبداللهی که حالا در غیاب فرزاد مجیدی (کمک‌سرپرست استقلال) که به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا فعلا از سفر به عربستان بازماند، باید به‌تنهایی امور سرپرستی را پیش ببرد و در این مسیر دشوار کار سختی را درپیش دارد، درخصوص مسائل پیرامون باشگاه استقلال و اخباری که از این باشگاه به گوش می‌رسد، صحت و سقم آنها را جویا شده و مصاحبه‌ای را با او انجام دادیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرپرست تیم فوتبال استقلال را در ادامه می‌خوانید.

در آستانه سوار شدن به هواپیما و پرواز به عربستان از حس و حال و فضای حاکم بر اردو برایمان بگویید. چقدر به این سفر و بازگشت موفق از عربستان امیدوار هستید؟

تا این مدت اخیر تمرینات به‌خوبی و با برنامه‌ریزی مناسب کادر فنی انجام شده و خدا را شکر همه بچه‌ها صحیح و سلامت و آماده حضور در رقابت‌ها هستند. با غیرت و عزم و اراده و همتی که از بازیکنان و درمجموع عوامل باشگاه استقلال سراغ دارم، امیدوارم بتوانیم در این رقابت‌ها موفق باشیم تا با نتایجی که به‌دست می‌آید، هواداران نیز خوشحال شوند. شرایط مطلوب است و ما امیدوارانه راهی عربستان می‌شویم.

باتوجه به اتفاقات اخیر و نتایج کسب‌شده در لیگ، کادرفنی چه هدفی از حضور در این رقابت‌ها دارد. واقعا می‌روید تا با نتایج درخور ان‌شاءالله صعود کنید یا برنامه‌های دیگری وجود دارد؟

حتما کادر فنی می‌خواهد تا استقلال نتیجه بگیرد. درواقع همگی از کادرفنی تا بازیکنان و سایر عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانیم در این رقابت‌ها نتیجه لازم را گرفته و موفق باشیم، این درحالی است که آنهایی که فصل گذشته در قطر استقلال را همراهی کرده و ناکام از این رقابت‌ها بازگشتند، همه ناراحت هستند و به همین ترتیب همه ارکان باشگاه چه بازیکنان قدیمی‌تر و باتجربه و چه نفرات جدید همه و همه دست‌به‌دست هم دادند تا ناکامی فصل گذشته را در این دوره جبران کنند.

در هر صورت استقلال در گروه مرگ رقابت‌ها حریفان دشواری را پیش‌رو دارد. این موضوع کار را برای صعود و موفقیت سخت نمی‌کند؟

اشکالی ندارد، تیمی که می‌خواهد صعود کند و قهرمان شود نباید برایش فرقی داشته باشد که با چه رقیبانی دیدار کرده و چه حریفانی در گروه هستند. در هر صورت برای کسب عنوان باید با همه حریفان چه سخت و چه آسان دیدار کرده و تفاوتی ندارد که دیدارهای سخت زودتر برگزار شود یا دیرتر، چون بالاخره باید این بازی‌های دشوار را انجام داد. حالا چه در این مقطع زمانی یا چه دیرتر، هیچ تفاوتی ندارد و باید برای همه بازی‌ها آماده باشیم.

فرهاد مجیدی گفته بود این استقلال است که به آسیا شخصیت می‌دهد. شما چقدر با این صحبت موافق هستید؟

ما در آسیا جزء تیم‌هایی هستیم که دو ستاره داریم و دو نایب‌قهرمانی و دو عنوان سومی و بالاخره این مسائل بسیار مهم است و از این لحاظ ارجحیت داریم نسبت‌به تیم‌هایی که باوجود داشتن سابقه زیاد نتیجه‌ای نگرفته‌اند و از کسب عنوان بازمانده یا تیم‌هایی که تازه‌وارد هستند. استقلال در این رقابت‌ها تجربه زیادی داشته و از دیرباز در رقابت‌های آسیایی شرکت کرده و فکر می‌کنم به‌عنوان نماینده ایران سابقه بیشترین حضور در این رقابت‌ها را دارد. نکته جالب اینکه خود من برای بار نهم است که به‌عنوان بازیکن، مربی سرپرست و سایر عناوین دیگر به این رقابت‌ها می‌روم، بنابراین کاملا حرف سرمربی تیم مبنی‌بر اینکه این استقلال است که به آسیا شخصیت می‌دهد را قبول دارم، چراکه از نزدیک این مساله را دیده و آن را لمس کرده‌ام.

شنبه گذشته مصادف بود با سالگرد اولین قهرمانی استقلال در آسیا. از این رقابت‌ها خاطره‌ای دارید؟

بالاخره همه مردم خوشحال بودند. از آنجاکه این رقابت‌ها در ایران برگزار شد و در حضور هواداران به این قهرمانی رسیدیم، بعد از قهرمانی اتفاقات شبیه به دیدار ایران و استرالیا در تهران به‌وجود آمد و از آنجاکه این اتفاق یعنی شور و شعف همگانی مردم و ریختن آنها در خیابان‌ها برای اولین‌بار در تاریخ با قهرمانی استقلال رخ داد، اتفاقا به‌نظر من جالب‌تر هم بود. مردمی که به خیابان‌ها ریخته بودند تا برای قهرمانی استقلال شادی کنند تا به حال این چیزها را ندیده بودند و این اتفاقات را خود ما هم ندیده بودیم و برای ما بازیکنان و عوامل باشگاه جالب توجه بود.

دوباره به دور جدید رقابت‌ها برسیم؛ از میزبانی الاهلی و در کل میزبانی عربستانی‌ها نگران نیستید؟ بعد از چندین سال است که باشگاه‌های ایرانی راهی عربستان می‌شوند و این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

واقعا فرقی نمی‌کند مسابقات در کجا برگزار می‌شود. اگر در ایران بود که چه بهتر، اما اگر تیمی بخواهد قهرمان بشود، باید در همه شرایط و مقابل هر حریفی قرار بگیرد و با موفقیت و دست پر میدان را ترک کند، با این‌حال اگر بازی‌ها در ایران برگزار می‌شد، شانس ما خیلی بیشتر بود. بالاخره میزبانی یک امتیاز بزرگ برای تیم میزبان است و در همه‌جای دنیا میزبان‌ها سعی می‌کنند از این امتیاز به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

نگران کرونانمایی عربستانی‌ها نیستید؟ البته در همین خصوص حتی مدیرعامل استقلال هم چندی پیش هشدارهای لازم را داده بود.

ما قبل از پرواز تست دادیم و همه عوامل تست کرونایشان منفی اعلام شد. البته درخصوص سوال‌هایی که مطرح کردید، ما با عوامل باشگاه فولاد در این مدت تماس گرفته و در ارتباط بودیم و آنها اعلام کردند عربستانی‌‌ها پذیرایی خوبی از این باشگاه کردند. امیدوارم به همین ترتیب نیز میزبانی و پذیرایی خوبی هم از استقلال به‌عمل بیاید.

بازیکنان ازلحاظ روحی و روانی و سطح آمادگی جسمانی در چه شرایطی قرار دارند؟

خدا را شکر همه‌چیز خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد. اتفاقا ۴ روز هم در عربستان فرصت داریم تا یک همخوانی خوبی بین بدن‌های بازیکنان با شرایط کشور میزبان به‌وجود آورده و ان‌شاءالله همه‌چیز به‌خوبی و خوشی به پایان برسد.

نتایج الاهلی و ناکامی‌های این باشگاه در لیگ عربستان و ۶ شکست پیاپی این باشگاه که شما را گول نزده است؟

خیر، اصلا اینچنین نیست. بالاخره آنها تیم باتجربه‌ای هستند و اتفاقا هم کادرفنی مجرب و هم بازیکنان خوبی دارند. من به مراتب در این سال‌ها این چیز‌ها را از نزدیک دیده‌ام و مطمئنا این نتایج الاهلی ما را گول نزده و این تیم را دست‌کم نخواهیم گرفت.

اگر فرهاد مجیدی از شما کمک بخواهد ازلحاظ فنی به او کمک می‌دهید؟

من درخصوص مسائل فنی هیچ‌وقت و در هیچ حالتی دخالت نکرده‌ام، اما هر کمکی از دستم بربیاید، دریغ نکرده و باتمام وجود کمک می‌کنم.

درخصوص آخرین وضعیت دانشگر که از سفر به عربستان بازماند هم صحبت کنید. دلیل اصلی چیست؟

در هر صورت او تیم را همراهی نمی‌کند، چراکه کادرفنی و فرهاد مجیدی تصمیم گرفتند که او نباشد و حالا هم او در اردو نیست. حرف اول و آخر را در مستطیل سبز برای استقلال فرهاد مجیدی می‌زند و تصمیم گرفت که دانشگر نباشد و باید به تصمیم سرمربی تیم احترام گذاشت.

به نظر می‌رسد باوجود انجام اقدامات سفر که دانشگر انجام داده است، اگر لازم باشد او می‌تواند در میانه راه به استقلال اضافه شود.

همه کارها دو ماه پیش برای همه عوامل باشگاه انجام شده و سفر او فقط بستگی به نظر کادرفنی و فرهاد مجیدی داشت و چون اعلام نیاز نکردند، او هم به‌همراه استقلال به عربستان سفر نکرد. حالا اینکه در ادامه و در میان رقابت‌ها این بازیکن بتواند به ما اضافه شود یا خیر، باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

به‌عنوان سوال آخر؛ این اتفاق که آخر شب‌ها بازی‌ها برگزار می‌شود یک مقدار خاطرات هواداران قدیمی استقلال که به یاد دارند این بازی‌ها در آسیا معمولا در همین تایم برگزار می‌شد را زنده کرده، اما باتوجه به فاصله کم دیدار‌ها و اینکه بازیکنان تجربه جدیدی را سپری خواهند کرد شاید این موضوع دردسرساز شود. نگران نیستید؟

باید با شرایطی که وجود دارد تطبیق پیدا کنیم. بالاخره طی همین چهار، پنج روز که تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده بدن‌ها هم مطابقت پیدا کرده و بازیکنان با شرایط آشنا خواهند شد و ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله برای بار سوم قهرمان اسیا میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج