۱۱۰۷۵۰۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

ماجرای پیشنهاد تیم ملی ایران به مورینیو

مازیار ناظمی مدیر سابق ارتباطات وزارت ورزش امروز دوباره در کلاب هاوس ادعا کرد که فوتبال ایران به مورینیو پیشنهاد کار داده است.

ورزش سه: مازیار ناظمی مدیر سابق ارتباطات وزارت ورزش امروز دوباره در کلاب هاوس ادعا کرد که فوتبال ایران به مورینیو پیشنهاد کار داده است.

امروز مثل روزهای گذشته کلاب هاوس میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان و فعالان حوزه فوتبال بود که امروز بحث های به خصوصی درباره مسائل مربوط به دوران کی‌روش در فوتبال ایران از زبان مازیار مدیر ارتباطات سابق وزارت ورزش بیرون آمد.

در حالی که شب گذشته بحث جدی درباره قرارداد گران و تعهد آور ویلموتس با فوتبال ایران مطرح شده و حاضران در این روم خواستار اعلام مقصرین نحوه انعقاد این قرارداد شده بودند، امروز بحث کمی عقب رفت و درباره چرایی جدایی کارلوس کی‌روش و ورود ویلموتس بحث بشود.

مازیار ناظمی مدیر ارتباطات وزارت ورزش که هشتگ معروف او با عنوان طلوع بارها و بارها مورد نقد کاربران فضای مجازی قرار گرفته، امروز ادعا کرد که کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال که در صورتی که تیم ملی ایران را در جام ملت های آسیا قهرمان نکند، از سمت خود کنار برود.

در این باره فرهاد عشوندی هم اعلام کرد که باتوجه به مذاکرات فدراسیون فوتبال کلمبیا از ماه های پیش از جام ملت های آسیا، مشخص بود که کی‌روش به صورت قطعی ایران را ترک خواهد کرد.

ناظمی درباره استخدام یک سرمربی جدید و اسم و رسم دار برای تیم ملی گفت: بحث بر این بود که یک مربی خوب و صاحب سبک برای هدایت فوتبال ایران استخدام بشود. البته نظر وزارت ورزش روی مربی داخلی بود اما آقای تاج باتوجه به شرایط فوتبال ایران آن را نپذیرفت. بحث آقای برانکو هم مطرح شد اما چون او در پرسپولیس مشغول کار بود، صلاح ندیدند که وی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. ضمن این که فضای تندی هم علیه ایشان وجود داشت.

با این حال فدراسیون با گزینه های مختلفی مذاکرات جدی انجام داد و اسامی که بنده در آن زمان درج میکردم، هیچ کدام خالی از واقعیت نبود. آقای مورینیو برای تفسیر مسابقات جام ملت ها به منطقه خلیج فارس آمده بود که با او صحبت شد. با یورگن کلینزمن نیز مذاکراتی صورت گرفت.

همچنین با هروه رنار و خوان لوپتگی که تمام جلسات ایشان در دفتر سفارت ایران در اسپانیا و توسط آقای قشقاوی سفیر ایران برگزار شد و در نهایت باوجود اینکه ایشان جلسات زیادی را با فدراسیون برگزار کردند، در نهایت ایشان نپذیرفتند که به ایران بیایند و دلیلش هم مسائل خانوادگی بود.

در این بین خبرنگاری از ناظمی پرسید: سرنوشت مذاکره با مورینیو چه شد و چه کسی با او گفتگو کرد و چه مبلغی به او برای حضور در ایران پیشنهاد شد؟ که ناظمی پاسخ مشخصی برای این سوال نداشت و گفت:

آنچه که من درباره مذاکره با مورینیو نقل کردم، بر اساس شنیده هایی بود که از مسئولان فدراسیون فوتبال آقای تاج و علوی داشتم و نمی‌دانم که این صحبت ها تا چه حد جدی بوده و بحث عدد و رقم هم مطرح شده یا خیر. با این صحبت، شهراد ناظمی از فعالین بازار نقل و انتقالات در ایران، در واکنش گفت که این ادعا غیرممکن است حقیقت داشته باشد و صرفا در حد یک نقل قول غیرقابل جدی گرفتن باقی خواهد ماند.

ناظمی همچنین درباره قرارداد ویلموتس و بحث خسارتی که متوجه فوتبال ایران شده است گفت: قرارداد ما این بود که هر کسی قصد فسخ داشت، با پرداخت سه ماه دستمزد خود را خلاص کند که در نهایت نفهمیدیم که در قرارداد امضا شده توسط فدراسیون فوتبال چه اتفاقی افتاد و این موضوع چگونه تنظیم شد.

به گفته وی تنش هایی که در دوره ایام جام ملت های آسیا و پس از صحبت های کیروش به وجود آمده بود، احتمال اخراج کیروش وجود داشت اما وزارت ورزش صبر به خرج داد تا جام ملت ها با حضور وی به پایان برسد. او همچنین به ذکر خاطره ای از کمپ تیم ملی در روسیه پرداخت که بعد از بازی با مراکش رخ داده بود. ناظمی گفت:

به همراه آقای وزیر برای دیدار از اردوی تیم ملی به کمپ لوکوموتیو رفتیم. آقای کی‌روش نیم ساعتی پیدایش نبود و بعد از آن که در جمع ما حضور پیدا کرد، در ۲۰ دقیقه ای هم که بود، فقط از برانکو بد گفت و او را مار، عقرب و ... خطاب کرد.

او در لابه‌لای حرف هایش به این موضوع اشاره میکرد که کتاب خاطراتی دارد که جزئیات این اتفاقات را نوشته است و شاید روزی آن را منتشر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      سلطانی فر ورزش رو به مسلخ برد. فوتبال هم مستثنا نبود.

    • بدون نام

      روشون نمیشه بگن مورینیو یه ساعت خندیده و رفته بدون اینکه حرفی بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج